راهنمای بردن حیوانات خانگی به کانادا
05 فوریه 2023 - 5:22
بازدید 773
14
در صورت داشتن مدرک واکسن هاری، بردن حیوان خانگی به کانادا پیچیده نیست
ارسال توسط :
پ
پ

در صورت داشتن مدرک واکسن هاری، بردن حیوان خانگی به کانادا پیچیده نیست

حیوانات خانگی جزو اعضای خانواده به حساب می‌آیند و بسیاری از مهاجران وقتی تصمیم به مهاجرت می‌گیرند حیوان خانگی خود را نیز به همراه خود می‌برند.  

قوانین کانادا برای وارد کردن حیوانات خانگی نسبتاً ساده است و شرایط سختی ندارد. با این حال، بسته به کشور مبدأ و اینکه چرا یک حیوان به کانادا آورده می‌شود شرایط می‌تواند متفاوت باشد. 

به عنوان مثال، قوانین برای آوردن حیوان خانگی به کانادا بسته به اینکه آن حیوان شخصی است یا اینکه توسط سازمان‌های نجات برای سرپرستی گرفتن، پرورش، نمایش و تحقیق به کانادا آورده شده باشد می‌تواند تغییر کند. هر حیوانی که حیوان خانگی شخصی نباشد، حیوان خانگی تجاری محسوب می‌شود و شرایط ورود متفاوتی دارد. 

در صورت داشتن مدارک مناسب برای نشان دادن به نمایندگی خدمات مرزی کانادا (CBSA) هنگام ورود، آوردن حیوان خانگی به کانادا دشوار نیست. بهترین مکان برای شروع، مراجعه سریع به دامپزشک است. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: 

۸ مورد مهم درباره ی وسایل همراه خود برای سفر به کانادا

اقداماتی برای اسکان آسان در کانادا

حیوان خانگی من به چه مدارکی نیاز دارد؟

  • کارت واکسن هاری

کانادا کشوری عاری از بیماری هاری است و تلاش می‌کند در همین راه باقی بماند. هر گربه یا سگی که وارد کانادا می‌شود نیاز به کارت واکسیناسیون هاری دارد یا اینکه باید از یکی از کشورهایی باشد که در لیست «بدون هاری» قرار دارند. بدون مدرک واکسیناسیون یا ورود از یکی از این کشورهای ممنوعه، حیوان خانگی شما احتمالاً از ورود منع می‌شود.

گواهی واکسیناسیون هاری باید شامل این اطلاعات باشد:

  • به زبان انگلیسی یا فرانسوی نوشته شده باشد؛
  • دامپزشک دارای مجوز آن را صادر یا امضا کند؛
  • اطلاعات شناسایی حیوان (سن، نژاد، جنس، رنگ/علامت‌ها، وزن، و شماره ریزتراشه/تاتو در صورت وجود) در آن قید شود؛
  • تاریخ واکسیناسیون مشخص باشد؛
  • نام تجاری و شماره سریال واکسن ذکر شود؛
  • مدت زمان مصونیت درج شود (در غیر این صورت، به مدت 1 سال از تاریخ واکسیناسیون معتبر تلقی می شود)؛
  • نام و امضای دامپزشک دارای مجوز که گواهی را صادر کرده با تاریخ درج شده باشد. 

گربه‌ها و سگ‌ها در زمان واکسیناسیون هاری باید حداقل 3 ماه سن داشته باشند. برای توله سگ‌ها و بچه گربه‌های کوچکتر از سه ماه و بنابراین واکسینه نشده لازم است با ارائه مدرک شناسایی سن‌شان را نشان دهید. 

آیا حیوان خانگی من به میکروچیپ نیاز دارد؟

حیوانات خانگی شخصی برای ورود به کانادا نیازی به ریزتراشه یا میکروچیپ ندارند، اما به شدت توصیه می‌شود از آن استفاده کنید. ریزتراشه با استفاده از ارتباطات مبتنی بر فرکانس‌های رادیویی امکان شناسایی و ردیابی حیوانات خانگی شما را در صورت گم شدن ممکن می‌کند و اگر به پناهگاه برده شود، دامپزشک آن را اسکن می‌کند، چرا که این تراشه دارای یک شماره شناسایی است که به عنوان مرجع برای یافتن اطلاعات تماس مالک در پایگاه داده ملی، استانی یا شهری عمل می‌کند. 

سگ‌های زیر 8 ماه سن که از راه تجاری وارد می‌شوند باید دارای ریزتراشه باشند. این امر در مورد سگ‌هایی که برای فرزندخواندگی در نظر گرفته شده‌اند نیز صدق می‌کند. 

در مورد خزندگان و جوندگان چطور؟

آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA) واردات هر گونه دوزیست یا خزنده از جمله لاک پشت آبی و لاک‌پشتان خشکی‌زی را به دلیل خطر ابتلا به ویروس سالمونلا ممنوع کرده است. آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا مرجع نظارتی است که تعیین می‌کند چه گیاهان و حیواناتی از جمله حیوانات خانگی مجاز به ورود به کشور هستند. 

جوندگان مانند موش، همستر و خوکچه هندی بدون هیچ گونه گواهینامه لازم مجاز به ورود هستند زیرا طاعون بوبونیک دیگر یک تهدید جدی نیست. این همچنین در مورد سگ آبی، موش قطبی، و کَپی‌بارا (برگچه‌خوار) نیز صدق می‌کند. 

هزینه‌ها

هیچ هزینه وارداتی برای آوردن حیوان خانگی به کانادا گرفته نمی‌شود. با این حال، نماینده‌ای از  آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا اسناد شما را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که حیوان خانگی شما سالم است و به خوبی از آن مراقبت می‌شود. هزینه بازرسی برای اولین حیوان خانگی بیش از 30 دلار و برای هر حیوان خانگی دیگر 5 دلار است. برای حیواناتی که از ایالات متحده وارد کانادا می‌شوند این هزینه اعمال نمی‌شود. 

اگر یک مامور مرزی تشخیص دهد که حیوان خانگی شما سالم نیست و نیاز به بازرسی بیشتر دارد، یک مقام از آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا باید شرایط حیوان خانگی شما را ارزیابی کند که در این صورت هزینه دیگری نیز باید پرداخت شود. 

حمل و نقل

اگر یکی از مقامات آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا تشخیص دهد که حیوان خانگی شما در شرایط راحتی حمل نشده است، ممکن است از ورود آن جلوگیری شود. علاوه بر این، خطوط هوایی شرایط متفاوتی برای نحوه حمل و نقل حیوان خانگی دارند و شما باید این الزامات را از قبل بررسی کنید. برخی از خطوط هوایی به حیوانات خانگی اجازه ورود به کابین مسافر را می‌دهند به شرطی که قفس آنها به اندازه کافی کوچک باشد تا زیر صندلی قرار گیرد. اما برخی دیگر پذیرش حیوان را تنها منوط به کارگو حیوانات و یا پذیرش غیر همراه می‌دانند. 

عامل اصلی تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا می‌توانید حیوان خانگی خود را به کانادا بیاورید این است که از کشوری باشید که در آن بیماری‌های شناخته شده‌ قابل انتقال به سایر حیوانات خانگی و دام وجود نداشته باشد. به عنوان مثال، از کشورهایی که خطر ابتلا به آنفولانزای پرندگان در آنها بالا است آوردن پرندگان مجاز نیست. 

علاوه بر این، در ماه سپتامبر، آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا واردات سگ‌های تجاری را از فهرستی کشورهای پرخطر ابتلا به هاری ممنوع اعلام کرد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد واردات انواع حیوان خانگی به سایت CFIA مراجعه کنید. ابتدا نوع حیوان خانگی خود را انتخاب سپس به چند سوال پاسخ دهید و از جزئیات و دستورالعمل‌ها و نحوه آوردن حیوان خانگی خود به خاک کانادا مطلع شوید.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: 

در هر فصل کانادا چه لباس هایی بپوشیم ؟

چگونه در کانادا سیم‌کارت، طرح تلفن همراه و اینترنت بخریم؟

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar