عوامل موثر بر مسیر مهاجرت به کانادا در ۲۰۲۱
24 می 2021 - 10:47
بازدید 428
13

وضعیت کووید19 و زمان برگزاری انتخابات فدرال بر مهاجرت کانادایی تأثیرگذار خواهند بود. دو مسئله مهم وجود دارد که بر مسیر مهاجرت کانادا در ادامه‌ی سال جاری تأثیرگذار خواهد بود: توانایی کانادا در مهار ویروس کرونا، و تصمیم آقای «جاستین ترودو» در خصوص برگزاری انتخابات تا قبل از پاییز.   کووید19 در کانادا از ماه […]

ارسال توسط :
پ
پ

وضعیت کووید19 و زمان برگزاری انتخابات فدرال بر مهاجرت کانادایی تأثیرگذار خواهند بود.

دو مسئله مهم وجود دارد که بر مسیر مهاجرت کانادا در ادامه‌ی سال جاری تأثیرگذار خواهد بود: توانایی کانادا در مهار ویروس کرونا، و تصمیم آقای «جاستین ترودو» در خصوص برگزاری انتخابات تا قبل از پاییز.

 

کووید19 در کانادا

از ماه مارس 2020، سیاست مهاجرتی کانادا به دلیل کووید19 دچار نوسان شده است. توانایی کانادا در کنترل کووید19، تأثیر مستقیمی بر تصمیمات مربوط به مهاجرت خواهد داشت. «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) سیاست‌ها و برنامه‌های بلند پروازانه‌ای را برای سال 2021 در نظر گرفته است تا با وجود همه گیری، قادر به تحقق اهداف مهاجرتی خود باشد.

در چند ماه گذشته، کانادا شاهد افزایش موارد کووید19 در سراسر کشور بود. موج سوم ویروس کرونا منجر به محدودیت‌های مرزی جدید در دو استان بزرگ کانادا، انتاریو و کبک، و همچنین آلبرتا شده است.

خوشبختانه طی هفته‌های اخیر، تعداد موارد مبتلا به کرونا در حال کاهش است. این امر تابعی از اقدامات سختگیرانه وزارت بهداشت کانادا، و همچنین واکسیناسیون گسترده کانادایی‌ها است.

کانادا تا این لحظه، بیش از 20 میلیون دوز واکسن دریافت کرده است.

حدود 46 درصد از جمعیت کانادا اولین دور واکسن را دریافت کرده اند، این بدان معنا است که کانادا (به همراه اسرائیل، انگلستان، آمریکا، و شیلی) در میان 5 کشور برتر در زمینه واکسیناسیون قرار دارد.

کانادا انتظار دارد تا پایان ماه ژوئن بیش از 20 میلیون دوز دیگر دریافت کند، و بسیاری سیاستمداران امیدوارند این کشور بتواند تا تابستان امسال، به شرایط عادی برگردد.

بازگشت کانادا به شرایط عادی، سیستم مهاجرت دولت کانادا را به طور قابل توجهی تغییر می‌دهد. به عبارت دیگر، با بهبود شرایط کووید19 «IRCC» قادر خواهد بود تعداد بیشتری از دارندگان «تأییدیه اقامت دائم» (CORP) را از خارج از کشور، مورداستقبال قرار دهد. این افراد برای اقامت در کانادا تأیید شده اند، اما به دلیل محدودیت‌های سفر، قادر به ورود به این کشور نیستند.

کانادا در سال جاری، تنها انتخاب‌های «PNP» و «CEC» را برگزار کرده است. متقاضیان این دو برنامه در حال حاضر، در کانادا حضور دارند. با بهبود شرایط کووید19 و واکسیناسیون اکثر کانادایی‌ها، احتمال بازگشت به انتخاب‌های «تمام برنامه‌ای» وجود دارد، که متقاضیان خارج و داخل کانادا را موردهدف قرار خواهند داد.

به علاوه، در پی استقبال متقاضیان از 6 مسیر مهاجرتی جدید برای نیروی کار حیاتی و دانشجویان بین الملل در کانادا، وزیر مهاجرت ممکن است ظرفیت پذیرش برخی از این زیرشاخه‌ها را افزایش دهد. این تصمیم به روند کووید19 در کانادا بستگی دارد. در واقع، اگر محدودیت‌های سفر ادامه داشته باشد، ظرفیت پذیرش متقاضیان افزایش خواهد یافت.

 

برگزاری انتخابات فدرال

بر اساس گزارشات، نخست وزیرکانادا، آقای «جاستین ترودو»، در حال تصمیم گیری درباره برگزاری انتخابات فدرال در نیمه دوم سال 2021 است. شایعات حاکی از آن است که این تصمیم تا حدود زیادی بستگی به روند واکسیناسیون در کانادا دارد. در صورتی که کانادا موفق به شکست کرونا شود، آقای «ترودو» با پشتیبانی عمومی بیشتری روبرو خواهد شد که او را به دور سوم نخست وزیری سوق خواهد داد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که او همچنان محبوب‌ترین رهبر در میان احزاب اصلی سیاسی فدرال کانادا است، و در موقعیت کسب اکثریت آراء در انتخابات جدید قرار دارد.

دو انتخاب فدرال قبلی در اواخر تابستان اعلام، و در ماه اکتبر برگزار شدند. سپس کابینه دولت در ماه نوامبر و دسامبر اعلام شد، و دولت جدید از ماه ژانویه شروع به کار کرد. انتخابات کانادا به ندرت در ماه‌های منتهی به کریسمس برگزار می‌شود. از این رو، این احتمال وجود دارد که آقای «ترودو» انتخابات را حداکثر تا ماه سپتامبر برگزار کند.

فراخوان انتخابات بر روند مهاجرت کانادا تأثیراتی خواهد داشت. اگرچه اهداف و برنامه‌های اصلی (مانند اکسپرس انتری، برنامه‌های انتخاب استانی، و طرح ظرفیت پذیرش مهاجر) دستخوش تغییر نخواهند شد، اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های جدید، و همچنین پاسخگویی دولت به مسائل احتمالی تا زمان تعیین نتایج انتخابات، محدود خواهد بود.

سایر مواردی که باید به آنها توجه شود، «برنامه انتخاب شهری»(MNP) ، حذف هزینه‌های درخواست شهروندی کانادا، «برنامه اسپانسرشیپ پدر و مادران، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» (PGP)، و طرح ظرفیت پذیرش مهاجر در سال‌های 2022 تا 2024 است. کانادا به احتمال زیاد به هدف پذیرش سالانه  400.000 مهاجر جدید پایبند خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar