آشنایی با برنامه انتقال درون شرکتی (ICT)
24 نوامبر 2022 - 4:50
بازدید 677
7
دریافت اجازه کار کانادا از این طریق معاف از ارائه LMIA است
ارسال توسط :
پ
پ

دریافت اجازه کار کانادا از این طریق معاف از ارائه LMIA است

در مطلب زیر درباره انتقال به کانادا از طریق یک شرکت کسب و کار خارجی صحبت خواهیم کرد. اجازه کار از طریق برنامه انتقال درون شرکتی یا همان ICT «Intra-Company Transfer Program» برای کارآفرینانی است که قصد گسترش یک بیزینس خارجی را در کانادا دارند. برنامه انتقال درون شرکتی از جمله برنامه‌‌هایی است که در آن اجازه کار نیازی به «LMIA» ندارد.

 ارزیابی میزان تاثیر بر بازار کار یا همان LMIA که مخفف عبارت «Labour Market Impact  Assessment» است،گزارشی رسمی از سوی سازمان استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) است که پیشنهادهای شغلی را می‌پذیرد و یا رد می‌کند. کارفرمایان کانادایی باید به متقاضیان خارجی برای مهاجرت کاری به کانادا مجوز LMIA  ارائه دهند. این گزارش نشان می‌دهد که فرد متقاضی خارجی تأثیری منفی، خنثی و یا حتی مثبت بر اقتصاد این کشور دارد.

اتباع خارجی که به دنبال کار در کشور کانادا هستند، راه‌های مختلفی جهت دریافت اجازه کار دارند. یکی از این راه‌ها، برنامه انتقال درون شرکتی (ICT) نام دارد.

همانطور که از نام برنامه مشخص است این برنامه برای افرادی است که به طور موقت برای کار به شرکت مادر، شعب شرکت یا شرکت‌های وابسته در کانادا منتقل می‌شوند. 

مدیران ارشد، مدیران اجرایی و افراد مسلط به دانش تخصصی در یک رشته، امکان دریافت مجوز کار در کانادا را دارند، البته به شرطی که حضور و اشتغال آن‌ها در کانادا منافع قابل توجهی را برای این کشور به دنبال داشته باشد یا احتمال بهره‌مندی کانادا از این منافع بسیار بالا باشد.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

گزینه‌‌های «اجازه کار» کانادایی برای کارآفرینان مهاجر

LIMIA و نیروی کار موقت خارجی

مبانی برنامه  ICT   

اتباع خارجی که قصد دریافت اجازه کار از طریق این برنامه را دارند باید برخی از الزامات اساسی را در نظر داشته باشند، این الزامات عبارتند از:

  • برای اجاز کار در این برنامه نیازی به ارائه گزارش ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) نیست.  
  • ماهیت کار متقاضی در کانادا باید «مدیریتی، اجرایی یا تسلط به دانش تخصصی» باشد تا فرد واجد شرایط شناخته شود. 

کانادا مشاغلی که «مدیریتی، اجرایی یا تسلط به دانش تخصصی » هستند را به شرح زیر تعریف می‌کند. 

پست‌های مدیریتی به دو زیر شاخه تقسیم می شوند: ارشد و اجرایی

  • مدیران ارشد: کارکنانی که مدیریت کل یا بخشی از شرکت را برعهده دارند و بر کار سایر مدیران یا کارمندان حرفه‌ای نظارت/کنترل دارند.
  • مدیران اجرایی: کارکنانی که وظایف خاصی را مدیریت می‌کنند که این وظایف برای دستیابی به اهداف شرکت ضروری است، اما آنها لزوماً کارمندان را مدیریت نمی‌کنند. 

پست‌های اجرایی به عنوان موقعیت‌هایی تعریف می‌شوند که در آن مسئولیت‌های یک کارمند در درجه اول هدایت مدیریت کل یک شرکت یا بخش عمده‌ای از آن است. 

کارکنانی که در موقعیتی مشغولند که مستلزم دانش تخصصی است، منظور دانش در سطح پیشرفته‌ای از تخصص و دانش اختصاصی از محصولات، خدمات، فرآیندها و رویه‌های شرکت است. 

معیارهای لازم در ICT برای کارکنان 

برای ورود به کانادا به عنوان یک انتقال درون شرکتی، کارکنان باید:

  • در حال حاضر در یک شرکت چند ملیتی خارجی (MNC) مشغول به کار باشند که به دنبال انتقال کارمندان خارجی به کانادا است. 
  • شرکتی که در کانادا به آن منتقل می‌شوند با شرکتی که در حال حاضر در آن مشغول به کار هستند در ارتباط و تعامل باشد. 
  • در یک شرکت قانونی و دائم در کانادا مشغول به کار شوند.
  • تمام الزامات مهاجرتی کانادا برای ورود موقت را رعایت کنند. 
  • حداقل یک سال (از سه سال گذشته) به طور مداوم به صورت تمام وقت در موقعیتی شغلی مشابه با موقعیتی که در کانادا خواهند داشت مشغول بوده باشند. 

برخی از استثنائات وجود دارد که عبارتند از:

  • اگر کارمند در شرکت چند ملیتی خارجی به‌جای کار تمام‌وقت به صورت پاره‌وقت کار کند، اداره مهاجرت ممکن است عوامل دیگری مانند سال‌های سابقه کار در شرکت خارجی، شباهت موقعیت شغلی با موقعیت شغلی موجود در کانادا، حوزه موقعیت پاره‌وقت و اینکه آیا نشانه‌هایی از سوء استفاده از هدف اجازه کار ICT توسط شرکت وجود دارد یا خیر را در نظر بگیرد.  
  • در صورت خرید و ادغام شرکت‌ها، نیازی نیست که متقاضی یک سال حتما در شرکت مدنظر کار کرده باشد، البته به شرط آن که در سه سال اخیر، در یکی از شرکت‌های وابسته، حداقل یک سال به صورت تمام وقت مشغول بوده باشد. نهاد جانشین باید ثابت کند که منافع، تعهدات، دارایی‌ها و بدهی‌های شرکت اصلی را پذیرفته است و همان کسب‌وکار شرکت اصلی را ادامه می‌دهد.

معیارهای لازم درICT برای شرکت‌ها 

شرکت های خارج از کانادا می‌توانند یک شعبه از شرکت خود را در کانادا راه اندازی کنند و  از طریق این برنامه، مدیران این شرکت‌ها به راحتی می توانند از طریق برنامه ICT کاناد به همراه خانواده خود وارد کانادا شده و در همان ابتدا مشغول به کار شوند. یک شرکت استاندارد که از طریق برنامه ICT کارمندان خود را به کانادا منتقل می‌کند باید واجد شرایط معیارهای زیر باشد:

  • شرکت چند ملیتی خارجی که از طریق برنامه ICT به دنبال اجازه کار است باید یک شرکت مادر، شعب شرکت، شرکت‌های تابعه یا وابسته به یک سازمان کانادایی داشته باشد. 
  • شرکتی که کارمند خارجی را می‌پذیرد باید در کانادا فعال باشد، نه اینکه صرفاً یک مکان فیزیکی در کانادا داشته باشد. 
  • شرکت کانادایی و شرکت چند ملیتی خارجی باید در حال انجام بیزینس با هم باشند.   

توجه: منظور از «انجام بیزینس» ارائه کالا و خدمات به طور مداوم با یکدیگر است. 

معیارهای لازم درICT برای استارتاپ‌ها 

فراتر از معیارهای واجد شرایطی که شرکت‌های استاندارد باید رعایت کنند، برنامه  ICT برای شرکت‌های خارجی که هدفشان آوردن کارمندان مهم به کانادا به منظور ایجاد یک کسب‌وکار جدید است نیز شرایط متفاوتی دارد. 

به متقاضیان موفق در راه اندازی ICT، اجازه کار موقت یک ساله ارائه می‌شود. امکان دارد این اجازه کار در صورتی تمدید شود که شرکت رابطه واجد شرایطی با شرکت کانادایی داشته باشد و به فعالیت فعالانه خود در داخل کشور ادامه دهد. 

شرکت‌های استارتاپی که تمایل دارند از طریق برنامه انتقال درون شرکتی کانادا، اجازه کار ICT بگیرند، باید توانایی خود را برای تاسیس شرکت در کانادا ثابت کنند که شامل موارد زیر است:

  • ارائه مدارکی مبنی بر اینکه شرکت از نظر مالی هزینه‌های راه اندازی عملیات، از جمله توانایی پرداخت حقوق و مزایا به کارمندان را دارد. 
  • ارائه یک بیزنس پلن واقع بینانه و اثبات اینکه برای عملیاتی کردن شرکت، مدیریت کارمندان و انجام بیزنس در کانادا طرح مشخص و اجرایی دارند. 
  • ارائه مدارکی مبنی بر اینکه یک دفتر فیزیکی تامین شده است (یا شرکت در فرآیند تامین یک فضای فیزیکی است، در مواردی که درخواست اجازه کار برای مدیران ارشد یا مدیران اجرایی باشد، قابل قبول است که تامین محل شرکت در آینده انجام می‌گیرد). 
  • اثبات اینکه ظرفیت اجرایی شرکت به اندازه کافی بزرگ است تا از وظایف مدیران اجرایی و/یا ارشد که در حال انتقال به کانادا هستند پشتیبانی کند. 
  • اثبات اینکه شرکت نیازمند تخصص کارمندان و نیروی متخصص انتقالی برای انجام بیزنس و عملیات تخصصی است و همچنین اطمینان حاصل از اینکه کار آنها توسط مدیران در فرآیند عملیاتی شرکت در کانادا هدایت می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

۲۰ سوال برتر که در مصاحبه کاری کانادا از شما می‌پرسند؟

گزینه‌های اجازه کار کانادایی برای نیروی کار فنی

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar