قسمت هفتم: (خانه House)
25 آگوست 2009 - 12:04
بازدید 298
9

  درباره اسکان در کانادا (قسمت هفتم: خانه House)   مجید بسطامی   هرچند برای بسیاری از تازه واردان اجاره کردن خانه چندان موضوعیت ندارد اما چون در مواردی اتفاق می‌افتد، به آن می‌پردازیم.   خانه‌هادر انواع مختلفی چون تاون‌هاوس Townhouse، دوبلکس Duplex، نیمه‌جدا (Semi-Detached) و جدا Detached وجود دارند و می‌توانند به صورت مبله […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

درباره اسکان در کانادا (قسمت هفتم: خانه House)
 
مجید بسطامی
 
هرچند برای بسیاری از تازه واردان اجاره کردن خانه چندان موضوعیت ندارد اما چون در مواردی اتفاق می‌افتد، به آن می‌پردازیم.
 
خانه‌هادر انواع مختلفی چون تاون‌هاوس Townhouse، دوبلکس Duplex، نیمه‌جدا (Semi-Detached) و جدا Detached وجود دارند و می‌توانند به صورت مبله یا غیرمبله اجاره داده شوند.
 
خانه‌ها معمولاً به این صورت هستند که اطاق پذیرایی، آشپزخانه و بسته به میزان بزرگی و گنجایش آنها، فضاهایی چون ناهارخوری، اتاق تلویزیون و یک سرویس بهداشتی در طبقه همکف قرار دارند. اتاق‌های خواب، حمام و سرویس اصلی بهداشتی نیز در طبقه دوم (و حتی سوم) قرار گرفته‌اند. البته سبک قدیمی‌تر خانه‌ها هم وجود دارد که همه امکانات در یک طبقه قرار دارد و به آن بانگالو Bungalow می‌گویند. mohajerat مهاجرت فوری به کانادا تخصص ماست. برای مهاجرت به کانادا با کنپارس تماس بگیرید.
 
تاون‌هاوس‌ها خانه‌های به هم پیوسته در یک زنجیره هستند که بخشی از زیرساخت‌های آنها مشترک است. این گونه به صورت دو یا سه طبقه و معمولاً در فرم‌های ۲ یا ۳ خوابه عرضه می‌شوند اما تاون‌هاوس یک خوابه در یک طبقه هم موجود است.
 
دوبلکس‌ها که خصوصاً در مونترال بیشتر دیده می‌شوند به صورت دو واحد کاملاً مستقل هستند که در هر واحد تمام امکانات یک خانه مستقل وجود دارد.
 
خانه‌های به صورت نیمه‌جدا و جدا فرم بسیار معمول خانه‌ها هستند که در ایران به آنها اصطلاحاً ویلایی می‌گویند. در فرم نیمه جدا، دو خانه مستقل از یک سمت دارای دیوار مشترک هستند و معمولاً بر روی زیرساخت مشترک قرار دارند اما خانه‌های جدا، کاملاً مستقل هستند. این گونه از خانه‌ها طیف بسیار گسترده‌ای دارند و می‌توانند بین سه تا ۷ اتاق خواب داشته باشند. البته اگر ابعاد آنها از این میزان بیشتر شود به آنها امارت Mansion نام می‌نهند.
 
همه خانه‌ها دارای حیاط هستند که مساحت آن ممکن است کوچک یا بسیار بزرگ و در مواردی دارای استخر روباز، باغچه وسیع و فضاهای انباری متعدد باشد.
پارکینگ آنها معمولاً در جلوی آن قرار دارد اما بنا به دلایلی کانادایی‌ها عمدتاً علاقه‌مندند که ماشین خود را در فضای روباز جلوی در پارکینگ متوقف و از فضای پارکینگ به عنوان انبار ابزارآلات استفاده کنند. mohajerat مهاجرت فوری به کانادا تخصص ماست. برای مهاجرت به کانادا با کنپارس تماس بگیرید.
 
معایب خانه‌ها
 
هر گروه از خانه‌ها ایرادات خاص خود را دارند که ما بعداً در پست‌های مستقل به آنها می‌پردازیم اما در مقام مقایسه خانه‌ها با سایر انواع انتخاب‌های ممکن برای اجاره، قطعاً گرانی مهم‌ترین نکته است. معمولاً کسی که یک خانه را به طور کامل اجاره می‌کند باید هزینه‌های سرویس آب، برق، گرمایش و … (یا حداقل، هزینه برق) را هم بپردازد که می‌تواند رقم قابل توجهی شود. فقط از باب مقایسه، قیمت یک تاون‌هاوس کوچک یک خوابه که ممکن است از آپارتمان‌های اجاره ای یک خوابه هم کوچک‌تر باشد در تورنتو حدود ۱۴۰۰ دلار است یعنی حداقل ۲۰۰ دلار گرانتر از گرانترین مورد اجاره ای ‌، و حدود ۴۰۰ دلار گرانتر از متوسط قیمت این نوع آپارتمان در این شهر.
 
مورد دیگر، دردسرهای حفظ و نگهداری خانه نظیر کوتاه کردن چمن و حفظ ظاهر آراسته خانه است که علاوه بر وقت و هزینه، به آگاهی‌ها و آموزش‌های زیادی نیاز دارد.
 
محاسن خانه‌ها mohajerat مهاجرت فوری به کانادا تخصص ماست. برای مهاجرت به کانادا با کنپارس تماس بگیرید.
 
خانه‌ها راحت‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌ها برای زندگی هستند. کسانی‌که در آنها زندگی می‌کنند معمولاً حس قوی‌تری از زندگی در استانداردهای بالای زندگی را تجربه می‌کنند و البته واضح است که باید هزینه‌های چنین احساسی را هم بپردازند.
 
برای کسانیکه فکر روشن، برنامه منطقی و دقیق و سرمایه مناسب اولیه دارند خانه می‌تواند به عنوان یک بخش از شرکت عمل کند و شما از فضای آن برای راه‌اندازی یک بیزینس جدید در کنار زندگی در آن استفاده کنید و از پرداخت هزینه‌های زاید برای دفتر کار فارغ شوید.
 
اجاره بها
 
واضح است که خانه‌ها گران‌ترین مکان برای اجاره محسوب می‌شوند و هرچه که از سمت تاون‌هاوس به سمت خانه‌های جدا می‌رویم بر رقم اجاره آنها افزوده می‌شود. البته پارامترهایی چون نو یا کهنه بودن، موقعیت محل، میزان مبله بودن آن و سایر امکانات موجود در رقم اجاره بها تاثیر دارد. برای شرایط مختلف بین ۱۴۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار در ماه هزینه اجاره آن است. هزینه Utility (آب، برق و گاز) هم حداقل ۲۵۰ دلار در ماه خواهد بود که به این رقم اضافه می‌شود. mohajerat مهاجرت فوری به کانادا تخصص ماست. برای مهاجرت به کانادا با کنپارس تماس بگیرید.
 
نکته: اگر دلیل منطقی خاصی ندارید (مثلاً استفاده از فضای خانه برای زندگی و همزمان راه اندازی یک بیزینس جدید یا تعداد خیلی زیاد اعضای خانواده) از اجاره خانه خودداری کنید. چرا که شما با رقمی بین ۱۸۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار در ماه می‌توانید در بدترین حالت (از نظر میزان اعتبار بانکی، پرداخت بیمه‌های ضروری و فقدان پیش‌قسط مناسب) قسط‌های یک کاندو و سایر هزینه‌های قانونی (یوتیلیتی و مالیات ملک) را بدهید و آن را خریداری کنید پس معقول نیست که معادل همین رقم برای اجاره بها بدهید. mohajerat مهاجرت فوری به کانادا تخصص ماست. برای مهاجرت به کانادا با کنپارس تماس بگیرید.
 
 
 
 
 
 
 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar