بازار کار در بریتیش کلمبیا (ونکوور)
28 دسامبر 2009 - 17:56
بازدید 366
10

  برخی از مخاطبان سایت درخواست کرده اند تا اخبار بازار کار کانادا را به تفکیک شهرها بیان کنیم. هرچند که بخش عمده ای از این کار از طریق گزارش ماهانه نرخ اشتغال که آمار تفکیکی استان های مختلف را بیان می کند انجام می شود اما سعی می کنیم از طریق مطالب مستقل نیز […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

برخی از مخاطبان سایت درخواست کرده اند تا اخبار بازار کار کانادا را به تفکیک شهرها بیان کنیم. هرچند که بخش عمده ای از این کار از طریق گزارش ماهانه نرخ اشتغال که آمار تفکیکی استان های مختلف را بیان می کند انجام می شود اما سعی می کنیم از طریق مطالب مستقل نیز به این موضوع بپردازیم. در این مقاله، از طریق گزارش عملکرد یکی از بنگاه های فعال کاریابی در غرب کانادا، تصویر نسبتاً روشنی از وضعیت اشتغال در استان BC ارائه شده است. 

بر اساس گزارشی که اخیرا توسط آژانس کاریابی CareerAIM درباره وضعیت بازارهای کار در کانادا منتشر شده، به رغم اینکه در ماه گذشته شانس یافتن فرصت های شغلی در نقاط مختلف کانادا نسبت به گذشته افزایش یافته اما استان بریتیش کلمبیا همچنان از این نظر در شرایط رکود به سر می برد. 

بر اساس بررسی های این آژانس، تعداد مشاغل مورد نیاز اعلام شده در سراسر کشور طی ماه نوامبر به نسبت ماه اکتبر با ۴.۲درصد رشد به ۷۵۰۰ شغل رسیده است. گرچه در حال حاضر همین تعداد مشاغل اعلام شده ۱۲.۴درصد کمتر از رقم مربوط به نوامبر سال گذشته است.  

در گزارش این آژانس آمده است که در ماه نوامبر تعداد مشاغل اعلام شده در استان بریتیش کلمبیا یک درصد کاهش نشان می دهد. پیشنهاد مشاغل تازه در استان های نیوفاوندلند و لابرادور (۴.۸درصد)، ساسکاچوان (۱.۷درصد)، نیوبرانزویک (۱.۵درصد) و کبک (۱.۱درصد) نیز با کاهش مواجه بوده است.

 

 البته آژانسCareerAIM با مقایسه سقوط ۶درصدی پیشنهاد مشاغل تازه در بریتیش کلمبیا در فاصله ماه های سپتامبر و اکتبر و سقوط ۱درصدی این پارامتر در ماه نوامبر، آن را دلیل بر بهبود نسبی اوضاع در این استان می داند. با در نظر گرفتن شرایط امسال به این نتیجه می رسیم که وضعیت بریتیش کلمبیا از نظر پیشنهاد مشاغل تازه به طور کلی در حال ترمیم است اما به دلیل رکود اقتصاد جهانی هنوز با جایگاهی که پیش تر در آن قرار داشته فاصله نسبتا زیادی دارد.  

طبق این گزارش بریتیش کلمبیا در ماه اکتبر تعداد ۱۵ هزار و ۲۳۵ شغل اعلام کرده بود که در ماه نوامبر با کم شدن ۱۴۹ شغل یا یک درصد کاهش به ۱۵ هزار و ۸۶ شغل رسید. تعداد مشاغل اعلام شده این استان در ماه اکتبر ۲۰ هزار و ۷۲۶ مورد بوده است.  

مدیر این آژانس طی یک مصاحبه تلفنی گفت که گرچه ارقام فعلی نسبت به همین زمان در سال گذشته شرایط بهتری را نشان می دهند اما موضوع این است که سال پیش ما شرایط بسیار بد رکود اقتصادی را تجربه می کردیم و آمارها شدیدا از این عامل متاثر شده بودند. او می گوید: «گرچه امسال احساس امیدواری بیشتری نسبت به آینده داریم اما هنوز تا رسیدن به مقصد راه زیادی باقی مانده است.» 

آژانس CareerAIM برای ارائه گزارش مذکور، تقریبا کلیه داده ها و اطلاعات موجود درباره اشتغال را بررسی کرده و آن را با آماری که هر ماه توسط اداره آمار کانادا در زمینه تعداد اشتغال واقعی منتشر می شود مقایسه نموده تا به تصویری کلی از آینده این بازار دست پیدا کند. در همین زمینه مدیر آژانس می گوید: «ما همه پیشنهادات شغلی اعلام شده در منابع مختلف از جمله اینترنت، اعلانات شرکت ها، بانک های مشاغل دولتی یا روزنامه ها را با هم یکی کردیم. معمولا قبل از این که کسی را برای یک شغل استخدام کنند، آن شغل را آگهی می دهند و بررسی این روند روش خوبی است که به ما نشان می دهد چه اتفاقی در بازار کار می افتد. دلیل اصلی برای این کار این است که ما در واقع یک موتور جستجوی کار برای مشتریانمان هستیم اما فایده جنبی این کار هم این است شناخت دقیقی از آنچه در بازار کار اتفاق می افتد به ما می دهد.» 

به گفته یک کارشناس ارشد اقتصادی و مدیر یکی از مؤسسات اعتباری، اداره آمار کانادا در سه ماهه گذشته گزارشی را منتنشر کرده که وضعیت مشاغل در آن بهبود نسبی را نشان می دهند اما در همین گزارش یادآوری شده که نرخ بیکاری در بریتیش کلمبیا طی دوران رکود اخیر در بالاترین حد خود یعنی ۸.۳ درصد است.  

گرچه مشاهده رشد در حوزه ایجاد مشاغل جدید باعث امیدواری است و نشان دهنده این امر است که دوران ارقام بد پشت سر گذاشته شده اما حقیقت این است که هنوز هم نرخ بیکاری ۸.۳ درصدی، که بالاترین نرخ بیکاری از زمان آغاز رکود اقتصادی تا به امروز است، به قوت خود باقی است و این احتمال هم هست که کمی هم بالاتر برود.  

اصل مطلب را در اینجا ببینید.

     

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar