صدور ۶۰۰۰ دعوتنامه و کاهش امتیاز CRS در جدیدترین انتخاب اکسپرس انتری
17 آوریل 2021 - 14:36
بازدید 267
7

این دومین انتخاب بزرگ در تاریخ اکسپرس انتری بود. کانادا در روز 16 آوریل، طی انتخابی جدید، از متقاضیان دارای حداقل امتیاز 417 دعوت به عمل آورد.   «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) از 6000 متقاضی«برنامه تجربه کانادایی» (CEC) دعوت کرد تا برای درخواست اقامت دائم اقدام کنند. در مقایسه با انتخاب مختص […]

ارسال توسط :
پ
پ

این دومین انتخاب بزرگ در تاریخ اکسپرس انتری بود.

کانادا در روز 16 آوریل، طی انتخابی جدید، از متقاضیان دارای حداقل امتیاز 417 دعوت به عمل آورد.

 

«اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) از 6000 متقاضی«برنامه تجربه کانادایی» (CEC) دعوت کرد تا برای درخواست اقامت دائم اقدام کنند. در مقایسه با انتخاب مختص «CEC» قبلی، «IRCC» 1000 دعوتنامه بیشتر صادر کرد. به علاوه، «CRS» موردنیاز 15 امتیاز کمتر از مورد قبلی بود.

 

انتخاب های اکسپرس انتری معمولاً در طول هفته برگزار می شوند تا متقاضیان مهاجرت و نمایندگان آنها فرصت بیشتری برای ارائه درخواست داشته باشند. با این حال، انتخاب اخیر در آخر هفته برگزار شد.

 

این دومین انتخاب بزرگ در تاریخ اکسپرس انتری بود. سه مورد از درخشان ترین انتخاب ها طی چند ماه اخیر برگزار شده اند، زیرا «IRCC» برای جبران کمبودهای مهاجرتی ناشی از کووید19 در سال 2020،  ظرفیت پذیرش را افزایش داده است. پس از تعداد بی سابقه 27،332 دعوتنامه در روز 13 فوریه، بالاترین آمار دعوتنامه ها 5000 مورد بود.

 

برای انتخاب اخیر، متقاضیانی که حداقل امتیاز 417 را داشتند، تنها درصورتی در نظر گرفته شدند که مشخصات اکسپرس انتری خود را قبل از روز 1 مارس 2021، ساعت 19:53:46 به وقت کانادا ثبت کرده باشند. این تاریخ و ساعت مشخص شده برای «قانون تعیین اولویت پذیرش در وضعیت تساوی» می باشد، که «IRCC» آن را به عنوان یک الزام اداری، صرف نظر از اینکه واقعاً تساوی وجود داشته باشد، در هر دور منتشر می کند.

 

این انتخاب آخر هفته نشان می دهد که کانادا متعهد به تحقق هدف 401،000 تازه وارد خود در سال جاری برای حمایت از رشد اقتصادی کانادا است.

 

 

یک هفته پرکار در مهاجرت کانادا

هفته اخیر در مهاجرت کانادا، یک هفته پرکار بوده است؛ «IRCC» در روز 14 آوریل، از 266 متقاضی «برنامه انتخاب استانی» (PNP) برای درخواست اقامت دائم تحت اکسپرس انتری، دعوت به عمل آورد.

 

سپس 6 جریان اقامت دائم جدید را معرفی کرد که از ماه مه، شروع به فعالیت خواهند کرد. هدف از راه اندازی این زیرشاخه های جدید، پذیرش 90،000 ساکن موقت به عنوان مقیم دائم می باشد. این متقاضیان شامل نیروی کار خارجی موقت در مشاغل حیاتی کانادا، فارغ التحصیلان بین الملل، و فرانسه زبانان هستند. زیرشاخه های مذکور در کنار اکسپرس انتری و «PNP»، به کانادا برای دستیابی به 401،000 مهاجرت جدید در سال 2021 کمک خواهد کرد.

 

بریتیش کلمبیا، آلبرتا، انتاریو، و جزیره پرنس ادوارد در هفته گذشته، «PNP» برگزار کرده اند.

 

 

انتخاب های اکسپرس انتری در سال 2021

کانادا در سال جاری، 55،390 متقاضی اکسپرس انتری را دعوت کرده است تا برای اقامت دائم کنند (تقریباً دو برابر مدعوین سال گذشته). این آمار درخشان به طور خاص در پی انتخاب روز 13 فوریه است، که «IRCC» از تمامی متقاضیان واجد شرایط «CEC» (27،332 نفر) دعوت به عمل آورد.

 

کانادا به منظور دستیابی به اهداف مهاجرتی خود در سال 2021، تخصیص اکسپرس انتری خود را افزایش داده است. در پاییز گذشته، دولت فدرال متعهد شد که از 401،000 تازه وارد در سال 2021 استقبال کند، که حدود یک چهارم آنها از طریق سیستم اکسپرس انتری به کانادا می آیند.

 

از آغاز سال 2021، کانادا 13 انتخاب برگزار کرده است. همه آنها متقاضیان «CEC» یا «PNP» را موردهدف قرار داده اند.

 

انتخاب های مختص «PNP» (به دلیل 600 امتیاز فوق العاده برای نامزدی استانی) به امتیاز بالاتری نیاز دارد. انتخاب های مختص «CEC» دارای حداقل امتیازات هستند، زیرا متقاضیان آنها با متقاضیان سایر گروه ها رقابت نمی کنند.

 

«IRCC» همچنین متقاضیانی را که در حال حاضر در کانادا هستند، اولویت بندی می کند. حدود 95 درصد متقاضیان «CEC» در کانادا حضور داشتند، که بیشترین تعداد افراد در برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری هستند. این موضوع می تواند به این دلیل باشد که تجربه کاری کانادا یکی از اصلی ترین موارد واجد شرایط بودن برای «CEC» است. در روز 7 آوریل، بیش از 21000 متقاضی واجد شرایط در این گروه حضور داشتند.

 

متقاضیان اکسپرس انتری می توانند برای بیش از یک برنامه فدرال واجد شرایط باشند. همه متقاضیان «PNP» واجد شرایط برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری هستند. این افراد به استان یا قلمرو موردنظر نشان داده اند که ارتباط و تجربه موفقی در بازار کار دارند. «PNP» در آن روز، تنها 104 متقاضی را در استخر اکسپرس انتری داشت، اما حدود 69 درصد آنها در کانادا بودند.

 

اگرچه بیش از 141000 متقاضی نیروی کار متخصص فدرال در استخر وجود داشت، حدود 95 درصد آنها خارج از کانادا بودند. تقریباً 55 درصد متقاضیان نیروی کار ماهر فدرال در کانادا بودند.

 

 

درباره اکسپرس انتری

اکسپرس انتری در واقع سیستم مدیریت برنامه کانادا برای سه برنامه مهاجرت فدرال است: «برنامه نیروی کار متخصص فدرال» (FSWP)، «برنامه نیروی کار ماهر فدرال» (FSTP)، و «برنامه تجربه کانادایی» (CEC).

 

برای ورود به استخر اکسپرس انتری، متقاضیان باید واجد شرایط یکی از برنامه های مذکور باشند. این افراد تحت «CRS»، و بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، سابقه کار، مهارت زبان در انگلیسی یا فرانسه، و عوامل دیگر، امتیازدهی می شوند.

 

«IRCC» متقاضیان دارای بالاترین امتیاز را برای درخواست اقامت دائم کانادا دعوت خواهد کرد.

 

بیشتر استان ها و قلمروهای کانادا دارای «PNP»های همسو با اکسپرس انتری هستند (به جز کبک و نوناووت). دولت های استانی ممکن است از متقاضیان اکسپرس انتری دعوت کنند تا برای نامزدی استانی درخواست دهند. در برخی موارد، افراد باید «فرم ابراز علاقه مندی» (EOI) خود را به استان موردنظر خود ارائه دهند. امتیازات نامزدی استانی دریافت «ITA» را برای متقاضیان تضمین خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar