برای مهاجرت مدیران و تاجران کدام روش مناسبتر است؟ بخش۱: مقدمه
19 ژوئن 2011 - 1:44
بازدید 395
9

علی مختاری؛ با تغییرات مداوم قوانین و نیز تغییر شرایط اقتصادی در ایران و کانادا انتخاب برنامه مهاجرتی مناسب به خودی خود برای متقاضیان مهاجرت از طریق برنامه های تجاری چندان آسان نیست. در این میان عوامل دیگری نیز به این سرگردانی دامن می زنند و گاه موجب گمراهی متقاضیان در این خصوص می شوند. […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

با تغییرات مداوم قوانین و نیز تغییر شرایط اقتصادی در ایران و کانادا انتخاب برنامه مهاجرتی مناسب به خودی خود برای متقاضیان مهاجرت از طریق برنامه های تجاری چندان آسان نیست. در این میان عوامل دیگری نیز به این سرگردانی دامن می زنند و گاه موجب گمراهی متقاضیان در این خصوص می شوند. این عوامل را می توان در سه دسته خلاصه کرد:

۱- ارایه اطلاعات ناقص و یا غلط از سوی برخی شرکتهای مهاجرتی به منظور سوق دادن متقاضیان به انتخاب برنامه ای که سود بیشتری را به آنان می رساند

۲- تکیه بر شنیده های نه چندان دقیق و یا اطلاعات قدیمی افرادی که مهاجرت کرده اند و به عنوان فامیل؛ دوست و آشنا در تلاشند که تجربه خود را در سالهای گذشته بدون توجه به احتمال تغییر قانون و یا رویه های نهادهای کانادایی در اختیار آنان بگذارند

۳- عدم ارزیابی صحیح هزینه و فایده هر یک از برنامه ها و ندیده گرفتن هزینه های روانی تحمیل شده به خود و خانواده در پی انتخاب یک برنامه به ظاهر ارزانتر 

در این مقالات در تلاشیم که با مقایسه برنامه ها ی موجود و بررسی روند اجرایی هریک از آنها معیارهای واقع بینانه ای را برای انتخاب مناسب ارایه کنیم.

در این راستا بحث را بر دو محور اصلی بنا می کنیم:

محور نخست برنامه های تجاری موجود است و خصوصیات و جزییات اجرایی هریک از آنها. این جزیی نگری  انتخاب آگاهانه تری برای متقاضی رقم می زند و مانع سو تفاهمات بعدی خواهد شد. 

محور دوم خصوصیات متقاضی است همانگونه که اساسا مهاجرت نسخه ای برای همه نیست برنامه های مهاجرتی نیز نسخه واحد برای افراد متفاوت نیستند چه بسا برنامه ای برای فردی بسیار مناسب باشد اما برای دیگری منجر به فاجعه در زندگی تجاری و خانوادگی شود.

اینکه او کیست؟ چه پیشینه ای دارد؟ توان مالی او چیست؟ هدف او از اقدام برای مهاجرت چیست؟ برنامه آینده او چیست؟ اولویتهای او چیست؟ و نیز سوالات جزیی تری مانند:

آیا در ایران بیزنس پرسودی دارد که می خواهد تا آنجا که ممکن است آنرا حفظ کند و در رفت و آمد باشد؟

آیا قصد آن دارد که به فعالیت تجاری خود در ایران پایان دهد و سرمایه خود را به طور کامل منتقل کند و به کار تجاری مشغول شود؟

آیا ترجیح می دهد در کانادا فعالیتی نداشته باشد و عملا دوره بازنشستگی خود را بگذراند؟   

آیا اولویت او امکان تحصیل فرزندان در دانشگاه کانادایی است؟

آیا تنها به دنبال دریافت پاسپورت و تسهیل بیزنس موجود خود در ایران است؟

و ……..

در طول روزهای آینده در دو بخش بعدی مقاله به این دو محور خواهیم پرداخت و تلاش خواهیم کرد راهنمای قابل اتکایی برای متقاضیان مهاجرت از طریق برنامه های تجاری در اختیار نهیم.

در صورتی که احساس می کنید نکات دیگری نیز هست که می تواند به عنوان دغدغه شما به عنوان متقاضی مهاجرت تجاری مطرح باشد و در این محورها و یا سوالات دیده نشده با ما از طریق ایمیل [email protected]  تماس بگیرید تا آن نکته یا نکات نیز در مقالات مورد توجه قرار گیرد.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar