گزارش‌های متنوع و آرشیو صوتی و تصویری در کتابخانه کنپارس
08 آگوست 2010 - 20:44
بازدید 420
7

    در پست‌های قبلی به بخش جزوات و کتابچه‌های کتابخانه مجازی پرداختیم و آنها را توضیح دهیم. در این پست به دو بخش مهم دیگر از این کتابخانه خواهیم پرداخت. یادآوری می‌شود که فاز جدید کتابخانه در آینده بسیار نزدیک آغاز به کار خواهد کرد.   گزارشات ویژه مالی و اقتصادی در کتابخانه   […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

در پست‌های قبلی به بخش جزوات و کتابچه‌های کتابخانه مجازی پرداختیم و آنها را توضیح دهیم. در این پست به دو بخش مهم دیگر از این کتابخانه خواهیم پرداخت. یادآوری می‌شود که فاز جدید کتابخانه در آینده بسیار نزدیک آغاز به کار خواهد کرد.

 

گزارشات ویژه مالی و اقتصادی در کتابخانه

 

بخش دوم کتابخانه کنپارس را گزارشات ویژه تشکیل می‌دهند که بیشتر به حوزه‌های مالی و تجاری توجه دارند اما ممکن است گهگاه برخی حوزه‌های مرتبط با مباحث تکنیکی و تکنولوژیکی، اجتماعی و فرهنگی را هم شامل شوند. هدف از این گزارشات این است که مخاطبان پیگیرتر و دقیق‌تر بتوانند از خلال مطالب مستند، تصویر روشن‌تری از موضوع داشته باشند و اطلاعات دقیق‌تری را به دست آورند. مطالبی که مقالات کوتاه و ۱۰۰۰ کلمه‌ای قادر به پوشش دادن به آنها نیستند. این گزارشات معمولا بیش از ۲۵۰۰ کلمه و گهگاه تا ۵۰۰۰ کلمه هستند و به همراه طیف گسترده‌ای از جداول و نمودارها عرضه می‌شوند تا اطلاعات خود را به شیوه‌ای شفاف و روشن در اختیار مخاطب قرار دهند.

 

مطالب هر گزارش که بر اساس تدوین یا ترجمه مطالب و گزارشات معتبر مراکز رسمی کانادا نظیر بخش‌های تحقیقات بانک‌ها و مراکز مالی یا دولتی، مرکز آمار کانادا و نظایر اینها آماده و عرضه می‌شوند از بالاترین میزان اعتبار علمی برخوردار هستند.

 

از نمونه‌های این گزارشات می‌توان به گزارش قدرت تهیه منزل کانادایی‌ها در استان‌های مختلف، گزارش سالانه واردات و صادرات کانادا در سال ۲۰۰۹، گزارش گسترش بیزینس‌های کوچک در کانادا و نظایر اینها اشاره کرد که همه آنها با افتتاح فاز جدید کتابخانه در دسترس مشتریان طرف قرارداد کنپارس و همچنین اعضا سایت قرار خواهد گرفت.

 

این گزارشات در چه فواصل زمانی ارائه می‌شوند؟

هم اکنون این گزارشات ماهی یک بار ارائه می‌شوند اما در آینده نزدیک احتمالا تعداد آنها به دو گزارش در ماه افزایش خواهد یافت. هم‌چنین مخاطبان می‌توانند با ارسال ایمیل درخواست‌هایی را ارائه دهند و در صورتیکه موضوعی برای کار مطالعاتی مناسب تشخیص داده شود و یا تعداد متقاضیان آن بیشتر باشد در اولویت فراهم آوردن گزارش قرار می‌گیرد.

 

این مطالب چه مخاطبانی دارند؟

بیش از همه، مخاطب این مطالب کسی است که در کانادا در اندیشه فعالیت در مشاغل تجاری، اقتصادی و مالی است. در واقع، مجموعه این گزارشات اگر به درستی پیگیری شوند می‌توانند چشم‌اندازی از حوزه‌های مختلف کاری و سرمایه‌گذاری به مخاطب ارائه دهند.

 

سرمایه‌گذاران احتمالا از داخل این گزارشات نکات جالب توجهی استخراج خواهند کرد. آنها می‌توانند بر این اساس حوزه مطالعات و پرسش و جوی خود را محدودتر و دقیق‌تر کنند. همچنین کسانی که در اندیشه راه‌اندازی یک کسب و کار شخصی هستند نکات زیادی در این میان خواهند آموخت و یا می‌توانند با طرح پرسش برای گزارشات آتی در زمینه علایق خود به مسیر گزارش‌ها جهت دهند. محققان و سایر علاقه‌مندان هم می‌توانند مخاطبان بالقوه آنها باشند.

 

آیا غیر مشتریان و غیر اعضا می‌توانند این گزارشات را به طور مجزا و با پرداخت هزینه تهیه کنند؟

آری این امکان فراهم است اما همانطور که قبلا بیان شد اعضا سایت که حق اشتراک سالانه پرداخت کرده‌اند و همچنین مشتریان کنپارس که دسترسی به تمامی مطالب سایت و کتابخانه برای آنها رایگان است در این زمینه مشکلی ندارند پس شاید اقتصادی‌تر باشد که افراد غیر مشتری با اشتراک سالانه عملا دسترسی خود به جزوات و گزارشات را تسهیل و اقتصادی کنند. در آینده نزدیک حجم مجموعه مطالب روی کتابخانه آن قدر زیاد خواهد شد که هزینه تهیه همه آنها به صورت تفکیکی از چهار تا پنج برابر هزینه اشتراک سالانه سایت بیشتر خواهد شد لذا عضویت سالانه سایت به همه علاقه‌مندان توصیه می‌شود کما اینکه با اشتراک سالانه امکان دسترسی به فصل‌های تکمیل شده جزواتی که هنوز به پایان نرسیده‌اند وجود دارد اما تهیه مستقل آنها تا زمان تکمیل مقدور نیست. در این باره در پست‌های قبلی به تفصیل سخن گفته شده است.

 

آرشیو صوتی و تصویری کتابخانه

 

امکان دیگری که بر روی کتابخانه به عنوان یک بخش مستقل در نظر گرفته شده است، قرار دادن فایل‌های صوتی و تصویری مفید برای مخاطبان است. بخشی از این فایل‌ها پادکست‌هایی خواهد بود که توسط کنپارس در باره موضوعات مختلف تولید خواهند شد. بخش‌هایی از کارگاه‌های برگزار شده و یا کلاس‌ها نیز بخش دیگری از این مجموعه است. همچنین قطعات برگزیده مصاحبه‌های صورت گرفته با ایرانیان متخصص در کانادا درباره حوزه کاری آنها نیز در این آرشیو قرار خواهد گرفت. هدف این است که افرادی که کمتر فرصت مطالعه مطالب مکتوب را دارند بتوانند با داون لود کردن این مطالب آنها را در محیط‌های دیگر یا در زمان رانندگی استفاده کنند.

 

بدیهی است که میزان امکانات این بخش نسبتی با میزان قابلیت‌ها و توانایی‌های اینترنت در ایران دارد و با افزایش امکانات و خدمات شرکت‌های سرویس دهنده و افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت عموم مشترکین، به همان نسبت بر امکانات صوتی و تصویری کتابخانه افزوده خواهد شد. هدف شرکت این است که در آینده و از طریق تولید فیلم‌های کوتاه آموزشی نکات مهم مرتبط با زندگی روزمره در کانادا را از همین طریق به صورت مشهود و قابل فهم به مخاطبان خود آموزش دهد.

 

با ما همراه باشید و از مزایای بی‌شمار این کتابخانه بهره‌مند شوید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar