حضور در کارگاه‌های آموزشی کنپارس چه مزایایی دارد؟
29 ژوئن 2009 - 1:54
بازدید 461
8

  تا آنجا که اطلاعات و مشاهدات ما نشان می دهد، کنپارس تنها شرکت مشاوره مهاجرتی در ایران (و شاید یکی از معدود شرکت‌ها در نوع خودش در سطح جهان است) که بطور پیوسته در حال برگزاری کارگاه‌های آموزشی در موضوعات مرتبط با زندگی موفق در کاناداست. هدف این شرکت از این کار چیست و […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

تا آنجا که اطلاعات و مشاهدات ما نشان می دهد، کنپارس تنها شرکت مشاوره مهاجرتی در ایران (و شاید یکی از معدود شرکت‌ها در نوع خودش در سطح جهان است) که بطور پیوسته در حال برگزاری کارگاه‌های آموزشی در موضوعات مرتبط با زندگی موفق در کاناداست. هدف این شرکت از این کار چیست و چرا حضور در چنین کارگاه‌هایی برای شما مفید است؟
 
اگر با افرادی که پیشتر به کانادا مهاجرت کرده‌اند هم صحبت شده باشید احتمالاً متوجه شده‌اید که بر روی چند نکته تاکید زیادی می‌کنند. اول اینکه تصور آنها از کانادا و زوایای مختلف زندگی، کار و تحصیل در آن بسیار با آنچه بعد از ورود به خاک کانادا تجربه کرده‌اند تفاوت داشته و همین سبب شده تا مدتها طول بکشد که آنها اطلاعات و تجارب جدید را تجزیه و تحلیل کنند و در میانه پیچیدگی های زندگی در مهاجرت، خود را با شرایط جدید تطبیق دهند. آنها همچنین احتمالاً از فقدان آمادگی‌های لازم یا دستکم گرفتن برخی موارد (مثل میزان تسلط بر زبان در محیط کار) خواهند گفت. از تصمیمات نادرست و عجولانه‌ای که خودشان یا دوستانشان در امر ادامه تحصیل یا انجام خریدهای مهم گرفته‌اند و منجر به اتلاف زمان و پول آنها شده است. از آن بدتر، اشاره به اطلاعات نادرست برخی دوستان قدیمی‌تر و علاقه آنها به تکرار تجارب قبلی توسط دیگران بدون دقت در میزان تفاوت‌های فردی و تغییرات قانونی یا اجتماعی بوده است.
 
واقعیت این است که بسیاری از ما فرآیند مهاجرت را بسیار ساده فرض می‌کنیم و به همین دلیل مجبوریم خیلی بیش از سایر ملیت‌ها سختی تحمل کنیم. سختی‌هایی که نتیجه‌ی طبیعی آن ساده گرفتن اولیه است. اگر تلاش کنیم با حفظ تعادل، بخشی از سختی کشیدن معقول و منطقی را به زمان قبل از مهاجرت منتقل کنیم و در کنار پروسه دریافت ویزا، فرآیند آمادگی را هم طی کنیم، در کانادا هم سختی کمتری تحمل خواهیم کرد. مهم‌تر این است که آگاهی از مشکلات واقعی و موانع اولیه مهاجرت و آمادگی ذهنی و روانی برای تحمل آنها شرایط را به مراتب راحت‌تر می‌کند در حالیکه با فقدان این آگاهی‌ها و آمادگی ها، خود را در شرایط شوک‌آور قرار داده و یافتن راه حل‌های موثر را برای خود دشوار می‌سازیم. تجربه نشان داده کسانی که با کسب اطلاع و آگاهی دقیق و معتبر، تجزیه و تحلیل موانع و مشکلات و داشتن برنامه روشن برای گذر از این موانع از نظر روانی و ذهنی خود را آماده شرایط جدید کرده‌اند، حتی اگر در برخی زمینه‌ها تمامی مهارت‌ها و توانایی‌های ضروری را نداشته باشند موفق‌تر از کسانی بوده‌اند که در سطح بالایی از توانایی‌های بالقوه قرار داشته‌اند اما خود را برای کار و زندگی در یک شرایط دیگر آماده نکرده بوده‌اند.
 
به همین دلیل است که کنپارس از طریق برگزاری کارگاه‌های متعدد آموزشی و اطلاع‌رسانی (پزشکان، پرستاران، کاریابی، معرفی شرایط قانونی مهاجرت، معرفی سیستم‌های آموزشی و تحصیلی …) تلاش دارد تا این مسئله را حل کند. در واقع، کنپارس می‌خواهد هیچ کس از مواجهه با موانع احتمالی در کانادا دچار شوک نشود و به همه مخاطبان خود نشان دهد که راه حل‌های معتبر و موثر کدام ها هستند.
 
حسن دیگر این کارگاه‌ها صرفه‌جویی در وقت شماست. اطلاعاتی که شما از طریق سه کارگاه کاریابی و در طول حدود ۹ ساعت برنامه کسب می‌کنید قابل مقایسه با زمانی که شما برای گردآوری همه آنها نیازمندید نیست. تازه به شرطی که منابع دقیق و معتبر را بشناسید وگرنه اصلاً بعید است که خود شما به تنهایی بتوانید تمام این موارد را گردآوری کنید. همین نکته در مورد کارگاه پزشکان یا پرستاران هم وجود دارد. با محاسبه زمانی که تنها از همین طریق برای شما صرفه‌جویی می‌شود، صرف نظر از آثار روحی و روانی، در می‌یابید که این فعالیت تا چه میزان منفعت اقتصادی برای شما دارد.
 
به اطلاعات از منابع معتبر اشاره شد و این نکته بسیار مهمی است که باید مرتباً تکرار شود. برخلاف اطلاعاتی که برخی از دوستان، گهگاه از طریق مهاجرین قدیمی‌تر یا برخی وبلاگ‌ها دریافت می‌کنند که سرشار از اطلاعات غیرموثق یا تغییر یافته است، برگزار کنندگان کارگاه‌های کنپارس آخرین و دقیق‌ترین اطلاعات را به شما عرضه می‌کنند. در واقع، کسانی که این اطلاعات را برای شما تهیه و عرضه می‌کنند متخصصانی هستند که فعالیت روزانه‌اشان مواجهه با چنین اطلاعاتی است. بخشی از اطلاعاتی که شما در ایران از طریق این کارگاه‌ها دریافت می‌کنید، حتی دوستانتان که در کانادا زندگی می‌کنند از آن بی‌اطلاع هستند.
 
حسن دیگر این کارگاه‌ها آشنایی شما با خدمات دیگر کنپارس از قبیل بسته‌های حمایتی پزشکی یا کاریابی و نظایر آن است. شما با شرکت در این کارگاه‌ها این فرصت را دارید تا از نزدیک توانایی و اطلاعات متخصصان همکار کنپارس را محک بزنند و درباره کیفیت خدماتی که به شما عرضه خواهد شد ارزیابی کنید. از افراد سوالات دقیق‌تر بپرسید و با جزییات خدمات آشنا شوید. این نکته با پیشنهادات غیرقابل ارزیابی که ممکن است از سوی دیگران ارائه شود قابل مقایسه نیست.
 
اما مهم‌ترین نکته در مجموعه این برنامه‌ها، تلاش برای حفظ بی‌طرفی و عدم تبلیغات برای مهاجرت است. اگر در این کارگاه‌ها شرکت کرده باشید شاهد بوده‌اید که نه مدیریت شرکت کنپارس و نه هیچیک از برگزارکنندگان کارگاه‌ها دنبال ارائه تصویری دروغین از کانادا و مهاجرت به قصد تطمیع مخاطب نیستند. بلکه برعکس گاهی برجنبه‌های تلخ و واقعی آن آنچنان تاکید می‌کنند که با اعتراض برخی روبرو می‌شوند. دلیل این امر این است که مجموعه کنپارس به هیچ وجه در صدد ترغیب کسی به مهاجرت نیست چون باور دارد که مهاجرت نسخه‌ای عمومی برای حل مشکل همه نیست. کسانی با این کار موفق می‌شوند و می‌توانند زندگی جدید و موفقی را آغاز کنند و کسانی برعکس با این کار بر مشکلات و دغدغه‌های خود می‌افزایند. هدف کنپارس این است که با کنار زدن غبارها، تعابیر غیرواقعی و تصویرسازی‌های بی‌ریشه، امکان تصمیم‌گیری درست را برای افراد فراهم آورد و برای کسانی که با آگاهی کامل، به تصمیم رسیده‌اند زمینه‌های موفقیت در سرزمین جدید را فراهم آورد و در این بین کارگاه‌های آموزشی و اطلاعاتی کنپارس رل اصلی را ایفا می‌کنند.
 
برای آشنایی با جزییات کارگاه‌های مختلف ارائه شده توسط کنپارس و همچنین برنامه‌های آتی این شرکت، می‌توانید با دفاتر آن تماس گرفته و از جزییات برنامه‌های مصوب شده مطلع گردید.

 

برای مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar