اعتراض به رد درخواست مهاجرتی
18 ژانویه 2023 - 9:46
بازدید 481
9
اگر درخواست مهاجرتی شما رد شده باشد، امکان درخواست تجدید نظر وجود دارد
ارسال توسط :
پ
پ

اگر درخواست مهاجرتی شما رد شده باشد، امکان درخواست تجدید نظر وجود دارد

چنانچه درخواست اقامت موقت یا دائم شما در کانادا رد شده است، این امکان را دارید که نسبت به تصمیم افسر مهاجرتی کانادایی مبنی بر رد درخواستتان اعتراض کنید، البته چنانچه فکر می‌کنید که این تصمیم بر اساس اشتباه در فکت یا تفسیر قانون بوده (Error in Fact or Law) و با توجه به حقایق موجود و کیفیت پرونده ارائه شده به افسران غیر‌منطقی (unreasonable) می‌باشد. 

تمام تصمیمات اتخاذ شده توسط اداره مهاجرت کانادا (IRCC) که بر پرونده تاثیر می‌گذارد می‌تواند به دادگاه فدرال (یا به اصطلاح کورت) ارائه شود، دادگاه فدرال ابتدا تصمیم می‌گیرد که آیا پرونده مستحق رسیدگی رسمی است یا اینکه به دلیل یک امر مهم قانونی رد شده است. نمونه‌ای از این اعتراض می‌تواند برای درخواست ویزای کار یا تحصیل باشد که با وجود ارائه مدارک قابل توجه رد شده است. 

رد درخواست برای اقامت دائم نیز می‌تواند در بخش استیناف مهاجرت مورد اعتراض قرار گیرد، برای مثال در مواردی که درخواست اسپانسری یا درخواست برای نیروی متخصص رد شده است. 

برای ارائه نامه اعتراض می‌توانید از یک وکیل مهاجرت کانادایی کمک بگیرید. 

در صورتی که افسر در بررسی پرونده شما منطقی و منصفانه عمل نکرده باشد و یا در صدور رأی اشتباه کرده باشد، یعنی رد درخواست بر اساس اشتباه در فکت‌ یا تفسیر قانون باشد یا اینکه مطابق با اصول منصفانه (procedural fairness) نباشد، یک وکیل می‌تواند با مکاتبه به اشتباهات رخ داده اشاره کند و درخواست تجدید نظر کند. 

البته ناگفته پیداست که برای بردن پرونده به کورت بایستی دلایل کافی و منطقی برا ارائه داشته باشید.

اگر پاسخی دریافت نشد یا پاسخ منفی دریافت شد، در صورتی که پرونده ارزش پیگیری دارد، یک وکیل مهاجرتی می‌تواند به شما کمک کند تا مراحل قانونی درست را دنبال کنید.

برای متقاضیانی که درخواستشان توسط اداره مهاجرت فدرال رد می‌شود، اعتراضات معمولاً به بخش استیناف مهاجرت(Appeal Division) یا دادگاه فدرال (Federal Court) ارائه می شوند.

برای درخواست‌های مهاجرت دائمی که توسط اداره مهاجرت کبک (MIFI) رد می‌شود، اعتراضات معمولاً به دادگاه اداری کبک (Tribunal administratif du Québec) یا دادگاه عالی کبک (Superior Court of Quebec) ارائه می‌شوند. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: 

ویزای تحصیلی من رد شده است، چاره چیست؟

سه دلیل که باعث می شود درخواست ویزای شما رد شود

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar