یادگیری زبان فرانسه  در کبک – بخش نخست: کلاس‌های دولتی
09 نوامبر 2009 - 4:08
بازدید 390
3

  نشاط تهرانی   در ادامه بحث آشنایی با ابعاد مختلف فراگیری زبان فرانسه در استان کبک، تصمیم داریم در چند پست به انواع کلاس‌ها و فرصت‌های آموزش این زبان در استان و محاسن و معایب هر یک بپردازیم. این موضوع را با مشهورترین و فراگیرترین نوع این کلاس‌ها یعنی کلاس‌هایی که توسط دولت کبک […]

ارسال توسط :
پ
پ

 


نشاط تهرانی

 

در ادامه بحث آشنایی با ابعاد مختلف فراگیری زبان فرانسه در استان کبک، تصمیم داریم در چند پست به انواع کلاس‌ها و فرصت‌های آموزش این زبان در استان و محاسن و معایب هر یک بپردازیم. این موضوع را با مشهورترین و فراگیرترین نوع این کلاس‌ها یعنی کلاس‌هایی که توسط دولت کبک برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند آغاز می‌کنیم.

 

دولت کبک به همان اندازه که درباره یادگیری زبان فرانسه تاکید و سخت‌گیری دارد امکانات بسیار وسیع، آسان، رایگان و گاهی به همراه پرداخت‌های ماهیانه را برای مهاجرین در نظر گرفته ‌است. به طور کلی دولت کبک سه نوع آموزش زبان فرانسه را به تازه‌واردین ارائه می‌دهد:

  • کلاس‌های تمام‌وقت
  • کلاس‌های نیمه‌وقت
  • کلاس‌های تخصصی

  این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

در این نوشتار به توضیح درباره کلاس‌های تمام‌وقت می‌پردازیم اما قبل از آن چند نکته را یادآوری می‌کنیم. اول اینکه از یادگیری زبان (چه انگلیسی و چه فرانسه) تا زمانی که در ایران اقامت دارید غافل نباشید. بسیاری از افرادی که منتظر اتمام پروسه مهاجرت خود هستند با این تصور که با ورود به محیط می‌توانند به سرعت زبان بیاموزند آموزش زبان را تا رسیدن به سرزمین جدید متوقف می‌کنند. البته این جمله به خودی خود غلط نیست اما در این میان چند نکته فراموش می‌شود: شما در بدو ورود حتی اگر نخواهید بلافاصله کار یا درس را شروع کنید قرار است در یک محیط ناآشنا زندگی کنید. بدین معنی که باید به دکتر مراجعه‌کنید، با معلم فرزندتان درباره درسش صحبت کنید، به خرید یا بانک بروید و گواهی‌نامه رانندگی بگیرید. در این شرایط حتی اگر آشنایی نسبتا خوبی با انگلیسی یا فرانسه داشته ‌باشید به دلیل مواجه شدن با گویش‌های متفاوت و ناآشنا در برقراری ارتباط با مشکلاتی مواجه خواهید بود.

 

از طرف دیگر، در بسیاری از موارد بسته به محلی که برای زندگی انتخاب کرده‌اید، فصل ورودتان به کانادا و مسائل دیگر این امکان وجود دارد که برای ورود به کلاس‌های زبان مدتی در لیست انتظار قرارگیرید. (اگر فرزند زیر ۵ سال داشته ‌باشید باید زمان انتظار برای خالی شدن یک فضا در مهدکودک برای فرزندتان را نیز به این زمان بیافزایید) پس به همین سادگی ممکن است آموزش زبان شما چندین ماه به تاخیر بیافتد. تجربه نشان می‌دهد کسانی که آشنایی بهتری با زبان فرانسه دارند و در تعیین سطح موفق می‌شوند به سطوح بالاتر راه یابند زمان انتظار کمتری را برای ورود به کلاس طی می‌کنند. همین دلایل کافی است تا شما را برآن دارد تا جایی که می‌توانید برای آموزش زبان تلاش کنید.

 

حال برمی‌گردیم به توضیح درباره دوره‌های تمام‌وقت آموزش زبان فرانسه.

هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی تمام‌وقت عبارت است از افزایش مهارت فرد در درک مطلب به صورت شفاهی و کتبی، آشنایی به اصطلاحات بخصوص زبان فرانسه کبکی، یادگیری گرامر و گسترش دایره لغات به طوری که فرد در زندگی روزمره بتواند به درستی از زبان فرانسه استفاده کند.

 

متقاضیان دوره‌های آموزشی تمام‌وقت باید شرایط زیر را دارا باشند:

·         کمتر از ۵ سال باشد که به کانادا وارد شده‌اند؛

·         بتوانند هفته‌ای ۳۰ ساعت یعنی ۵ روز در هفته از ساعت ۹ تا ۴ و نیم بعدازظهر در کلاس‌ها شرکت کنند؛

·         در کبک زندگی کنند و ۱۶ سال یا بالاتر داشته‌ باشند.

معمولا در کمتر از ۲۰ روز از زمان اقدام برای ورود به کلاس آموزش زبان فرانسه به شما پاسخ داده می‌شود که زمان آغاز کلاس‌ها و برنامه آنها چیست و آیا در لیست انتظار قرار می‌گیرید یا نه.

 

این دوره‌ها شامل سه مرحله مبتدی، متوسط و پیشرفته است و هر مرحله شامل ۴ سطح خواهد بود. دوره‌های آموزشی معمولا سه ماهه هستند و برای رفتن از یک مرحله به مرحله بالاتر ۳ یا ۴ دوره ۱۱ هفته‌ای باید گذرانده ‌شود.

 

کسانی که درآمدی ندارند و از هیچ نوع کمک‌ هزینه دیگر دولتی مثل بیمه بیکاری یا مرخصی زایمان استفاده نمی‌کنند برای شرکت در این کلاس‌ها از کمک‌های مالی برخوردار خواهند شد. میزان این کمک‌ها در شرایط مختلف متفاوت است اما می‌توان مقدار آن را در حدود ۱۱۵ دلار در هفته ارزیابی کرد. در عین حال کسانی که در کلاس‌های تمام وقت شرکت می‌کنند تمام هزینه‌ای را که برای فرستادن فرزند خود به مهدکودک پرداخت می‌کنند بازپس می‌گیرند (این هزینه نیز به طور متوسط روزانه ۲۵ دلار برآورد می‌شود). البته این در صورتی است که همسر به دلیل اشتغال به کار، تحصیل یا بیماری امکان نگهداری از فرزند را نداشته ‌باشد.

 

محل کلاس‌ها معمولا با توجه به مکان زندگی متقاضی در کالج،‌ دانشگاه یا مراکز فرهنگی منطقه برگزار می‌شود. معمولا کسانی که در دوره‌های تمام‌وقت شرکت می‌کنند قادرند از امکانات دیگر محل مانند کتابخانه، مجموعه ورزشی، رستوران و غیره نیز استفاده کنند.

 

برنامه‌های کلاس تنها شامل دروس تئوری نیست و برنامه‌های متنوعی مانند بازدید از مکان‌های تاریخی و دیدنی شهر، حضور در مراکز تفریحی، رستوران و کافی‌شاپ نیز در دستورکار این کلاس‌ها قرار دارد.

 

کتاب‌های مورد استفاده در کلاس ( به جز دیکشنری) به متقاضیان به صورت رایگان داده‌ می‌شود که به شما توصیه می‌کنیم حتما انواع مختلف فرهنگ لغت را با خود به همراه بیاورید.

 

در طول زمانی که شما در لیست انتظار دوره‌های آموزش زبان هستید می‌توانید از کلاس‌های آن‌لاین استفاده کنید. برای شرکت در کلاس‌های آن‌لاین هم شرایطی وجود دارد. از جمله این که فرد باید ۱۶ سال یا بیشتر سن داشته‌ باشد و بیش از ۱۸۰۰ ساعت از آموزش‌های دولتی زبان استفاده نکرده‌ باشد. برای کلاس‌های آن‌لاین هم یک تعیین سطح اتوماتیک وجود دارد و موضوع‌های مختلف مثل گرامر،‌ درک مطلب، نگارش و لغت تدریس می‌شود.

 

 این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar