یادگیری زبان آلمانی برای مهاجرت به آلمان 
03 می 2023 - 4:07
بازدید 625
15

یادگیری زبان آلمانی یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی است که می‌توانید در مسیر آماده‌سازی و ادغام خود برای زندگی در آلمان بردارید. همه می‌دانیم که با یادگیری زبان کشور مقصد زندگی روزمره فرد در آن کشور آسان‌تر خواهد شد. برای اقدام از طریق کار یا تحصیل سطح زبان آلمانی لازم می‌تواند متفاوت باشد. برای درخواست ویزا […]

ارسال توسط :
پ
پ

یادگیری زبان آلمانی یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی است که می‌توانید در مسیر آماده‌سازی و ادغام خود برای زندگی در آلمان بردارید. همه می‌دانیم که با یادگیری زبان کشور مقصد زندگی روزمره فرد در آن کشور آسان‌تر خواهد شد. برای اقدام از طریق کار یا تحصیل سطح زبان آلمانی لازم می‌تواند متفاوت باشد. برای درخواست ویزا در بسیاری از موارد ارائه مدرک زبان آلمانی ضروری است. 

زبان آلمانی برای کار: حتی اگر برای شغل مدنظر نیازی به ارائه مدرک زبان نباشد هم داشتن مدرک زبان آلمانی به هنگام ارائه رزومه (CV) کمک می‌کند تا شانس فرد برای به دست آوردن شغل افزایش یابد. در واقع، بدین طریق شرکت‌ها بلافاصله متوجه می‌شوند که شما فردی متعهد هستید و از مهارت‌های زبانی برخوردارید.  

مشاغل حوزه مراقبت‌های بهداشتی: اگر قصد دارید در بخش مراقبت‌های بهداشتی به عنوان مثال: به عنوان پرستار یا پزشک در آلمان کار کنید، دانستن زبان آلمانی الزامی است. برای کار در این حوزه باید مدرک رسمی زبان از یک مرکز زبان مورد تائید، مانند: انستیتو گوته یا یک موسسه دارای گواهی تلک (telc) داشته باشید. بسته به ایالت، مدرک سطح B1 یا B2 زبان آلمانی مورد نیاز است. 

همسر: کسانی که به عنوان همسر فرد متقاضی مهاجرت (از کشورهای ثالث) قصد ورود به خاک کانادا را دارند باید مدرک A1 زبان آلمانی را هنگام درخواست ویزا ارائه دهند. با این حال، در مورد سطح مدرک مورد نیاز استثناهای متعددی وجود دارد. 

دانشجویان و کارآموزان: اگر برای شرکت در دوره تحصیلی و آموزشی به زبان آلمانی درخواست می‌دهید، باید مدرک زبانی لازم برای آن موسسه آموزشی را با توجه به رشته مورد نظر ارائه دهید. 

مهارت‌های زبان آلمانی به عنوان پیش نیاز برای دریافت ویزا: برای درخواست ویزا سطح خاصی از مهارت‌های زبانی مورد نیاز است. به عنوان مثال برای ویزای تائید رسمی مدارک خارجی (Visum zur Anerkennung ausländischer Berufsqualifikationen)، معمولا حداقل مدرک سطح A2 مورد نیاز است. 

مدرک زبانی لازم  بر اساس  نوع ویزا 

انواع ویزامهارت‌های زبان آلمانی مورد نیاز طبق  CEFR
ویزای کار نیروی متخصصسطح زبان خاصی مورد نیاز نیست
ویزا برای جویندگان کار (مبنی بر آموزش فنی و حرفه‌ای)سطح B1
ویزا برای جویندگان کار (مبنی بر مدرک دانشگاهی )سطح زبان خاصی مورد نیاز نیست
ویزا برای متخصصان فناوری اطلاعات (بدون مدارک رسمی) سطح B1
ویزای تحصیلیطبق قاعده کلی سطح B2، اما بسته به برنامه تحصیلی
  • مهارت‌های زبان آلمانی چگونه سنجیده می‌شود؟

سطح‌بندی مهارت‌های زبان آلمانی معمولا بر اساس چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان‌ها (CEFR) انجام می‌شود. این چهارچوب توانایی زبانی فرد را بر اساس مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن در مقیاسی شش سطحی ارزیابی می‌کند و شامل سطوح مبتدی، متوسطه و پیشرفته است. 

  • سطح A1

سطح A1 ابتدایی‌ترین سطح برای متقاضیان دریافت ویزای آلمان است. در این سطح، متقاضی قادر خواهد بود جملات روزمره و ابتدایی را که در رابطه با نیازهای عمومی و مشخصی می‌باشد را درک کرده و استفاده نماید. همچنین متقاضی می‌تواند خود را معرفی نماید و در ارتباطات روزانه خود با دیگران سوالاتی را مطرح نماید. 

  • سطح A2  

دارندگان مدرک سطح A2 می‌توانند در ارتباط با موضوعات مشخص مانند اطلاعات فردی و خانوادگی، خرید، کار و محیط اطراف ارتباط برقرار کنند و در موقعیت‌های ساده و معمول منظور خود را بیان نمایند.

  • سطح B1 

دارندگان مدرک سطح B1 می‌تواند در اکثر موضوعاتی که در سفر به کشور آلمان با آن برخورد می نماید را درک کنند و همینطور توانایی آن را خواهند داشت تا با استفاده از جملات ساده و پیوسته در رابطه با موارد آشنا و مورد علاقه خود مکالمه کنند. در سطح B1 کلیت برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی که دارای لحن آرام و شمرده‌ای هستند قابل درک است. 

  • سطح B2 

در این سطح فرد می‌تواند نکات اصلی متون دشوار در مورد مطالب مشخص را درک نماید و در رشته تخصصی خود بحث‌های تخصصی کند. به عنوان مثال می‌تواند در دوره‌ای به زبان آلمانی شرکت کرده و متوجه گفت و گوهای داخل کلاس شود. فرد قادر خواهد بود به صورت کامل رسانه‌های آلمانی را درک کند هر چند ممکن است کمی در درک مکالمات با سرعت بالا با مشکل مواجه شود. دارندگان مدرک B2 می‌توانند به طور مستقل در زندگی روزمره و محل کار ارتباط برقرار کنند.

  • سطح C1 

در این سطح، فرد می‌تواند متون طولانی با واژه‌های سطح بالا و مواردی که به اختصار بیان شده‌اند را درک نماید. همچنین این فرد می تواند بدون هیچ گونه آمادگی، روان صحبت نماید بدون اینکه معنی لغتی را جستجو کند. 

  • سطح C2 

این سطح بالاترین سطح زبان آلمانی و به سطح بومی نزدیک است و در پایان این دوره‌ فرد تقریباً به اندازه افرادی که با این زبان بزرگ شده‌اند به زبان آلمانی تسلط خواهد داشت و  آنچه را که می‌خواند یا می‌شنود در تمامی لهجه‌ها بدون هیچگونه مشکلی متوجه خواهد شد. همچنین می‌تواند اطلاعات کتبی یا شفاهی از منابع مختلف را جمع بندی کرده و در این مورد دلایل یا توضیحات مربوطه را پیوسته بیان نماید.

  • یادگیری زبان آلمانی 

انستیتو گوته: انجمن فرهنگی جمهوری فدرال آلمان مسئول ترویج زبان و فرهنگ آلمانی است. به همین دلیل است که انستیتو گوته دوره‌های زبان آلمانی را در 157 نقطه در آلمان و خارج از کشور ارائه می دهد. گواهینامه‌های آلمانی انستیتوهای گوته به طور رسمی برای اهداف مختلف به رسمیت شناخته می‌شوند. 

موسسات دارای گواهینامه تلک (Telc): این موسسات نیز دوره‌ها و گواهی‌هایی را ارائه می‌دهند که در بسیاری از موارد به طور رسمی به رسمیت شناخته شده‌اند. 

  • آزمون‌های زبان مورد تائید سفارت آلمان 
  • آزمون DSH

آزمون DSH (Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang) یکی از معتبرترین آزمون های زبان آلمانی می‌باشد. برای بیشتر موسسات آموزشی در کشور آلمان مدرک زبان آلمانی DSH  الزامی می باشد. این آزمون متقاضیان را بر اساس مهارت شفاهی و نوشتاری آلمانی آنها ارزیابی می‌کند و دو الی 4 بار در سال برگزار می‌شود. 

  • آزمون  TestDaF  

آزمون  TestDaF (Test Deutsch als Fremdsprache) معروف‌ترین مدرک زبان مورد تایید سفارت آلمان برای دانشجویان خارجی می‌باشد. امکان شرکت در این آزمون در ۴۵۰ مرکز در سراسر دنیا نیز وجود دارند و متقاضیان می‌توانند ۶ بار در سال در این آزمون شرکت کنند.

  • آزمون GDS 

آزمون GDS (Großes Deutsches Sprachdiplom) برای بررسی مهارت‌های زبان آلمانی افراد غیر آلمانی است. این آزمون در ۱۵۹ مرکز رسمی در سراسر دنیا قابل برگزاری می‌باشد و متقاضیان می‌توانند سالی چهار بار برای شرکت در این آزمون اقدام نمایید. 

  • آزمون  DSD 

دیپلم زبان آلمانی DSD (Deutsches Sprachdiplom der Kultusministerkonferenz) کنفرانس وزرای آموزش و پرورش، یک برنامه آموزشی است که گواهی مهارت‌های زبان آلمانی را برای آلمانی زبانان غیر بومی ارائه می دهد. اگر مهارت زبان آلمانی حداقل سطح A2 را ندارید، نمی‌توانید در دوره مقدماتی DSD شرکت کنید.

  • آزمون  telc

آزمون telc، آزمونی استاندارد مبتنی بر چهارچوب مرجع مشترک اروپا (CEFR) است که امتحان و گواهی مهارت‌های زبان آلمانی را برای آلمانی زبانان غیر بومی ارائه می‌دهد. این آزمون معیار بررسی مهارت‌های زبان آلمانی به صورت آکادمیک نیز می باشد. آزمون telc در 28 کشور اروپایی و در حدود 4 بار در سال برگزار می‌شود. 

  • آزمون ÖSD

آزمون ÖSD (Österreichische Sprachdiplom Deutsch)، مدرک رسمی زبان آلمانی، اتریشی و سوئیسی می باشد که به منظور اخذ ویزای اقامت یا تحصیل در این کشورها الزامی است. به این مدرک زبان مدرک دیپلم زبان اتریشی نیز می‌گویند. امتحان ÖSD در سطح بین المللی شناخته شده است و امتحان‌ها در راستای چهارچوب مرجع مشترک اروپا (CEFR) می باشد.

  • آزمون  DTZ

آزمون DTZ (Deutsch-Test für Zuwanderer)، راهی برای سنجش پیشرفت مهاجران در دوره‌های آموزشی مختلف دولتی است که موضوعاتی مانند مسکن، سلامت، تعامل اجتماعی، خرید، کار و تربیت کودکان را پوشش داده و در سطح A2 و B1 برگزار می‌شود.

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar