آشنایی با یک منبع مفید و رایگان آموزش زبان انگلیسی
15 اکتبر 2014 - 2:45
بازدید 351
8

یکی از دغدغه‌های کسانی‌که خود را برای مهارت‌های زبانی و زندگی در کانادا آماده می‌کنند دسترسی به منابع آموزش زبان مفید، معتبر و ترجیحا رایگان است. به‌ویژه اگر این منابع با لهجه accent امریکای شمالی بیان شده باشند. من پیشتر در برخی مطالب و همچنین کارگاه‌های آموزشی یکی از منابع خیلی خوب را معرفی کرده‌ام […]

ارسال توسط :
پ
پ

یکی از دغدغه‌های کسانی‌که خود را برای مهارت‌های زبانی و زندگی در کانادا آماده می‌کنند دسترسی به منابع آموزش زبان مفید، معتبر و ترجیحا رایگان است. به‌ویژه اگر این منابع با لهجه accent امریکای شمالی بیان شده باشند. من پیشتر در برخی مطالب و همچنین کارگاه‌های آموزشی یکی از منابع خیلی خوب را معرفی کرده‌ام و از اینکه می‌بینم این منبع کم کم دارد در ایران مورد توجه جدی قرار می‌گیرد اما در اینجا مجددا از آن نام می‌برم تا کسانی‌که با آن آشنا نیستند هم آن را تجربه کنند و ببینند به کارشان می‌اید یا نه.

این منبع غنی و فوق‌العاده مفید ESL Podcast نام دارد که توسط Dr. Jeff McQuillan اجرا می‌شود. دکتر جف به همراه Dr. Lucy Tse (که نگارش متن مکالمات را برعهده دارد و در اغلب مکالمات، نقش نفر دوم را هم بازی می‌کند) در قالب قطعات کوتاه مکالمه‌ای که هر کدام به یک موضوع خاص می‌پردازد علاوه بر آموزش انگلیسی، به مخاطب، بخشی از فرهنگ زندگی در امریکای شمالی را هم می‌آموزند به همین دلیل، این پادکست‌ها هم برای فراگیری زبان مفید هستند و هم آگاهی از حواشی مطالب و موضوعات.

هر پادکست که حدود ۱۸ تا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد ابتدا با یک قطعه مکالمه با سرعت آهسته آغاز می‌شود و بعد دکتر جف به تفصیل درباره لغات، اصطلاحات و slang‌های آن قطعه صحبت می‌کند و در پایان، همان قطعه این بار با سرعت عادی دوباره اجرا می‌شود. از آنجا که زمان آغاز هر قطعه از سه بخش در صفحه معرفی هر پادکست مشخص است به راحتی می‌توانید از ابتدای همان بخشی که در نظر دارید شنیدن را آغاز کنید.

محتوای هر پادکست عادی برای کسانی‌که در پایان دوره مقدماتی (elementary یا basic و یا مشابه اینها) تا ابتدای دوره پیشرفته advanced زبان هستند مفید است. البته افرادی که در پایان دوره upper intermediate و یا advanced هستند و مهارت listening بالاتری دارند ممکن است سرعت مکالمات در قطعه اول برای‌شان خیلی کند به نظر برسد. برای این افراد توصیه می‌کنم که ابتدا مکالمه پایانی را گوش کنند و اگر برخی لغات یا کاربردها برایشان نامفهوم بود توضیحات دکتر جف را بشنوند اما برای بقیه افراد در سطوح پایین‌تر، قطعا گوش‌سپردن به تمام پادکست و تکرار آن و تلاش برای به‌خاطر سپردن و تکرار مکالمات با همان لهجه امریکای شمالی و ضبط کردن صدا و گوش دادن به صدای خود و اطمینان در درست ادا کردن عبارات قطعا در درازمدت کمک زیادی به یادگیری زبان خواهد کرد.

در هر هفته روزهای دوشنبه و جمعه، پادکست‌های جدید منتشر می‌شود و اطمینان می‌دهم اگر همین منبع را با صبر و حوصله و دقت به کار بگیرید، سعی کنید همه مکالمات را بفهمید و تکرار کنید و لغات جدید را فرابگیرید مهارت‌های زبانی شما در یک بازه زمانی ۶ ماهه تفاوت محسوسی خواهد کرد و در زمان ورود به کانادا هم احساس ناآشنایی کمتری به شما دست خواهد داد!

برای کسانی‌که سطح مهارت‌های زبانی بالاتری دارند (upper intermediate به بالا) توصیه می‌کنم در روزهای چهارشنبه به English Cafeها گوش کنند که در آن موضوعات جدی‌تری با صدای مکالمات عادی و جاری در جامعه، مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد. این پادکست را امتحان کنید و نظرتان را به من هم بگویید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar