آشنایی با مبانی سرمایه‌گذاری در کانادا: بخش نخست – معرفی بحث
16 آوریل 2010 - 20:29
بازدید 421
9

        مجید بسطامی    یک طیف بسیار پرطرفدار از پرسش‌های علاقه‌مند به زندگی در کانادا درباره نحوه و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است. پیشتر در یک پست مستقل درباره اصلاح نگاه و تفکر در این باره سخن گفته‌ام. هدف این مجموعه پست‌ها این است که به این پرسش با تفصیل بیشتری پاسخ داده […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

 

 


مجید بسطامی 
 

یک طیف بسیار پرطرفدار از پرسش‌های علاقه‌مند به زندگی در کانادا درباره نحوه و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است. پیشتر در یک پست مستقل درباره اصلاح نگاه و تفکر در این باره سخن گفته‌ام. هدف این مجموعه پست‌ها این است که به این پرسش با تفصیل بیشتری پاسخ داده شود و ابعاد مختلفی از موضوع تدوین شود.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

قبل از هر چیز با متذکر شد که قرار نیست از مطالعه این پست‌ها کسی سرمایه‌گذار شود. یا حتی قرار نیست یک روش سرمایه‌گذاری را بر این اساس برگزیند بلکه هدف این است شما اولا اطلاعات جامع‌تری از سیستم مالی و اقتصادی کانادا و پارامترهای مهم آن بدست آورید بدون اینکه بخواهیم برای این کار وارد جزییات فنی و تخصصی شویم.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است.   
 

دوم، امید است شما با برخی اصطلاحات و معنای آنها آشنایی پیدا کنید اصطلاحاتی نظیر RRSP، CPP، Bond، Mutual Fund. اینها مواردی هستند که شما در زندگی روزمره مرتبا با آنها برخورد خواهید داشت و لذا آگاهی از آنها برای شما مفید خواهد بود در عین حال به شما تصویری از زمینه‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد تا دریابید در کدام حوزه‌ها علاقه به تمرکز و مطالعه بیشتر دارید.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

معمولا سه گروه از افراد پرسش‌های بیشتری در مورد نحوه و روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا دارند. گروه اول که کاملاً مشخص هستند؛ کسانی‌که با ویزای سرمایه‌گذاری یا بهره‌گیری از شرایط برنامه‌های استانی به کانادا آمده‌اند و حتی اگر هدف اصلی آنها سرمایه‌گذاری در کانادا نباشد بدشان نمی‌آید که اطلاعات بیشتری درباره زمینه‌های سرمایه‌گذاری در کانادا داشته باشند تا در آینده تصمیمات عاقلانه‌تر و اقتصادی‌تری بگیرند.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

گروه دوم، تازه‌واردانی هستند که سرمایه کم یا زیادی دارند و بنا به دلایلی نمی‌خواهند مدت زیادی در کانادا بمانند. البته هدف اصلی آنها این است که بعد از مدتی برای زندگی به کانادا بازگردند و به همین دلیل امیدوارند سرمایه آنها بتواند در زمانی که حضور ندارند برای آنها منشا ثروت بیشتر شود و در عین حال مقدمات فعالیت‌های اقتصادی بعدی (پس از بازگشت) را هم فراهم کند. تعداد زیادی از ایمیل‌های یا تماس‌های دریافتی در کنپارس از سوی این گروه انجام می‌شود.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

گروه سوم، عمده ایرانیان موفق در کانادا هستند. همه کسانی‌که در این کشور شرایط دشوار چند سال اول را پشت سر می‌گذارند در صورتیکه حداقلی از توانایی‌های حرفه‌ای و تسلط بر مهارت‌های ارتباطی را داشته باشند می‌توانند پس از مدتی به سطحی از درآمد دست یابند که آنها را به سوی سرمایه‌گذاری تشویق کند. البته برای برخی این رقم بسیار بالاست و برای برخی اندک اما مهم این است که افراد برای بهینه کردن درآمدها و هزینه‌ها و حرکت به سمت یک بازنشستگی کم دردسر و آرام، نکات کلیدی و مهمی را مورد توجه قرار دهند که در راس آنها مدیریت مالی شخصی personal money management قرار دارد و عمده‌ترین مباحث در حوزه مدیریت مالی شخصی به بحث سرمایه‌گذاری بهینه می‌پردازد.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

نکته‌ای که اهمیت دارد این است که دریابیم سرمایه‌گذاری در کانادا فقط ویژه عده‌ خاصی که ما آنها را سرمایه‌گذار یا سرمایه‌دار می‌نامیم و خیلی از مواقع به دلیل تبلیغات رسانه‌ای در ایران تصویر منفوری از آنها را هم در ذهن داریم نیست. زندگی کردن به شیوه‌ آینده‌نگرانه و برای فردای بهتر، زندگی مبتنی بر سرمایه‌گذاری است و اگر هدف ما از مهاجرت دستیابی به آینده‌ای بهتر بوده است پس سرمایه‌گذاری بخشی جدایی‌ناپذیر از آن است.     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

با همین نگاه، مطالب این مجموعه از مقالات را که حوزه گسترده‌ای از تالیف، گردآوری و ترجمه (با همکاری سایر دوستان نویسنده و مترجم در کنپارس) را در برمی‌گیرد به ارائه اطلاعات جامع و آگاهی‌بخش در این حوزه‌ اختصاص داده‌ایم. بدیهی است که شما در آینده و پس از کسب این آگاهی‌های مقدماتی اما جامع با مراجعه به متخصصان هر حوزه اطلاعات دقیق‌تر و عملی‌تری از موضوع به دست خواهید آورد و برای آینده زندگی خود و خانواده تصمیمات بهتری خواهید گرفت.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

با اشاره به رویکردی که در مورد مفهوم سرمایه‌گذاری آینده‌نگرانه بیان شد می‌توان مباحث این حوزه را حداقل به سه سطح عمده تقسیم کرد:    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

دسته اول همان چیزی است که از عنوان سرمایه‌گذاری در ذهن ما تداعی می‌شود یعنی سرمایه‌گذاری در حوزه‌های متداولی چون مسکن، انواع حساب‌های پس‌انداز saving بانک‌ها، بازار سهام و موارد مشابه. نمونه‌هایی از این موارد در ایران هم وجود دارد اما تنوع آنها در کانادا بسیار بیشتر است، سازماندهی بیشتر و بهتری دارند و شیوه انجام آنها می‌تواند در سایر حوزه‌های مالی شما نظیر میزان مالیاتی که باید سالانه پرداخت کنید تاثیرات جدی داشته باشد لذا آگاهی از این جزییات برای همه شهروندان کانادایی اهمیت دارد. بیشتر مقالات ارائه شده در سایت نیز درباره این دسته از سرمایه‌گذاری‌ها خواهد بود.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

دسته یا سطح دیگری از سرمایه‌گذاری به موضوع تاسیس یا گسترش یک بیزینس و افزایش ارزش افزوده آن باز می‌گردد. در کانادا اگر شما بتوانید یک بیزینس شخصی راه‌اندازی کنید و آن را با موفقیت اداره کنید، به خوبی گسترشش دهید، بر دارایی‌های منقول و غیرمنقول از جمله میزان انواع اعتبارات آن بیافزایید و چه بسا شعباتی دیگر یا مشابه آن راه‌اندازی کنید در حقیقت در حال سرمایه‌گذاری هستید چرا که این بیزینس برای شما علاوه بر درآمد جاری، اعتباری قابل‌توجه برای انجام کارهای دیگر و وام‌های کم‌بهره‌تر فراهم می‌آورد و می‌تواند هزینه‌های زندگی شما را کاهش داده و درآمدهای بیشتری را برای شما صرفه‌جویی کند.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

همچنین سیستم مالیاتی کانادا به گونه‌ای طراحی شده که صاحبان بیزینس بیشترین بهره را از آن می‌برند. از این طریق شما می‌توانید رقم درآمدی خود را باز هم افزایش دهید. از همه مهم‌تر اینکه می‌توانید این بیزینس را در بهترین زمان ممکن به فروش برسانید و درآمد فراوان ناشی از فروش آن را برای دوران بازنشستگی یا بهبود شرایط زندگی و تحصیلی خود و فرزندان صرف کنید. این حوزه از مباحث که تحت عنوان کلی «راه‌اندازی بیزینس یا بنگاه شخصی (کوچک) small business » شهرت دارد در این مجموعه از مقالات جایی ندارد اما در آینده در یک سرفصل مستقل به آنها خواهیم پرداخت.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

گروه سوم از مباحث به هزینه‌کرد بهینه، کاهش پرداخت‌ها، مالیات کمتر و خلاصی از پرداخت بدهی‌ها و اقساط مربوط به خریدها باز می‌گردد. اینکه ببینیم مثلا خانه خود را با کدامیک از گزینه‌های دریافت وام خریداری کنیم می‌تواند در درازمدت حجم قابل‌توجهی از هزینه‌های ما را کاهش دهد و یا مدیریت درست بازپرداخت کردیت کارت‌ها نقش عمده‌ای در میزان پس‌انداز و سرمایه‌گذاری ما دارد. ما در لابلای مباحثی که در مورد دسته اول بیان می‌شود، هر جا که امکانش بود به این زمینه‌ها خواهیم پرداخت.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

شما هم می‌توانید در قالب پرسش‌هایی که مطرح می‌سازید به غنای این مباحث یاری برسانید   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar