۱۵ شغل برتر حوزه درمان در کانادا
23 اکتبر 2022 - 6:00
بازدید 390
5
کشورهای سراسر جهان، اکنون بیش از هر زمان دیگری به کارکنان حوزه مراقبت‌های بهداشتی و کادر درمان وابسته شده‌اند.
ارسال توسط :
پ
پ

کشورهای سراسر جهان، اکنون بیش از هر زمان دیگری به کارکنان حوزه مراقبت‌های بهداشتی و کادر درمان وابسته شده‌اند. به همین دلیل هم کانادا همواره به دنبال جذب نیروی جدید و تجهیز سیستم مراقبت‌های بهداشتی است. کسانی که در رشته‌های مختلف پزشکی تحصیل کرده باشند، می‌توانند برای اشتغال در کانادا درخواست دهند. اما یکی از تفاوت‌هایی که اشتغال در این حوزه دارد، دوره کارآموزی یا دوره‌ای است که متقاضیان باید برای آشنایی با نحوه کار در کادر درمان کانادا در آن شرکت کنند. در این دوره‌ها شما یاد می‌گیرید کارها را به چه صورتی انجام دهید و با قوانین حاکم بر سیستم بهداشت و درمان کانادا نیز آشنا خواهید شد. اگر در یکی از رشته‌های حوزه پزشکی تحصیل کرده‌اید شاید بتوانید از میان مشاغل برتری که در این مقاله معرفی می‌کنیم شغل مرتبط با تحصیلات خود را انتخاب کرده و برای دریافت پیشنهاد شغلی درخواست دهید. 

معرفی ۱۵ شغل برتر حوزه مراقبت‌های بهداشتی در کانادا

حرفه‌های مختلفی در حوزه درمان و مراقبت‌های بهداشتی وجود دارند و دولت کانادا نیز در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به نیرو نیاز دارد. متخصصان حوزه‌های مختلف می‌توانند با توجه به تحصیلات و تخصص و مهارت‌هایی که دارند مشغول به کار شوند. حوزه درمان و مراقبت‌های پزشکی گسترده است و رشته‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد. در ادامه به بررسی ۱۵ مورد از مشاغل برتر حوزه سلامت در کانادا می‌پردازیم. در هر مورد، میزان متوسط درآمد سالانه نیز بررسی می‌شود بنابراین با میزان درآمد خود در کانادا نیز آشنا خواهید شد. 

  • پرستای تحصیل‌کرده یا Registered Nurse (RN)

پرتقاضاترین موقعیت شغلی در حوزه مراقبت‌های بهداشتی، Registered Nurse است. با وجود افزایش جمعیت سالمندان کانادا، هر روز نیاز به این رشته بیشتر از قبل خواهد شد. Registered Nurse در واقع پرستارانی هستند که به مدت ۴ سال تحصیل کرده و دارای مدرک لیسانس از یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی یا کانادا هستند. این پرستاران ممکن است در زمینه‌های مختلفی مانند جراحی، زنان و زایمان، اطفال، روانپزشکی، اورژانس، توانبخشی و بسیاری حوزه‌های دیگر مشغول به کار شوند. 

این پرستاران برای تکمیل تحصیلات خود و برای اشتغال در بیمارستان‌ها یا کلینیک‌ها باید در یک آزمون شرکت کنند. تقاضا برای این پرستاران در تمامی بخش‌های کادر درمان کانادا زیاد است و بنابراین می‌توانید شغل بسیار خوبی داشته باشید. 

برای اینکه بتوانید در این رشته مشغول به کار شوید باید در یکی از استان‌هایی که ساکن هستید برای اثبات شایستگی خود در یک آزمون شرکت کنید. 

هر استانی شرایط خاص خودش را دارد و در مورد فرآیند مهاجرت و جذب نیروی خارجی برای کادر درمان، باید مراحل مشخصی را طی کنید. هر استانی که انتخاب کنید، درخواست شما از طریق سیستم اکسپرس انتری بررسی شده و در نهایت برای اشتغال اقدام خواهید کرد. اگر بتوانید به‌ عنوان یک Registered Nurse مشغول به کار شوید می‌توانید به طور متوسط سالانه ۱۰۲۵۰۰ دلار کانادا درآمد داشته باشید. 

  • فیزیوتراپیست یا Physiotherapy Therapist

یکی از عواملی که باعث افزایش درخواست در حوزه فیزیوتراپی شده، جمعیت سالخورده کانادا است. در واقع افزایش تصاعدی تقاضا برای شرکت در جلسات فیزیوتراپی عامل مهمی در افزایش درخواست نیرو برای این حوزه است. بنابراین کانادا نیازمند نیروی جوان و تحصیل‌کرده در حوزه فیزیوتراپی و کار درمانگر است. اگر بتوانید در این شغل مشغول به کار شوید سالانه حقوقی حدود ۷۶۸۱۱ دلار کانادا خواهید داشت. 

  • پرستار با تجربه دارای مجوز یا Licensed Practical Nurse (LPN)

پرستاران Licensed Practical دارای مجوز در هر دو زمینه آکادمیک و عملی هستند. این پرستاران آماده ارائه خدمت در محیط‌های مختلف برای کمک و نظارت بر بیماران هستند. الزامات آموزشی برای این پرستاران شامل ۱ تا ۲ سال برنامه دیپلم بسته به شرایط استانی که مشغول به کار می‌شوند و تحصیل در کالج یا دانشگاه است. پرستاران LPN در یک مرکز پزشکی برای تکمیل تجربه‌ها، نقش‌ها و مسئولیت‌های خود دوره می‌گذرانند. این پرستاران باید در یک آزمون شرکت کنند. میانگین امید به زندگی در کانادا ۸۱ سال است و هر سال نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین جامعه سالمند این کشور به پرستاران تحصیل‌کرده و با تجربه نیاز دارد. پرستاران LPN می‌توانند سالانه درآمدی حدود ۶۷۵۲۹ دلار کانادا داشته باشند. 

  • داروساز (Pharmacist)

داروساز یکی از مشاغل پردرآمد حوزه مراقبت‌های پزشکی و درمان است. داروسازان در دانشگاه‌های معتبر تحصیل کرده و تجربه کافی را در این حوزه کسب می‌کنند. اگر بتوانید در این زمینه مشغول به کار شوید، درآمد خیلی خوبی کسب خواهید کرد. متوسط حقوق داروسازان در کانادا سالانه ۹۴۸۰۰ دلار کانادا است. این در حالی است که متخصصان این حوزه می‌توانند سالانه ۱۲۰۰۰۰ دلار کانادا نیز درآمد داشته باشند. 

  • بهداشت دندان (Dental Hygienist)

بهداشت دهان و دندان یکی از آن مواردی است که شهروندان کانادایی به آن توجه زیادی دارند. تقاضا برای این حرفه طی ۵ سال گذشته در کانادا حدود ۱۳% افزایش پیدا کرده و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. این افزایش تقاضا بستر بسیار خوبی برای اشتغال را فراهم می‌کند. بنابراین متقاضیان خارجی که در این حوزه تخصص دارند می‌توانند درخواست همکاری ارسال کنند. همان‌طور که می‌دانید تقاضای بیشتر به معنای درآمد بیشتر خواهد بود و به عنوان یک متخصص بهداشت دندان باتجربه می‌توانید سالانه درآمدی حدود ۱۰۰۰۰۰ دلار کانادا داشته باشید. 

  • پزشک (Medical Doctor)

یکی از رشته‌های حوزه درمان و مراقبت‌های بهداشتی، پزشک عمومی است. کانادا به شدت به نیروی پزشک نیاز داشته و این نیاز در طی چند سال اخیر به دلیل همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ بیشتر هم شده است. یکی از مزایای مهم تحصیل در این رشته این است که می‌توانید در هر جای کشور کانادا شغلی داشته باشید. بنابراین محدودیتی برای انتخاب استان و شهر محل کار نخواهید داشت. در واقع برای انتخاب یک سبک زندگی آرام می‌توانید استان‌های کوچک‌تر و مناطق دورافتاده را انتخاب کنید و کماکان درآمد مناسبی داشته باشید. متوسط حقوق پزشکان در کانادا سالانه حدود ۱۵۰۰۰۰ دلار کانادا است و پزشکان با تجربه حتی درآمدی حدود ۲۵۰۰۰۰ دلار کانادا را نیز خواهند داشت. 

  • پرستار مراقبت در خانه (Home Care Provider)

همان‌طور که اشاره کردیم جمعیت کانادا را بیشتر سالمندان تشکیل می‌دهند و برخی از آن‌ها نیاز به مراقبت همیشگی خواهند داشت. سالمندان برای اینکه بتوانند این مراقبت همیشگی و هر روزه را دریافت کنند برای استخدام نیروی مراقبت در خانه اقدام می‌کنند. نیروی مراقبت سالمندان در خانه یکی از مشاغل پرتقاضا در کانادا است و به دلیل تقاضای بالایی که دارد، درآمد بالایی نیز خواهد داشت. در این حرفه مجوزهای کاری دریافت می‌کنید که به شما اجازه می‌دهند در این زمینه کار کنید. شما می‌توانید در کمتر از ۲۴ ماه واجد شرایط اقامت دائم در کانادا شوید. این موضوع یک گزینه مثبت عالی برای مهاجرانی است که به دنبال دریافت هر چه سریع‌تر اقامت کانادا هستند. نیروی مراقبت در خانه می‌تواند سالانه درآمدی حدود ۳۶۴۰۰ دلار کانادا داشته باشد. 

  • ماما (Midwife)

یک ماما وظیفه مراقبت از خانم‌های باردار در دوران بارداری را داشته و به عنوان یکی از متخصص مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کند. ماماها چکاب‌های معمولی زنان باردار را انجام می‌دهند و روند پیشرفت آن‌ها را در دوران بارداری زیر نظر می‌گیرند. کار یک ماما خیلی مهم و حیاتی است چون نباید در روند رشد جنین و در دوران بارداری مشکلی بوجود آید به همین دلیل هم ماما همواره مراقب بیماران خود است و به صورت دوره‌ای تست‌های مختلفی را انجام می‌دهد. ماما در دوران بارداری و پس زایمان به زنان مشاوره می‌دهد و همین وظیفه او کمک می‌کند تا آن‌ها این دوران را به بهترین شکل بگذرانند. اگر به‌ عنوان ماما در کانادا مشغول به کار شوید می‌توانید سالانه درآمدی حدود ۱۰۷۸۵۵ دلار کانادا داشته باشید. 

  • متخصص تغذیه (Dietitian)

متخصص تغذیه وظیفه بررسی شرایط تغذیه بیماران و تشویق آن‌ها به خوردن غذاهای سالم را بر عهده دارد. یک متخصص تغذیه بر اساس شرایط بیمار خود برای کاهش وزن یا افزایش وزن برنامه‌های تخصصی تهیه کرده و در اختیار بیمار قرار می‌دهد. در واقع بهترین روش برای کاهش یا افزایش وزن این است که زیر نظر یک متخصص تغذیه این کار را انجام دهید. متخصصان تغذیه همواره بهترین جایگزین‌ها را برای غذاهای ناسالم به شما معرفی کرده و یک رژیم غذایی متعادل را برای شما تعریف می‌کنند. کسانی که به عنوان متخصص تغذیه در کانادا کار می‌کنند می‌توانند سالانه درآمدی حدود ۵۸۲۶۷ دلار کانادا داشته باشند. 

  • بینایی سنجی (Optician)

متخصصان بینایی سنجی برای بهبود بینایی بیماران با اپتومتریست‌ها همکاری می‌کنند. آن‌ها لنزهای تماسی و عینک را بر اساس مشکل بیماری تجویز می‌کنند و به تقویت بینایی آن‌ها کمک می‌کنند. برای اشتغال در این حرفه باید در یک کالج پزشکی یک دوره ۱ تا ۲ ساله در زمینه چشم‌پزشکی بگذرانید. از طرفی باید مجوز لازم را از سازمان نظارتی در استان مربوطه دریافت کنید. متخصصانی که در حوزه بینایی سنجی کار می‌کنند می‌توانند سالانه درآمدی حدود ۴۰۷۴۴ دلار کانادا داشته باشند. 

  • رادیولوژیست (Radiologist)

وظیفه رادیولوژیست انجام آزمایش‌های تصویربرداری پزشکی مانند اشعه ایکس، سی‌تی اسکن، ام‌آرآی و سونوگرافی است. این متخصصان با پزشکان کار می‌کنند و با انجام انواع آزمایش‌های تصویربرداری به روند تشخیص بیماری و درمان بیمار کمک می‌کنند. در واقع رادیولوژیست‌ها معایناتی را انجام می‌دهند که پزشکان متخصص درخواست کرده‌اند و نتایج را طبق داده‌های بدست آمده، تفسیر می‌کنند. متخصصان رادیولوژی می‌توانند سالانه درآمدی حدود ۵۹۴۶۴ دلار کانادا داشته باشند. 

  • درمانگر تنفسی (Respiratory Therapist)

یک درمانگر تنفسی وظیفه ارزیابی وضعیت و کمک به درمان بیمارانی را بر عهده دارد که از مشکلات ریوی و قلبی رنج می‌برند و تنفس آن‌ها با مشکل مواجه است. کالج‌های کانادا یک برنامه ۱ ساله برای این حرفه ارائه می‌دهند که در آن برنامه درسی دانشجویان شامل آموزش‌های بالینی در محیط بیمارستان یا محیط مراقبت در منزل می‌شود. پس از فارغ‌التحصیلی این افراد گواهینامه دریافت کرده و در صورت واجد شرایط بودن در آزمون شرکت می‌کنند. با توجه به قوانین استانی ممکن است مدارک دیگری نیز مورد نیاز باشد. 

  • متخصص بیهوشی (Anesthesiologist)

متخصصین بیهوشی همان‌طور که از نامش پیداست وظیفه تعیین میزان هوشیاری بیمار در زمان عمل جراحی و بیهوش کردن او را بر عهده دارند. این متخصصان تحصیل‌کرده در طول مدت جراحی بیمار وظیفه دارند علائم حیاتی را بررسی کرده و وضعیت بیمار را در حالت نرمال نگه دارند. متخصصان بیهوشی بیشترین میزان درآمد را در طول سال می‌توانند داشته باشند. حداقل درآمد متخصصان بیهوشی سالانه حدود ۳۱۷۰۸۷ دلار کانادا است. 

  • دندانپزشک (Dentist)

دندانپزشکان متخصص در حوزه بهداشت دهان و دندان، بیماری‌های لثه و دهان هستند. آن‌ها بیماری‌های دهان و دندان را تشخیص داده و برای درمان آن‌ها اقدام می‌کنند. در برخی موارد پزشکان برای تشخیص بهتر از دندان‌ها عکس‌هایی با اشعه ایکس می‌گیرند که می‌تواند در مطب دکتر یا خارج از آن انجام شود. دندانپزشک‌ها در دانشگاه‌های پزشکی تحصیل می‌کنند و مدرک دریافت می‌کنند. حداقل درآمد سالانه دندانپزشکان در سال ۱۴۵۴۱۲ دلار کانادا است. 

  • پرتو درمانگر (Radiation therapist)

یکی از حرفه‌های حوزه درمان و مراقبت پزشکی که برای بیماران سرطانی خیلی ضروری است، پرتو درمانگر است. بیمارانی که مبتلا به سرطان هستند از این روش درمانی برای کمک به درمان بیماری خود استفاده می‌کنند. البته این روش درمانی ممکن است برای بیماری‌های دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد. پرتو درمانگر در واقع بر اساس تشخیص خود میزان قرارگیری بیمار در مقابل اشعه را مشخص خواهد کرد. وظیفه پرتو درمانگر قرار دادن بیمار در مقابل پرتوها و اشعه‌هایی است که به کاهش رشد غده‌های سرطانی کمک می‌کند. کسانی که در این حرفه مشغول به کار هستند می‌توانند سالانه درآمدی حدود ۷۱۸۸۸ دلار کانادا داشته باشند. 

جمع‌بندی

طی چند سال گذشته و با همه‌گیری ویروس کرونا، بیماران بیشتری به مراکز درمانی، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند. این بیماران نیاز به خدمات دارند و خدمات لازم نیز توسط کادر درمان و مراقبت‌های بهداشتی ارائه می‌شود. اما کانادا هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر با کمبود نیرو در این حوزه مواجه است و تلاش می‌کند با جذب نیروی درمان در حوزه‌های مختلف این خلا را پُر کند. در کانادا به نیروی درمان در حوزه‌های زیادی نیاز است اما ما در این مقاله ۱۵ تا از شغل‌های برتر حوزه سلامت و درمان در کانادا را بررسی کردیم که می‌توانید برای آن‌ها درخواست کار دهید. در هر مورد میزان حدودی درآمد سالانه مشخص شد بنابراین با توجه به تخصص، تحصیلات و مهارت‌های خود می‌توانید شغل مورد نظر خود را انتخاب کرده برای آن درخواست همکاری ارسال کرده و سپس مشغول به کار شوید. پس از مدتی نیز می‌توانید برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. با توجه به تحصیلات و تخصصی که دارید در کدامیک از ۱۵ شغل فوق می‌توانید درخواست همکاری ارسال کنید؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar