انواع دام‌های کلاهبرداران برای مهاجران
17 ژانویه 2023 - 11:26
بازدید 658
8
روش‌هایی رایجی که مهاجران جدید و متقاضیان مهاجرتی معمولا از طریق آنها مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند
ارسال توسط :
پ
پ

روش‌هایی رایجی که مهاجران جدید و متقاضیان مهاجرتی معمولا از طریق آنها مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند

مهاجران تازه‌وارد به کانادا و متقاضیان مهاجرت به این کشور متأسفانه از انواع کلاهبرداری‌ها و  فریب‌ها در امان نیستند. در این مطلب به سه مورد از اصلی‌ترین مواردی پرداخته شده که مهاجران فعلی و بالقوه کانادا ممکن است از طریق آنها مورد سوء استفاده و کلاهبرداری قرار گیرند. 

اخیراً «سی بی سی» (CBC) در گزارشی اشاره کرده است که بین 14 نوامبر تا 8 دسامبر 2022، یعنی تنها در یک بازه زمانی 24 روزه، سه مورد کلاهبرداری از مهاجران گزارش شده است. 

در ادمونتون، دانشجوی دانشگاه کنکوردیا که پاییز امسال از ایران به کانادا نقل مکان کرد، از طریق کلاهبرداری تلفنی نزدیک به 11 هزار دلار ضرر کرد. در اوایل ماه دسامبر، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه یک مرد غنائی در رسانه‌های اجتماعی با وعده شغلی مواجه شده است و همینطور برای هزینه بیمه درمانی از وی پول درخواست کرده‌اند. خوشبختانه، او قبل از ارسال پول با هوشیاری متوجه شد که این یک کلاهبرداری است.

متأسفانه، «ده‌ها قربانی» هر یک « حداقل5000 دلار » توسط یک مشاور مهاجرتی در ونکوور مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، این کلاهبردار که شکایتی دسته جمعی علیه او تشکیل شده است، خود را به عنوان وکیل مهاجرتی معرفی کرده و با وعده مسیری برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق برنامه‌ای که اصلا وجود ندارد از مهاجران کلاهبرداری کرده است. 

نمونه‌های بالا همگی برای تشریح افزایش کلاهبرداری‌های مهاجرتی در سراسر کشور کانادا آورده شده‌اند. بر این اساس، در ادامه مطلب به سه روشی اشاره شده که مهاجران از طریق آنها مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند و توصیه‌هایی ارائه می‌شود تا  افراد قربانی کلاهبرداری‌های مهاجرتی نشوند. 

اداره مهاجرت و پرداخت جریمه‌ها / هزینه‌ها

کلاهبرداری‌های مهاجرتی و به طور کلی کلاهبرداری از طریق تلفن به طور فزاینده‌ای رایج شده است. طبق یک نظرسنجی که نتیجه آن ژانویه 2022 در« CityNews Vancouver»  منتشر شد، تماس‌های تلفنی با هدف کلاهبرداری به زبان کانتونی یا ماندارین از سال 2019 تا 20 درصد افزایش یافته است. به گفته رئیس یک شرکت تحقیقاتی در ونکوور، 60 درصد از کاربران تلفن همراه ‌تماس‌هایی دریافت کرده‌اند که تماس گیرنده‌گان وانمود می‌کرده‌اند از سوی یک سازمان دولتی هستند. 

برای این منظور، کسانی که قصد مهاجرت به کانادا دارند باید بدانند که اداره مهاجرت کانادا (IRCC) هرگز با کسی تماس نمی‌گیرد، به صورت آنلاین یا حضوری تقاضای پرداخت هزینه‌ یا جریمه‌ نمی‌کند و در تماس تلفنی تهدید به اخراج و رد پرونده نمی‌کند. به اعلام اداره مهاجرت، کلاهبرداران «اغلب نام و شماره نماینده جعلی می‌دهند تا مشروع به نظر برسد» اما این نوع تماس‌ها همیشه کلاهبرداری هستند. 

هیچکس نمی تواند کار در کانادا یا پیشنهاد ویژه‌ای را به شما تضمین دهد و تضمین اینها از نظر اداره مهاجرت کلاهبرداری است.

اگر کسی تماس گرفت و تهدید کرد که عدم پرداخت پول یا ارائه اطلاعات شخصی عواقبی را در پی خواهد داشت، با پلیس محلی تماس و موضوع را گزارش دهید.

منابع رسمی برای شناسایی کلاهبرداران مهاجرتی

افرادی که تصمیم به مهاجرت می‌گیرند پیوسته به دنبال اطلاعاتی در مورد کشور جدید و راه‌های مهاجرت هستند. در عصر اینترنت، اطلاعات غیرقابل اعتماد در همه جا وجود دارد و تقریباً هر کسی می‌تواند یک وب‌سایت یا یک وبلاگ راه اندازی کرده و ادعا کند که در موضوع مهاجرتی متخصص است. به همین دلیل، رجوع به منابع رسمی دولتی برای مهاجران موضوعی کلیدی است. 

بهتر است بدانید که اداره مهاجرت کانادا برای کمک به مهاجران جدید و کسانی که می‌خواهند در آینده به این کشور بیایند منابع رسمی دولتی (سؤالات متداول و برگه‌های راهنمایی) ارائه می‌دهد تا این افراد کلاهبرداری‌ها و فریب‌های مربوط به مهاجرت را شناسایی کنند. 

چه به دنبال اطلاعاتی در مورد نوع خاصی از کلاهبرداری باشید (کلاهبرداری‌های تلفنی/اینترنتی، کلاهبرداری اسناد و غیره) یا به دنبال این هستید که اگر قربانی کلاهبرداری شدید چه کاری باید انجام دهید، اداره مهاجرت در مورد همه این موضوعات منابع آنلاین گسترده‌ای را در دسترس قرار داده است. این ابزارها هم به مهاجران جدید کانادا و هم به متقاضیان مهاجرتی آینده کانادا کمک می‌کند تا آگاه باشند و در برابر این موقعیت‌ها از خود محافظت کنند. 

تشخیص ارائه دهندگان معتبر خدمات مهاجرتی 

هنگامی که قصد مهاجرت به کشور دیگری را داریم، اغلب به کمک افراد دیگر نیاز پیدا می‌کنیم. این کمک بسته به انتخاب‌ ممکن است از یک گروه آنلاین یا یک مشاور مهاجرت مانند یک وکیل، نماینده یا مشاور مهاجرت گرفته شود. باید در نظر داشت که هر کسی می‌تواند از طریق یک وب‌سایت و به صورت آنلاین خود را به عنوان متخصص معرفی کند، برای کلاهبرداران دشوار نیست که به عنوان مشاوران مهاجرتی قابل اعتماد و معتبر خود را معرفی کنند. 

برای کمک به مهاجران جدید و کسانی که قصد مهاجرت دارند ، فهرست راهنمای رسمی در کانادا برای تأیید اعتبار وکلا و مشاوران مهاجرتی وجود دارد، به عنوان مثال، تمام مشاوران شهروندی و مهاجرت کانادا باید عضو کالج مشاوران مهاجرت و شهروندی (CICC) باشند. به همین ترتیب، وکلا و دفاتر اسناد رسمی مهاجرت کانادا باید نامشان در یک انجمن حقوقی استانی ثبت شده باشد و وکلای مستقر در انتاریو ملزم به عضویت در انجمن حقوقی انتاریو هستند. 

اداره مهاجرت خاطرنشان می‌کند که اکثر انجمن‌های حقوقی استانی ابزارهای آنلاینی را برای تأیید «وضعیت» اعضای خود دارند. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

اخراج از کانادا؛ پیامد اطلاعات نادرست متقاضیان مهاجرت

سدی در برابر مشاوران تقلبی

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar