قربانی یک موسسه جاعل و متقلب مهاجرتی شده ام؛ چه باید کرد؟
12 می 2011 - 20:42
بازدید 239
5

علی مختاری؛ در مقالات پیشین اینجا و اینجا خصوصیات موسسات متقلب و روش کار آقای متقلب را توضیح دادیم و در این بخش از این سلسله مطلب به این پرسش پاسخ می دهیم که:  حال که قربانی این موسسات شده ام چه کنم؟ چگونه می توانم با اصلاح سابقه خود در اداره مهاجرت راه را برای […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

در مقالات پیشین اینجا و اینجا خصوصیات موسسات متقلب و روش کار آقای متقلب را توضیح دادیم و در این بخش از این سلسله مطلب به این پرسش پاسخ می دهیم که: 

حال که قربانی این موسسات شده ام چه کنم؟ چگونه می توانم با اصلاح سابقه خود در اداره مهاجرت راه را برای آینده باز بگذارم؟

ابتدا لازم است مشتریان این موسسات را به چند گروه تقسیم کنیم تا راهکار پیشنهادی ما برای هر یک از آنها را جداگانه بررسی کنیم:

۱- گروه اول کسانی هستند که واجد شرایط برای مهاجرت به کانادا به روش قانونی بوده اند و از بد حادثه و بدون اطلاع از ماهیت این موسسات با آنها قرارداد بسته اند.

۲- گروه دوم افرادی هستند که واجد شرایط برای مهاجرت به کانادا حداقل از طریقی که اقدام شده است نبوده اند اما در این زمینه آگاهی کافی نداشته اند و برای کسب اطلاعات و راهنمایی به این موسسات مراجعه و از سوی آنان به گونه ای گمراه شده اند و تصور آنها این است که به روش قانونی برای آنها پرونده باز شده است. این گروه اگر می دانستند که اقدام آنها غیر قانونی است راضی به این اقدام نبودند.

۳- گروه سوم افرادی هستند که واجد شرایط برای مهاجرت به کانادا نبوده اند به دلیل رشته تحصیلی؛ سابقه کار ؛ نمره زبان و …….. و بر این امر نیز واقف بوده اند و با علم به اینکه این موسسات اساسا پرونده سازی می کنند و با جعل اسناد اقدام می کنند به آنها مراجعه کرده اند و عملا خواست آنها نیز این بوده است.

 

راهکار پیشنهادی گروه اول:

در این میان گروه اول از همه مغبون‌تر است با وجود اینکه فرصتی را به صورت قانونی برای مهاجرت داشته است ولی اکنون نمی داند چه بر سر پرونده وی آمده است؟ و اساسا چه مدارکی به عنوان مدارک وی در پرونده موجود است؟ آیا مدارک خود وی ارسال شده است یا مدارک جعلی فرستاده اند؟  آیا همسری هم در آن پرونده دارد!؟

این گروه فرصت این را دارد که با اصلاح روند پرونده و اطلاعات موجود در آن، فرصت خود را برای مهاجرت زنده کند. اما تا کسب این موفقیت باید گامهایی را بردارد:

۱- اولین گام برای اعضای این گروه، کسب اطلاع از محتوای پرونده است بنابراین ابتدا باید به آقای متقلب مراجعه کند و از او کپی فرمهای تکمیل شده و نیز مدارک ارسال شده به اداره مهاجرت را بخواهد. آقای متقلب این اطلاعات را به وی نخواهد داد به همان دلایلی که گفتیم اما اگر هم بدهد این اطلاعت قابل اتکا نیست و حتی اگر محتوای این پرونده مطابق چیزی باشد که متقاضی به وی داده است نباید به او اعتماد کرد.

۲- گام دوم  ارسال یک نامه و یا ایمیل به اداره مهاجرت مربوطه است با ضمیمه کردن ترجمه قرارداد موجود با آقای متقلب (اگر قراردادی هست) و توضیح این نکته که من ندانسته با یک شبح مشاور (Ghost Agent) یا مشاور غیر مجاز قرارداد بستم و نمی دانم که چه اطلاعاتی از من در پرونده منعکس شده است. به همراه این نامه سعی شود فرمهای تکمیل شده صحیح را که خود و یا مشاور و یا وکیل جدید شما تهیه کرده است به همراه مدارک تحصیلی و شغلی واقعی خود ارسال کنید و از اداره مهاجرت بخواهید که این اطلاعات در نظر گرفته شود. فراموش نکنید که در آن نامه، نشانی پستی و ایمیل و نیز شماره تلفن تماس خود را بگذارید و از اداره مهاجرت بخواهید که از این پس تنها با این اطلاعات با شما تماس بگیرند.

۳- گام سوم دریافت اطلاعات موثق در مورد پرونده از اداره مهاجرت با سفارش دادن نسخه الکترونیک پرونده در اداره مهاجرت که به آن  (CAIPS NOTE) گفته می شود. این سرویس تنها برای پرونده های فدرال در دسترس است و کمی زمان بر است اما در صورت اقدام برای آن و دریافت اطلاعات می توانید طی نامه ای با خصوصیات بالا، موارد غلط را به اطلاع اداره مهاجرت برسانید. برای اقدام در این خصوص اینجا کلیک کنید.

 

راهکار پیشنهادی گروه دوم:

این گروه اساسا با ساده اندیشی و بدون کسب اطلاعات کافی اقدام کرده اند بنابراین ابتدا باید این ضعف خود را جبران کنند و گام اول را با کسب اطلاع آغاز کنند:

۱- گام اول مطالعه شرایط مهاجرت و برنامه های مختلف مهاجرتی در همین وب سایت و تلاش برای کسب اطلاع دقیق در این مورد. از دو حال خارج نیست یا متقاضی اصلا واجد شرایط نبوده است یا اینکه بوده است اما به دلایلی آقای متقلب به روش دیگری که وی در آن، شرلیط نداشته برایش اقدام کرده است. در هر صورت وی باید بداند که در خصوص سابقه ای که از وی در اداره مهاجرت ساخته شده است خیال خود را راحت کند. حتی کسی که امروز واجد شرایط نیست ممکن است با تغییرات مداوم قانون، فردا واجد شرایط شود و نباید سابقه نامناسبی از او در اداره مهاجرت بماند.

۲- گام دوم مراجعه به آقای متقلب و تلاش در گرفتن همه اطلاعات موجود است همانگونه که در مورد گروه قبل گفته شد. اگر به نام خود وی پرونده ای باز شده است درخواست پرونده الکترونیک به شرح بالا مورد توصیه است.

۳- گام سوم وی اما نوشتن نامه ای به اداره مهاجرت مربوطه با پیوست نمودن ترجمه قرارداد با آقای متقلب و شرح این داستان که اساسا از سوی آقای متقلب گمراه شده است و اکنون نمی داند در پرونده وی و یا در پرونده ای که وی به آن سنجاق شده است چه می گذرد. وی در این مرحله می تواند وضعیت واقعی خود را به خصوص از جهت تجرد و تاهل به اداره مهاجرت اعلام کند و بخواهد که از این پس با نشانی پستی؛ تلفن و ایمیل خود وی تماس گرفته شود.

۴- گام چهارم پس از حصول اطمینان از اصلاح سابقه در اداره مهاجرت، تغییرات قوانین مهاجرت را رصد کند و زمانی که خود را واجد شرایط تشخیص داد به موسسات و افراد مطمئن برای اقدام مراجعه کند.

 

راهکار پیشنهادی گروه سوم:

در مورد گروه سوم مثل معروف خودکرده را تدبیر نیست جای تردید دارد چرا که بسیاری از اینان با وجود علم به اینکه این موسسات جاعل و متقلبند چندان به تبعات آنچه می کنند واقف نیستند این گروه را تصور بر این است که هدف گرفتن ویزا است و اگر با کمی تقلب و جعل می شود چنین کرد و این موسسات می کنند چرا که نکنیم. این نگاه چنانکه قبلا گفتیم ساده انگاری است و دریافت ویزا هم در صورت وقوع، پایان ماجرا نیست و این فرد متقاضی مهاجرت، شبحی را تا سالها با خود همراه خواهد کرد که اعتماد به نفس و آرامش را از وی خواهد ستاند ضمن اینکه شانس گرفتار شدن وی با توجه به تغییر رویه اداره مهاجرت بسیار بالاست. 

ما به این گروه پیشنهاد می کنیم که:

۱- گام اول به آقای متقلب مراجعه کنند و ببینند چه در پرونده آنها گنجانده است 

۲- گام دوم اینکه قید این پرونده تقلبی را بزنند و تنها تلاش خود را معطوف به تصحیح سوابق خود در اداره مهاجرت کنند برای این منظور می توانند مانند گام دوم پیشنهادی برای گروه اول اقدام کنند البته بدون ارسال فرمهای جدید تکمیل شده و درخواست کنند پرونده آنها بسته شود.

۳- گام سوم اقدام برای دریافت اطلاعات الکترونیک پرونده که در گام سوم گروه اول توضیح داده شد.

۴- برطرف کردن ضعفهای خود برای اقدام به مهاجرت در قوانین فعلی و یا انتظار برای تغییر قوانین و ایجاد امکان برای اقدام برای مهاجرت به کانادا از طریق معقول و قانونی و با اطمینان از اینکه سابقه منفی در سیستم مهاجرت کانادا ندارند.

 

موفق باشید

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar