آموزش IT در دانشگاه‌های استان انتاریو
31 ژانویه 2012 - 17:16
بازدید 437
6

مهدی دبیرزاده در استان انتاریو حدود ۲۰ دانشگاه وجود دارد و دانشگاه‌های ارائه دهنده آموزش‌های IT در این استان به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: دانشگاه الگما Algoma University این دانشگاه که در شمال انتاریو واقع شده است دارای ۱۲۰۰ دانشجو در ۳۰ برنامه آکادمی است. در این دانشگاه، دانشکده علوم کامپیوتر و ریاضی‌ به آموزش‌های […]

ارسال توسط :
پ
پ

مهدی دبیرزاده

در استان انتاریو حدود ۲۰ دانشگاه وجود دارد و دانشگاه‌های ارائه دهنده آموزش‌های IT در این استان به ترتیب حروف الفبا عبارتند از:

دانشگاه الگما Algoma University
این دانشگاه که در شمال انتاریو واقع شده است دارای ۱۲۰۰ دانشجو در ۳۰ برنامه آکادمی است. در این دانشگاه، دانشکده علوم کامپیوتر و ریاضی‌ به آموزش‌های مربوط به رشته IT اختصاص داده شده است. در قسمت علوم کامپیوتر لیسانس کامپیوتر که یک دوره ۴ ساله است ارائه می‌شود؛ بعلاوه شاخه تخصصی بازی‌های کامپیوتری که بیشتر، آموزش ریاضی‌ و گرافیک کامپیوتری به همراه طراحی بازی‌ها و هوش‌مصنوعی نیز است در این دانشکده ارائه می‌شود و این زمینه خوبی‌  برای ورود به بازار کار پررقابت طراحی و مهندسی‌ بازی‌های کامپیوتری است.

دیگر گرایش ارائه شده در علوم کامپیوتر، مدیریت سیستم‌های تجاری است که مربوط به رشته بسیار فعال e-commerce می‌شود. کاربرد کامپیوتر در علوم و هنر از دیگر گرایش‌های تخصصی ارائه شده در این دانشگاه می‌باشد. گواهی‌نامه در محاسبات کامپیوتری و گواهی‌نامه در زمینه IT که هر دو یک دوره یکساله هستند از دیگر آموزش‌های فراهم شده در این دانشگاه هستند. 

دانشگاه برک Brock university
این دانشگاه دارای ۲ پردیس (campus) است که یکی‌ در شهر سنت‌کاترین انتاریو و دیگری در همیلتون واقع شده‌اند. دانشگاه برک حدود ۱۸۰۰۰ دانشجو دارد و در بخش علوم کامپیوتر این دانشگاه، برنامه‌های ۲،۳ و ۴ ساله ارائه می‌شوند. به طور مثال،  دوره‌های ۲ ساله به عنوان مدرک دوم در کنار مدرک اصلی‌ کاربرد دارند که بیشتر در زمینه تجارت هستند. به علاوه دوره‌های کوتاه‌مدت کاربرد کامپیوتر برای دانشجویانی که می‌خواهند مهارتهای خود را در کامپیوتر افزایش دهند ولی‌ درس‌های مربوط به علوم کامپیوتر را بعنوان درس‌های اصلی‌ انتخاب نکنند ارائه می‌شود.

دانشگاه کارلتن Carleton university
این دانشگاه که در شهر اتاوا واقع شده است، با ۶۵ برنامه آموزشی به تعداد ۲۳۰۰۰ دانشجو خدمات تحصیلی و آموزشی ارائه می‌دهد. در قسمت علوم کامپیوتر یک دوره ۴ ساله برای لیسانس ارائه می‌شود که در این دوره بسته به انتخاب دانشجو، علاوه بر واحدهای درسی‌ اصلی‌، گرایش‌های دیگری قابل انتخابند که عبارتند از:

کاربرد کامپیوتر در پزشکی‌، امنیت در اینترنت، توسعه‌دهندگی بازی‌های کامپیوتری، کاربرد کامپیوتر در حقوق، مدیریت سیستم‌های تجاری، شبکه، سیستم‌های تلفن همراه، کاربرد کامپیوتر در روان‌شناسی‌، نرم‌افزار و مهندسی‌ نرم‌افزار.

در قسمت IT این دانشگاه بصورت هماهنگ با کالج algonquin لیسانس IT ارائه می‌شود که دارندگان این لیسانس می‌توانند یکی‌ از سه دوره interactive multimedia and desigh, network technology, photonic and laser technology را برگزیده و در آن کالج ادامه دهند.

در قسمت فوق‌لیسانس، مهندسی‌ کامپیوتر و «ارتباط انسان و کامپیوتر» به عنوان دوره‌های آموزشی در قسمت علوم کامپیوتر آموزش داده می‌شوند و همچنین این رشته‌ها در قسمت دکترا نیز وجود دارند.

دانشگاه گؤلف university of guelph
این دانشگاه که در شهری به همین نام واقع شده است دارای مدرسه علوم کامپیوتر می‌باشد که در سال ۲۰۱۰ تاسیس شده است. لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا در زمینه علوم کامپیوتر از رشته‌های آموزشی مربوط به IT در این دانشگاه می‌باشند.

دانشگاه لکهید leakhead university
این دانشگاه دارای ۲ بخش در thunderbay و orillia انتاریو می‌باشد. در دوره لیسانس علوم کامپیوتر سه گرایش تجارت، علوم و سخت‌افزار وجود دارد که علاوه بر قسمت اصلی‌ دروس علوم کامپیوتر تدریس می‌شوند. همچنین برنامه کارآموزی همراه با تحصیل در هر سه گرایش فراهم شده است. در سطح فوق‌لیسانس آموزش‌ها به دو بخش تقسیم می‌شوند که یکی‌ بصورت گذراندن دروس و دیگری تحقیق است. همچنین دوره‌های کارآموزی برای این قسمت هم فراهم شده است. علاوه بر اینها در این دانشگاه رشته بیوانفورماتیک ارائه می‌شود که یک دوره ۴ ساله است و در این رشته مجموعه‌یی از ریاضی‌، فیزیک، شیمی‌، زیست‌شناسی و علوم کامپیوتر تدریس می‌شود؛ در واقع این رشته فهم وقایع زیست‌شناسی‌ توسط علوم کامپیوتر می‌باشد.

دانشگاه لورنتین Laurentian university
این دانشگاه یکی‌ از دو دانشگاه دوزبانه در کانادا است. این دانشگاه که در sudbury انتاریو قرار گرفته دارای بیش از ۹۰۰۰ دانشجو می‌باشد. در قسمت مربوط به علوم کامپیوتر در این دانشگاه در دوره لیسانس، دوره ۴ ساله علوم کامپیوتر تدریس می‌شود. برنامه آموزشی دیگر گرفته شده از دروس اصلی‌ commerce و علوم کامپیوتر است که بنام eBusiness science program شناخته می‌شود. در قسمت فوق‌لیسانس، علوم کاربردی کامپیوتر تنها دوره آموزشی است که در بخش انگلیسی‌‌زبان این دانشگاه به عنوان دوره بعد از لیسانس تدریس می‌شود. در بخش فرانسه‌زبان در دوره لیسانس همان دروس تدریس می‌شوند ولی‌ علاوه بر آن دوره گواهی‌نامه تخصص در علوم کامپیوتر که یک برنامه یک ساله است نیز ارائه می‌شود و دانشجویانی غیر از دانشجویان رشته کامپیوتر می‌توانند از این رشته بهره جویند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar