قوانین جدید مهاجرت: تحول اساسی در دوبرنامه مهاجرتی نیروی متخصص فدرال و سرمایه گذاری کبک
14 اکتبر 2008 - 2:14
بازدید 244
15

به قلم: علی مختاری همانگونه که قبلا هم اشاره کرده بودیم در ماههای گذشته دو قانون تغییر عمده کرده است که به زودی تاثیر آن در روند رسیدگی به پرونده های مهاجرت روشن تر می شود. این دو برنامه عبارتند از برنامه نیروی متخصص فدرال و برنامه سرمایه گذاری کبک با توجه به سوالات متعدد متقاضیان توضیح […]

ارسال توسط :
پ
پ

به قلم: علی مختاری

همانگونه که قبلا هم اشاره کرده بودیم در ماههای گذشته دو قانون تغییر عمده کرده است که به زودی تاثیر آن در روند رسیدگی به پرونده های مهاجرت روشن تر می شود. این دو برنامه عبارتند از برنامه نیروی متخصص فدرال و برنامه سرمایه گذاری کبک با توجه به سوالات متعدد متقاضیان توضیح مختصری در مورد آخرین تحولات هر یک ارائه می کنم.

برنامه نیروی متخصص فدرال:

 در پی تصویب لایحه سی ۵۰ پس از کش و قوس بسیار در تاریخ نهم ماه جون سال جاری به وزیر مهاجرت اختیاراتی داده شد تا متناسب با نیاز بازار کار کانادا مقرراتی را در جهت پاسخ فوری به این نیاز و نیز کم کردن دوره انتظار متقاضیان تدوین کند. وزیر مهاجرت قول داده بود که بخشنامه مربوط به مشاغل مورد نیاز و نیز سیاستهای جدید را تا اواسط ماه سپتامبر اعلام کند. اما دولت محافظه کار به ناگاه تصمیم به استعفا گرفت و امروز ۱۴ اکتبر مردم کانادا برای انتخاب دولت جدید به پای صندوقهای رای می روند. به نظر می رسد موضوع بخشنامه وزیر حداقل تا زمان تشکیل کابینه جدید به تاخیر می افتد. اگر حزب محافظه کار به رهبری استفان هارپر برنده انتخابات باشد و خانم دیان فینلی وزبر مهاجرت فعلی هم در حوزه انتخابیه خود در انتاریو رای بیاورد در این صورت ایشان وزیر خواهد ماند و اعلام این سیاستها زودتر اتفاق خواهد افتاد اما در صورت عدم پیروزی حزب و یا خانم فینلی باید منتظر بود و دید که آیا وزیر جدید با دیدگاههای فینلی تا چه حد همراه است. 

 برنامه سرمایه گذاری کبک:

در ادامه رقابت دولت استان کبک با برنامه فدرال، در تاریخ سی جون سال جاری تغییراتی اساسی در برنامه سرمایه گذاری کبک اعلام شد. طبق اعلام قبلی دولت مقرر بود که این مقررات از اول اکتبر به اجرا گذاشته شود ولی ظاهرا اجرای این مقررات به اول ژانویه موکول شده است با این ملاحظه که پرونده هایی که در این فاصله ثبت می شوند در صورتی که به نفع متقاضی باشد بر اساس قانون جدید رسیدگی خواهند شد.

تغییرات اخیر به شرح زیر است:

  •   شرط سودآور بودن تجارت پیشین برداشته شده است
  • شرط تمام وقت بودن مدیریت منتفی شده است
  • اموال همسر متقاضی نیز در محاسبه داراییهای متقاضی منظور می گردد
  • اموالی که به متقاضی هبه شده اند نیز به شرط گذشت ۶ ماه از تاریخ هبه قابل محاسبه است
  • الزام به انجام مصاحبه برای متقاضیان منتفی شده است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar