اخطار در مورد محدودیت زمانی تقاضا برای برنامه نیروی متخصص
23 سپتامبر 2014 - 19:50
بازدید 402
7

آخرین به‌روزرسانی آمارهای پرونده‌های رسیده در تاریخ 22 سپتامبر 2014 نشان می‌دهد که اولین رشته از این فهرست با 718 پرونده دریافت‌شده به مرز سقف 1000 پرونده‌ای بسیار نزدیک شده و بعید نیست در به‌روزرسانی‌های بعدی تکمیل شدن آن رسما اعلام شود. رشته پشت سر آن هم با 646 پرونده در صف است و تعداد […]

ارسال توسط :
پ
پ

آخرین به‌روزرسانی آمارهای پرونده‌های رسیده در تاریخ 22 سپتامبر 2014 نشان می‌دهد که اولین رشته از این فهرست با 718 پرونده دریافت‌شده به مرز سقف 1000 پرونده‌ای بسیار نزدیک شده و بعید نیست در به‌روزرسانی‌های بعدی تکمیل شدن آن رسما اعلام شود. رشته پشت سر آن هم با 646 پرونده در صف است و تعداد کل پرونده‌ها هم از 4000 مورد گذر کرده است.

اما مهم‌تر از اینکه اولین رشته در چه تاریخی تکمیل می‌شود سرعت دریافت پرونده‌ها در هفته‌های اخیر است به شکلی که هم‌اکنون به‌طور متوسط آمار به 650 پرونده در هفته رسیده و احتمالا در نوامبر از مرز 1000 پرونده در هفته گذر خواهد کرد. در واقع در سه ماه باقیمانده از سال 2014 – یا به تعبیری سال وداع با روش کلاسیک جذب نیروی متخصص- برخلاف 4-5 ماه اول آغاز برنامه، این میزان ورودی‌ها نخواهد بود که ظرفیت هر هفته را مشخص خواهد کرد بلکه این توان اداره مهاجرت در بررسی پرونده‌هاست که سقف محدودیت را معین خواهد نمود.

همه اینها یعنی چه؟ به زبان ساده یعنی اینکه ایرانیانی که «عادت دارند همه کارها را به دقیقه آخر حواله دهند» یا کسانی‌که «فکر می‌کنند می‌توانند همه کارهای تخصصی را خودشان در زمان اندک انجام دهند» هر دو به مرز اخطار رسیده‌اند و باید در همین یکی-دو هفته تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند از این آخرین فرصت استفاده از برنامه نیروی متخصص فدرال که برای بسیاری غیرقابل تکرار خواهد بود استفاده کنند یا نه. چرا برای خیلی‌ها -که شاید شما هم در میان آنها باشید- این آخرین فرصت است؟ در این مطلب به تفصیل توضیح داده‌ام.

اما آنها که کارها را به تاخیر می‌اندازند دچار این توهم هستند که تا پایان دسامبر فرصت دارند؛ خیر چنین نیست! منهای زمان‌های هدر رفته برای کارهای اداری و پستی و دردسرهای پرداخت مالی در زمان تحریم و تعطیلات کریسمس در دسامبر، احتمال تکمیل ظرفیت در موج هجوم پرونده‌ها و…یک موضوع جدی بحث گرفتن تایید مدارک تحصیلی است که چیزی حدود دو ماه زمان می‌برد. دریافت نمره آیلتس هم هست که گویا در ایران دیگر تا پایان امسال ظرفیت خالی برای آن باقی نمانده است. پس این دوستان در موقعیت مناسبی قرار ندارند.

آنها هم که فکر می‌کنند می‌توانند این کار را خودشان انجام دهند ببینند الان چند ماه است که در حال انجام این کار بوده‌اند و چند گام پیش آمده‌اند و آیا اصلا فرصت کرده‌اند یک بار وبسایت اداره مهاجرت را درست و کامل و دقیق بخوانند تا فرم‌ها را به اشتباه تکمیل نکنند، تا مدارک نادرست ارسال نکنند و…دیگر فرصتی برای خطا باقی نیست و حتی اگر در همین فاصله کوتاه چند هفته آینده کار را شروع کنند-که البته تاریخچه چند ماه گذشته نشان می‌دهد چقدر احتمال دارد در این کار موفق باشند- اینکه بتوانند کار بدون خطایی ارسال کنند محل تردید و با ریسک بالاست.

از طریق مدیریت محترم کنپارس اطلاع یافته‌ام که ایشان یک «مسیر سریع» برای این برنامه به دلیل حساسیت بالای زمان معین کرده‌اند و مدارک متقاضیان در کمترین زمان ممکن در همان هفته ارائه از سوی متقاضی، برای دریافت تاییدیه مدرک ارسال می‌شود.

کسانی‌که نمره زبان ندارند و در همین 1-2 ماه آینده هم زمان ثبت نام شده برای شرکت در آزمون ندارند باید به فکر یک مسافرت خارجی باشند. خوشبختانه در کشورهایی که ایرانیان به راحتی می‌توانند به آنها سفر کنند فرصت شرکت در آزمون ظرف 1-2 هفته فراهم است و دسترسی به این نمره مقدور است. البته این کار هزینه دارد اما این تنها بخشی از هزینه تاخیر کردن و کارها را به دقیقه نود انداختن است و هزینه‌های سنگین‌تری برای آنها که این آخرین فرصت را از دست بدهند در پی خواهد آمد.

همچنین بنا بر اطلاعی که یافته‌ام آقای مختاری از مدیران شرکت خواسته‌اند تا زمینه معرفی شرایط جدیدی را فراهم کنند تا متقاضیان با امکانات مالی محدودتر بتوانند از خدمات شرکت استفاده کنند. به‌خاطر داشته باشید که خدمات کنپارس تنها به انجام امور مهاجرتی خلاصه نمی‌شود و حجم زیادی از خدمات آموزشی و اطلاع‌رسانی برای آماده‌سازی متقاضیان مهاجرت توسط این شرکت انجام می‌شود که تنها یک نمونه آن سمینارها و کارگاه‌های آموزشی است که در مهرماه 1393 در تهران برگزار می‌شود و شما با شرکت در آن می‌توانید با شرایط کار، تحصیل و زندگی در کانادا و همچنین سایر خدمات شرکت کنپارس بیشتر آشنا شوید.

اینکه خودتان اقدام کنید و یا از خدمات شرکت معتبری چون کنپارس بهره ببرید چندان مهم نیست. مهم این است که اگر فکر می‌کنید مهاجرت به کانادا برای شما و خانواده‌تان فرصت‌های ویژه‌ای را فراهم می‌آورد برای بهره‌گیری از آن، عادات نامناسب ایرانی نظیر همان‌چه در بالا بیان شد را کنار بگذارید. شخصا از هیچ‌چیز بیش از این متاثر نمی‌شوم که کسانی از میان دوستان و آشنایان و فامیل با چه حسرت و تلخی از تاخیرهای –به قول آنها- احمقانه‌ای که به از دست دادن فرصت‌ها منجر شده (در یک مورد، فقط یک روز تاخیر!) شکوه می‌کنند و بدتر از آن، چگونه کسانی راه‌های هموار و قانونی و مطمئن را از کف می‌دهند تا دست به دامان روش‌های پرمخاطره و ناامن شوند.

و نکته آخر اینکه اگر خودتان در این زمینه مسئله‌ای ندارید اما دوست یا آشنایی را می‌شناسید که قصد اقدام دارد اما احتمالا از محدودیت زمانی آگاه نیست حتما او را باخبر کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar