تقاضا برای تلفن ثابت در کانادا
27 آگوست 2009 - 1:06
بازدید 508
10

  سخن گفتن از اهمیت تلفن و تماس تلفنی زیاده‌گویی است. شما به محض اینکه برای اسکان ثابت، محلی را یافتید باید برای این کار اقدام کنید.   هر چند بسته به نوع مکانی که شما برای اسکان دائم انتخاب کرده‌اید، ممکن است تلفن ثابت موجود باشد (مثلاً در مورد اجاره اطاق) اما در اکثریت […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

سخن گفتن از اهمیت تلفن و تماس تلفنی زیاده‌گویی است. شما به محض اینکه برای اسکان ثابت، محلی را یافتید باید برای این کار اقدام کنید.
 
هر چند بسته به نوع مکانی که شما برای اسکان دائم انتخاب کرده‌اید، ممکن است تلفن ثابت موجود باشد (مثلاً در مورد اجاره اطاق) اما در اکثریت قریب به اتفاق مکان‌های اجاره‌ای، تقاضا برای تلفن ثابت وظیفه شماست. در کانادا برای استفاده از این نوع تلفن، شما تنها یک هزینه ثابت ماهانه می‌پردازید و اینکه چقدر از آن استفاده کنید، مادامی که تماس راه دور نداشته باشید تفاوتی ندارد.
 
هزینه ماهانه این تلفن شامل یک نرخ پایه است که بسته به آپشن‌هایی که به آن اضافه می‌شود رقم آن افزایش می‌یابد. این آپشن‌ها بسیار متنوع هستند، مواردی نظیر Voice Mail برای ضبط صدای تماس گیرنده، یا Caller Number  یا Caller ID برای نمایش شماره یا اسم تماس گیرنده. همچنین طیفی از این امکانات برای حذف نام از لیست اسامی، دفتر تلفن، پیگیری آخرین تماس گرفته شده یا جلوگیری از این پیگیری و نظایر اینها موجود است.
 
پیشنهاد مشخص و اقتصادی ما به شما این است که هیچکدام از این خدمات اضافی را مادامی که هزینه آن دریافت می‌شود تقاضا نکنید. در ماه‌های اولیه زندگی در کانادا تقریباً هیچکدام از این امکانات به درد شما نمی‌خورد و تنها برای شما هزینه‌ساز است. در سال های آینده و با گسترش ارتباطاتتان می‌توانید در مورد اضافه‌کردن چند آپشن در صورت ضرورت، تصمیم بگیرید. این اضافه کردن هم بسیار ساده است و با یک تماس تلفنی کوتاه با شرکت خدمات دهنده برقرار می‌شود. البته ممکن است یک شرکت خدمات دهنده برخی از آنها را مجانی ارائه دهد که مورد دیگری است و دلیلی ندارد از آن بهره نبرید. شرکت‌ها همچنین گاهی یک هزینه اولیه برای برقراری اتصال اولیه دریافت می‌کنند.
 
تا چند سال پیش در بیشتر نقاط کانادا تنها شرکت بل Bell یک ارائه دهنده انحصاری خدمات تلفن ثابت بود اما در چند سال اخیر، شرکت‌های متعدد و در راس آن رقیب جدی بل، شرکت راجرز و ویدیوترون اقدام به ارائه خدمات تلفن ثابت کرده‌اند و همین بر قیمت تلفن تاثیر داشته است. قیمت راجرز که از طریق کیبل خدمات می‌دهد این حسن را هم دارد که چند آپشن رایگان دارد و تماس با موبایل همین شرکت هم هزینه‌ای نخواهد داشت. ممکن است چند مورد ارتباط راه دور هم با تخفیف ارائه شود. البته راجرز از نظر تنوع شماره تلفن، امکانات بل را ندارد. شماره شما هم وارد لیست تلفن بل که بسیار گسترده است نمی‌شود. در هر یک از استان‌های کانادا معمولاً شرکت‌های خاصی با بل در حال رقابت هستند که عمدتاً بر روی همان خطوط تلفنی نصب شده توسط بل خدمات می‌دهند و در واقع لاین را از این شرکت اجاره می کنند اما با کاهش سایر هزینه‌ها این امکان را می‌یابند که خدمات ارزانتری بدهند اما مشکل آنها این است که از نظر ارائه خدمات فنی محدودیت دارند و در صورت بروز مشکل، ممکن است زمان حل مشکل طولانی‌تر از حد معمول شود.
 
با گسترش امکانات اینترنتی، ارائه خدمات تلفن اینترنتی هم گسترش زیادی پیدا کرده‌ است که البته قیمت آن در آمریکا بسیار خوب است اما در کانادا با وجود اینکه از شرکت‌های دیگر خدمات دهنده ارزانتر است اما این فاصله آن قدر نیست که بتوان آنها را به عنوان یک مورد مناسب توصیه کرد. علی‌الخصوص که این گونه تلفن به اینترنت پرسرعت نیازمند است که تهیه آن برای برخی مهاجران ساده نیست. به علاوه، این نوع تلفن به شدت به میزان بار روی خطوط اینترنت حساس است و ممکن است در ساعات پرترافیک، ارتباطات مختل شود.
 
هر زمان که یک شماره از بل تقاضا دهید، حدود تا ۳ روز کاری طول می‌کشد تا برای اتصال آن اقدام کنند. اگر زمانی هم قصد نقل و انتقال داشتید باید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و تاریخ انتقال و آدرس جدید را اعلام نمایید. این احتمال وجود دارد که اگر فاصله دو نقطه زیاد نباشد و در یک منطقه قرار داشته باشند، شما بتوانید شماره قبلی خود را حفظ کنید. در صورت نیاز، (مثلاً اگر بخشی از محل سکونت را به عنوان دفتر کار آماده کرده‌اید) می‌توانید یک خط اضافه (یا بیشتر) تقاضا کنید که به سرعت و با قیمتی نه چندان زیاد در اختیارتان قرار می‌گیرد.
 
نکته دیگری که در سفارش تلفن مهم است این است که شما سایر خدمات دیگر نظیر اینترنت یا موبایل را از چه شرکتی می‌خواهید دریافت کنید. انجام همه کارها با یک شرکت می‌تواند سبب کاهش هزینه‌های شما شود. در این باره بعداً بیشتر توضیح خواهیم داد.
 
برای یافتن یک شماره تلفن شما می‌توانید با شماره ۴۱۱ تماس بگیرید یا اگر به اینترنت دسترسی دارید به سایت www.canada۴۱۱.com مراجعه کنید.
درباره یافتن یک شماره تلفن نیز در آینده به طور مفصل توضیح خواهیم داد.
 
 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar