آموزش IT در دانشگاه‌های انتاریو: قسمت دوم
13 مارس 2012 - 18:29
بازدید 376
5

مهدی دبیرزاده در ادامه معرفی‌ دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته‌های مربوط به IT در استان انتاریو به معرفی‌ یکسری دیگر از این دانشگاه‌ها می‌پردازیم. McMaster University این دانشگاه که در شهر همیلتون انتاریو واقع شده است، دارای دانشکده مهندسی‌ است که بخش علوم کامپیوتر این دانشگاه نیز در این دانشکده قرار گرفته است. در دوره لیسانس، […]

ارسال توسط :
پ
پ

مهدی دبیرزاده

در ادامه معرفی‌ دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته‌های مربوط به IT در استان انتاریو به معرفی‌ یکسری دیگر از این دانشگاه‌ها می‌پردازیم.

McMaster University

این دانشگاه که در شهر همیلتون انتاریو واقع شده است، دارای دانشکده مهندسی‌ است که بخش علوم کامپیوتر این دانشگاه نیز در این دانشکده قرار گرفته است. در دوره لیسانس، مهندسی‌ نرم‌افزار با گرایش‌های مختلفی‌ ارائه می‌شود که عبارتند از: مدیریت، اجتماع، طراحی بازی‌های کامپیوتری و یا سیستم؛ بعلاوه علوم کامپیوتر و کاربرد کامپیوتر در تجارت نیز از رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه می‌باشند. قابل ذکر است که برنامه‌های آموزشی همراه با کارآموزی نیز در این دانشگاه وجود دارد. در دوره فوق‌لیسانس دو گزینه پایان نامه‌نویسی و یا گذراندن واحد درسی‌ برای گرفتن این مدرک وجود دارد. در گزینه پایان نامه‌نویسی گرایش مهندسی‌ نرم‌افزار و علوم کامپیوتر وجود دارد. اخذ فوق لیسانس با گذراندن واحد‌های درسی‌ عبارتند از: مهندسی‌ نرم‌افزار، طراحی سیستم مجازی و علوم کامپیوتر است. در بخش دکترا هم علوم کامپیوتر و مهندسی نرم‌افزار ارائه شده است.

Nipissing University

این دانشگاه در North Bay انتاریو واقع شده است. در دانشکده علوم و هنر این دانشگاه لیسانس علوم کامپیوتر ارائه می‌شود. همچنین دوره‌های کوتاه‌مدتی‌ که به اخذ گواهی‌نامه‌هایی مانند توسعه دهندگی و طراحی بازی‌های کامپیوتری می‌‌انجامند نیز در این دانشگاه ارائه می‌شوند.

University of Ontario: institute of Technology

این دانشگاه در شهر اشوا (Oshawa) واقع شده است. در این دانشگاه لیسانس تکنولوژی اطلاعات با گرایش بازی‌های کامپیوتری تدریس می‌شود، بعلاوه گرایش مربوط به شبکه و ایمنی شبکه نیز از رشته‌های تحصیلی‌ این دانشگاه می‌باشد. در این رشته طراحی، نصب، راه‌اندازی، مدیریت و ایمن‌سازی شبکه آموزش داده می‌شود.

رشته علوم کامپیوتر در سطح لیسانس و فوق لیسانس نیز در این دانشگاه ارائه می‌شود.

University of Ottawa

همانطور که از نام این دانشگاه مشهود است در شهر اتاوا واقع شده است. در این دانشگاه در سطح لیسانس مهندسی‌ نرم‌افزار و مهندسی‌ نرم‌افزار با گرایش مدیریت در تجارت تدریس می‌شود؛ بعلاوه علوم کامپیوتر با گرایش بیوانفورماتیک و مدیریت در تجارت نیز از دیگر رشته‌های این دانشگاه می‌باشد. دوره‌هایی که منجر به اتخاذ گواهینامه می‌شوند و به عنوان پیش‌نیاز به لیسانس احتیاج دارند عبارتند از: تجارت الکترونیکی‌ (e-business و e-commerce)، تکنولوژی اینترنت، برنامه تلفن‌های همراه (mobile Device application) و  مدل‌سازی برای بازی‌های کامپیوتری. در دوره فوق‌لیسانس نیز بیوانفورماتیک، علوم کامپیوتر، تکنولوژی تجارت کامپیوتری، مهندسی‌ برق و کامپیوتر و در دوره دکترا نیز علوم کامپیوتر، مهندسی‌ برق و کامپیوتر ارائه می‌شود.

Queen`s university

این دانشگاه در شهر کینگستون استان انتاریو واقع شده است. در این دانشگاه رشته‌هایی‌ مانند کاربرد کامپیوتر در پزشکی‌، مهندسی‌ کامپیوتر و طراحی نرم‌افزار در سطوح مختلف آموزش داده می‌شود.

Ryerson University

این دانشگاه در شهر تورنتو واقع شده است. در این دانشگاه در سطح لیسانس رشته مهندسی‌ کامپیوتر وجود دارد که مدت ۴ سال  آموزش برای آن در نظر گرفته شده است و در سال چهارم دانشجویان می‌توانند با انتخاب کردن واحدهای درسی‌ تخصصی‌تر مثل مبادلات داده‌ها یا مهندسی‌ سیستم‌های دیجیتال آموزش‌های خود را جهت‌دار کنند. در سطح فوق لیسانس و دکترا مهندسی‌ کامپیوتر و مهندسی‌ شبکه‌های کامپیوتری در این دانشگاه ارائه می‌شود.

Trent University

این دانشگاه در شهر پتربروق قرار گرفته است. در سطح لیسانس علوم کامپیوتر با تخصص‌های مختلفی‌ آموزش داده می‌شود و همینطور مهندسی‌ نرم‌افزار. میان این دانشگاه و دانشگاه Queen`s توافقی وجود دارد که دانشجویان این دانشگاه می‌توانند دوره فوق لیسانس و دکترا در زمینه IT را در دانشگاه Queen’s در کینگستون ادامه دهند.

Wilfred Laurier University

این دانشگاه در شهر واترلو واقع شده است. در این دانشگاه علوم کامپیوتر با گرایش الکترونیک، فیزیک، ریاضی‌ و مدیریت تجاری تدریس می‌شود. تمام دانشجویانی که این رشته را انتخاب می‌کنند دروس مشترکی را در سال اول می‌گذرانند و بعد با توجه به گرایش مورد نظر درسهای تخصصی را انتخاب می‌کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar