سریع‌ترین راه برای مهاجرت به کانادا 
28 نوامبر 2022 - 6:41
بازدید 664
5
مهاجرت به کانادا ممکن است برای برخی از متقاضیان یک پروسه طولانی و پیچیده باشد. خصوصا اگر ندانید از کجا باید شروع کنید و چه مراحلی را طی کنید.
ارسال توسط :
پ
پ

مهاجرت به کانادا ممکن است برای برخی از متقاضیان یک پروسه طولانی و پیچیده باشد. خصوصا اگر ندانید از کجا باید شروع کنید و چه مراحلی را طی کنید. اگر زمان لازم برای بررسی بیش از 100 ویزا و برنامه مهاجرتی را ندارید، بنابراین بهتر است سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا را انتخاب کنید. اکثر متقاضیان فقط از محبوب‌ترین مسیرهای مهاجرتی مانند سیستم اکسپرس انتری استفاده می‌کنند که به نوعی سریع ترین راه مهاجرت به کانادا خواهد بود. در این میان دو راه دیگر نیز وجود دارد که می‌توانید به جای اکسپرس انتری از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله به بررسی سریع ترین راه برای مهاجرت به کانادا می‌پردازیم بنابراین در انتها می‌توانید با توجه به شرایط و موقعیت خود یکی از این سریع ترین روش‌های مهاجرتی به کانادا را انتخاب کنید. 

3 راه آسان و سریع برای مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا روش‌های بسیار متنوعی وجود دارد که متقاضیان با توجه به شرایط و هدف خود می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. با توجه به تنوع بالای این روش‌های مهاجرتی شاید لازم باشد در این خصوص با یک کارشناس حرفه‌ای مشورت کنید تا بهترین راه مهاجرت به کانادا را به شما معرفی کند. در ادامه 3 تا از آسان‌ترین و سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا بررسی خواهد شد. با مطالعه این روش‌های مهاجرتی و با در نظر گرفتن شرایط فعلی خود می‌توانید بهترین روش را برای مهاجرت به کانادا انتخاب کنید. 

سیستم اکسپرس انتری

سیستم اکسپرس انتری قطعا یکی از سریع‌ترین و کارآمدترین راه‌ها برای مهاجرت به کانادا خواهد بود. زمانی که درخواست شما پذیرفته می‌شود، متوسط زمان پروسه ویزا 6 ماه خواهد بود و می‌توانید به صورت آنلاین درخواست دهید. برای کسانی که می‌خواهند برای اقامت دائم از هر کجای دنیا درخواست کنند، این روش قابل دسترسی و آسان خواهد بود. اکسپرس انتری نه تنها معروف‌ترین مسیر مهاجرتی کانادا است، بلکه به عنوان سریع‌ترین روش مهاجرتی نیز شناخته می‌شود. درخواست‌ها در این روش در کمتر از 6 ماه بررسی خواهند شد. با این حال بسته به ملیت، مهارت و تجربه، ممکن است مسیرهای ویزای دیگری نیز برای شما وجود داشته باشد. 

در سیستم اکسپرس انتری 3 برنامه مهاجرت فدرال بر اساس سن، توانایی زبانی، تحصیلات، مهارت‌ها و تجربه کاری در دسترس خواهد بود. این برنامه‌ها به شرح زیر هستند. در ادامه این 3 برنامه بررسی خواهد شد، بنابراین می‌توانید با توجه به شرایط فعلی و هدف خود از مهاجرت به کانادا، یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید.

برنامه نیروی کار متخصص فدرال (Federal Skilled Worker Program) یا FSWP

برنامه نیروی کار متخصص فدرال یا FSWP برای کسانی طراحی شده است که صلاحیت‌ها، مهارت‌ها یا تجربیات کاری برای کمک به اقتصاد کانادا را دارند. متقاضیانی که تحت برنامه نیروی کار متخصص فدرال درخواست می‌دهند باید حداقل شرایط این برنامه را داشته باشند. متقاضیان باید تجربه کاری در مشاغل مدیریتی (کلاس مهارت 0)، مشاغل حرفه‌ای (کلاس مهارت A)، نیروی کار فنی کانادا یا مشاغل تکنیکال (کلاس مهارت B) را داشته و در ارزیابی مبتنی بر امتیاز نمره‌ قبولی (67 امتیاز) را کسب کرده باشند. این متقاضیان موفق به دریافت اقامت دائم کانادا برای زندگی و کار در کانادا خواهند شد. 

معیارهای واجد شرایط بودن برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP)

الزامات زبان، سابقه کار حرفه‌ای و الزامات آموزشی از جمله مهم‌ترین معیارها در برنامه نیروی کار متخصص فدرال هستند. متقاضیان برای موفقیت در این برنامه باید تمامی شرایط را داشته باشند. همه کارگران حرفه‌ای ماهر باید معیارهای لازم را کسب کنند. فاکتورهای انتخاب برای شرکت در این برنامه به شرح زیر است.

  • سن
  • تحصیلات
  • تجربه کاری
  • پیشنهاد شغلی
  • مهارت‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • سازگاری با محیط کانادا

فاکتورهای فوق بخشی از یک شبکه 100 امتیازی را تشکیل می‌دهند و افراد در صورت کسب امتیاز در هر یک از 6 عامل فوق، شانس موفقیت خود را در این برنامه افزایش خواهند داد. حداقل امتیاز کسب شده در این برنامه باید 67 امتیاز باشد. 

شاید مهم‌ترین فاکتور در این برنامه، سابقه کاری باشد. یک سال سابقه کار تمام‌وقت (یا معادل آن کار مستمر به صورت پاره‌وقت) برای متقاضی الزامی است. افرادی که کمتر از 3 سال سابقه کار داشته باشند ممکن است امتیاز کافی را کسب نکنند. 

نحوه درخواست برای برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP)

برای موفقیت در برنامه نیروی کار متخصص فدرال باید مراحل زیر را طی کنید.

مرحله 1: یک پروفایل اکسپرس انتری ایجاد کنید.

مرحله 2: رتبه خود را تحت سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) بهبود دهید.

مرحله 3: برای دریافت دعوت‌نامه (ITA) درخواست دهید.

مرحله 4: معاینه پزشکی و بررسی امنیتی را انجام دهید.

برنامه نیروی کار فنی فدرال (Federal Skilled Trades Program) یا FSTP

برنامه نیروی کار فنی فدرال (FSTP) یکی از برنامه‌هایی است که توسط سیستم مهاجرت اکسپرس انتری برای نیروی کار فنی خارجی با تجربه کاری در مشاغل تجاری واجد شرایط برای مهاجرت به کانادا طراحی شده است. البته این تنها راه برای کارگران ماهر برای درخواست اقامت دائم کانادا نیست. همچنین راه‌های دیگری برای مهاجرت به کانادا با ظرفیت غیر ماهر نیز وجود دارد. 

اولین قدم این است که بررسی کنید آیا طبق مقررات دولت فدرال کانادا به عنوان یک کارگر ماهر واجد شرایط شناخته می‌شوید یا خیر. سپس می‌توانید از طریق سیستم اکسپرس انتری اقدام کنید. علاوه‌براین، برای اینکه واجد شرایط در نظر گرفته شوید، باید یک پیشنهاد شغلی معتبر یا گواهی صلاحیت داشته باشید. 

برای اینکه واجد شرایط درخواست برای برنامه تجارت ماهر فدرال باشید، باید معیارهای خاصی را رعایت کنید. برخی از آن‌ها با استانداردهای سیستم اکسپرس انتری همپوشانی دارد. 

الزامات برنامه نیروی کار فنی فدرال (FSTP)

  • یک پیشنهاد شغلی تمام وقت از یک کارفرمای کانادایی برای مجموع یک دوره حداقل 1 ساله دریافت کرده یا گواهی صلاحیت از یک نهاد حاکم استانی، منطقه‌ای یا فدرال دریافت کنید.
  • امتیاز مهارت زبانی در زبان انگلیسی یا فرانسوی دریافت کنید. سطح 4 برای نوشتن و خواندن و سطح 5 برای شنیدن و صحبت کردن.
  • حداقل 2 سال سابقه کار تمام‌وقت در طی 5 سال گذشته داشته باشید.
  • باید نشان دهید توانایی و مهارت لازم برای برآورده کردن الزامات شغلی را خواهید داشت. 
  • باید نشان دهید که سرمایه کافی برای اقامت خود و خانواده‌تان در کانادا را خواهید داشت. مگر اینکه پیشنهاد شغلی معتبری داشته باشید یا بتوانید به طور قانونی در کانادا کار کنید.

برنامه تجربه کانادایی (Canadian Experience Class) یا CEC

یکی از 3 برنامه اصلی سیستم اکسپرس انتری، برنامه تجربه کانادایی (CEC) است. این برنامه به طور خاص برای متقاضیان اقامت دائم کانادا طراحی شده است که دارای تجربه کاری در کانادا هستند و این تجربه کاری را از طریق دریافت مجوز کار موقت در کانادا به دست آورده‌اند. با توجه به اینکه کارگران خارجی موقت به احتمال زیاد با شبکه‌های پشتیبانی در جامعه کانادا در ارتباط هستند، می‌توانند به راحتی برای اقامت دائم و شهروندی کانادا اقدام کنند.

از آنجایی‌که برنامه تجربه کانادایی CEC توسط سیستم اکسپرس انتری مدیریت می‌شود، متقاضیان از سریع‌ترین زمان رسیدگی در مهاجرت به کانادا برخوردار خواهند شد. قبل از اینکه بتوانید وارد مجموعه داوطلبان اکسپرس انتری شوید، باید تمام الزامات برنامه تجربه کانادایی را داشته باشید.

الزامات برنامه تجربه کانادایی (CEC)

برای اینکه در برنامه تجربه کانادایی شرکت کنید باید واجد شرایط این برنامه باشید. لازم است بدانید که هیچ الزامی برای تحصیل در این برنامه مهاجرتی وجود ندارد، با این حال سوابق تحصیلی شما به کسب امتیاز بیشتر کمک خواهند کرد. 

تجربه کاری

  • متقاضیان باید یک سال تجربه کار کانادایی داشته باشند.
  • سابقه کار باید برای یک موقعیت تمام‌وقت یا زمان معادل آن در یک موقعیت پاره‌وقت یا به طور قانونی در کانادا به دست آمده باشد.
  • سابقه شغلی باید از مشاغلی که توسط طبقه‌بندی ملی به عنوان مشاغل سطح 0، A و یا B تعریف شده باشند.

تحصیلات

  • هیچ نیاز آموزشی برای این برنامه وجود ندارد و متقاضیان می‌توانند با ارائه مدارک آموزشی و تحصیلات خود، امتیاز اکسپرس انتری را افزایش دهند. 
  • برای افزایش امتیاز اکسپرس انتری می‌توانید برای دریافت گواهی، دیپلم یا مدرک از یک مدرسه متوسطه یا عالی کانادا اقدام کرده، مدارک خارجی خود را تکمیل کنید و یا با دریافت ارزیابی اعتبار آموزشی نشان دهید که تحصیلات قبلی شما مطابق استانداردهای کانادا است.

مهارت‌های زبانی

  • متقاضیان باید در یک آزمون زبان تایید شده برای 4 مهارت (خواندن، نوشتن، مکالمه و گوش دادن) شرکت کنند.
  • حداقل زبان مورد نیاز، CLB 7 برای مشاغل ناک 0 و CLB 5 برای مشاغل ناک B است.

یکی از ویژگی‌های مهمی که برنامه تجربه کانادایی دارد این است که اگر واجد شرایط باشید، می‌توانید به هر استان و منطقه‌ای در کانادا به جز کبک، مهاجرت کنید. استان فرانسوی زبان کبک برنامه‌های مهاجرتی خاص خود را با فرآیندها و الزامات مختلف دارد. 

یکی از ویژگی‌های عالی سیستم اکسپرس انتری، ایجاد یک پروفایل برای کل یک سال خواهد بود. این پروفایل به صورت آنلاین ایجاد شده و به طور خودکار وارد سیستم می‌شود. که هر 2 هفته یکبار انجام می‌شوند. 

اگر واجد شرایط برنامه سیستم اکسپرس انتری نیستید و پیشنهاد شغلی دارید، می‌توانید از طریق یکی از 11 برنامه نامزد استانی مرتبط با اکسپرس انتری کانادا درخواست دهید. این کار زمان درخواست شما را تقریبا به یک سوم کاهش داده و آن را به 6 ماه می‌رساند. 

برنامه مهاجرت آتلانتیک (Atlantic Immigration Program) یا AIP

برنامه مهاجرت آتلانتیک (AIP) در رتبه سوم سریع‌ترین برنامه‌های مهاجرت به کانادا قرار دارد. برنامه مهاجرت آتلانتیک 6 ماه زمان پردازش داشته و اخیرا به‌روز شده است. حالا می‌توانید به صورت آنلاین برای این برنامه درخواست دهید. این برنامه برای مهاجرت کانادایی به حوزه آتلانتیک یعنی نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور و جزیره پرنس ادوارد طراحی شده است. از طریق 3 برنامه زیر می‌توانید برای این روش مهاجرتی اقدام کنید.

  • برنامه تحصیلات تکمیلی بین‌المللی آتلانتیک
  • برنامه مهارت بالای آتلانتیک
  • برنامه مهارت متوسط آتلانتیک

معیارهای اصلی برای شرکت در برنامه مهاجرتی آتلانتیک به شرح زیر هستند.

  • پیشنهاد کاری
  • تجربه کاری
  • تحصیلات
  • توانایی زبان CLB 4 و بالاتر
  • اثبات تمکن مالی

منطقه آتلانتیک کانادا یکی از مسن‌ترین جمعیت‌های کانادا را دارد و از طرفی تعداد زیادی از نیروی کار استان‌های این منطقه یعنی نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور و جزیره پرنس ادوارد در حال بازنشستگی هستند. به همین دلیل این منطقه با کمبود نیروی کار مواجه است. در نتیجه دولت کانادا در سال 2017 تصمیم گرفت تا برنامه‌ای مهاجرتی مختص این منطقه را راه‌اندازی کند. 

برنامه نامزد استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP)

اگر چه 11 استان از 13 استان و قلمرو کانادا برنامه‌های استانی خود را دارند که هر کدام از آن‌ها در واقع پیوندی با برنامه اکسپرس انتری داشته و زمان پردازش آن‌ها تقریبا 6 ماهه است. اما در این میان یک استان یک برنامه نامزد استانی مختص به خود را دارد. برای شرکت در یک برنامه غیر از اکسپرس انتری، معمولا باید مستقیما از طریق فرآیند کاغذی به استان مورد نظر خود درخواست دهید. این فرآیند معمولا بین 15 ماه تا 19 ماه طول می‌کشد که زمان بسیار زیادی است. برنامه نامزد استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) برنامه منظم‌تری نسبت به اکسپرس انتری دارد. 

اگر در زمینه فناوری حرفه‌ای بوده و علاقمند به مهاجرت به کانادا هستید، بهترین روش شرکت در برنامه نامزد استانی بریتیش کلمبیا خواهد بود. بریتیش کلمبیا یکی از قطب‌های فناوری در کانادا است که همیشه به دنبال جذب نیروهای متخصص در حوزه فناوری است. 

جمع‌بندی

کانادا روش‌های مهاجرتی متنوعی را پیش‌روی متقاضیان خارجی از سراسر جهان قرار داده است. متقاضیان خارجی با توجه به شرایط فعلی و هدف خود از مهاجرت به کانادا می‌توانند یکی از این برنامه‌های مهاجرتی را انتخاب کنند. در بین این برنامه‌ها، برنامه اکسپرس انتری با 3 روش برنامه نیروی متخصص فدرال (FSWP)، برنامه نیروی کار فنی فدرال (FSTP)، برنامه تجربه کانادایی (CEC)، و همچنین برنامه مهاجرت آتلانتیک (AIP) و برنامه نامزد استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) به عنوان سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا شناخته می‌شوند. هر کدام از این برنامه‌ها شرایط و معیارهای مختص به خود را دارند، بنابراین قبل از هر اقدامی باید مطمئن شوید که معیارهای لازم را دارید. در این مقاله، این برنامه‌ها بررسی شدند و از شرایط هر کدام گفتیم، شما کدامیک را به عنوان سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا انتخاب می‌کنید؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar