اپلیکیشن‌های کاربردی برای حمل و نقل عمومی در کانادا
30 اکتبر 2014 - 6:07
بازدید 446
12

در عصر تبلت، تلفن‌های هوشمند و اپلیکیشن قاعدتا کسب اطلاعات شکل دیگری به خود می‌گیرد. یکی از این موارد که برای تازه‌واردان و مهاجران می‌تواند مفید باشد اپلیکیشن‌های ارائه دهنده اطلاعات مرتبط با حمل و نقل عمومی است. از طریق این اپلیکیشن‌ها شما به کلیدی‌ترین اطلاعات نظیر مسیرها، زمان‌های حرکت و هزینه‌ها دسترسی می‌یابید و […]

ارسال توسط :
پ
پ

در عصر تبلت، تلفن‌های هوشمند و اپلیکیشن قاعدتا کسب اطلاعات شکل دیگری به خود می‌گیرد.

یکی از این موارد که برای تازه‌واردان و مهاجران می‌تواند مفید باشد اپلیکیشن‌های ارائه دهنده اطلاعات مرتبط با حمل و نقل عمومی است. از طریق این اپلیکیشن‌ها شما به کلیدی‌ترین اطلاعات نظیر مسیرها، زمان‌های حرکت و هزینه‌ها دسترسی می‌یابید و چه بسا بسته به امکانات اپلیکیشن، اگر GPS روی گوشی فعال باشد، مدت زمان رسیدن اتوبوس یا قطار بعدی، زمان باقیمانده تا مقصد و نظایر اینها را هم درخواهید یافت. حتی اگر هنوز در ایران هستید بد نیست که اپلیکیشن شهر مقصد را نصب کنید و کمی با آن کلنجار بروید تا کار با اپلیکیشن و راه‌های اطلاعات پایه را دریابید.  

به مرور می‌توانید اطلاعات خیلی مفیدتری گردآوری کنید. مثلا چه بسا کشف کنید که فلان بخش از شهر که قبلا از طریق وبسایت یافتن محل آپارتمان، فکر می‌کردید جای خوبی برای زندگی است یک مشکل جدی داشته باشد و آن ضعف در دسترسی به شبکه حمل و نقل عمومی است.

 

اپلیکیشن‌های مفید

برای دوستانی که خود شهر تورنتو را برای اقامت انتخاب کرده‌اند سیستم حمل و نقل عمومی شهر TTC نام دارد و اپلیکیشن رسمی ندارد اما اپلیکیشن‌هایی را می‌توانید در این صفحه ببینید و یا نظیر سایر اپلیکیشن‌ها در بازارهای اپل و اندروید جستجو کنید. در رقابتی که TTC برای انتخاب بهترین اپلیکیشن مرتبط با این موضوع برگزار کرد TransitApp از سوی مخاطبان انتخاب شد. این اپلیکیشن را تست کرده‌ام و خیلی خوب جواب می‌دهد اما شما می‌توانید همین اپلیکیشن یا موارد مشابه دیگر را، هر کدام را که مناسب‌تر تشخیص دادید استفاده کنید. این اپلیکیشن فقط مختص به تورنتو و اطراف نیست و در شهرهای دیگر هم می‌توانید از آن استفاده کنید. اینکه آیا جزییات اطلاعاتی که در هر شهر در اختیار شما قرار می‌دهد یا نه را بعدا می‌توانید بررسی کنید و اگر مورد بهتری وجود داشت به آن سوییچ کنید.

برای کسانی‌که در ناحیه یورک در منطقه تورنتوی بزرگ اقامت دارند شرکت YRT/VIVA مسئول است. اطلاعات را در این صفحه ببینید. می‌توانید از اپلیکیشن اختصاصی این شرکت استفاده کنید.

اگر بخواهید از سیستم قطارها یا اتوبوس‌های GO در تمامی ناحیه تورنتوی بزرگ و اطراف استفاده کنید، اپلیکیشن‌ها را در این صفحه ببینید. این اپلیکیشن خصوصا برای آگاهی از تاخیرها، کنسل‌شدن‌ها و کلا آخرین تغییرات برنامه قطارها و اتوبوس‌های سیستم GO در آب و هوای متغیر تورنتو در ایام سرد سال بسیار مفید است.

برای مونترال یکی از انتخاب‌ها می‌تواند اپلیکیشنTransport Montreal باشد. البته شرکت حمل و نقل عمومی مونترال STM اپلیکیشن‌های خاص خود را دارد که در این صفحه می‌توانید آنها را بیابید.

در مورد ونکوور گویا نظیر تورنتو، شرکت حمل و نقل عمومی شهر اپلیکیشن رسمی ندارد اما در اینجا مواردی را پیشنهاد داده است. اگر این اطلاعات تغییر کرده لطفا دوستان ونکوورنشین اطلاع بدهند.

شما هم اگر با اپلیکیشن‌های دیگری تجربه کسب اطلاعات در مورد حمل و نقل عمومی در کانادا را دارید نام آنها را به اشتراک بگذارید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar