پیدایش یک سارق ادبی دیگر در فضای مجازی
25 آوریل 2012 - 6:25
بازدید 175
6

 علی مختاری؛     امروز صبح دوستی لینکی را به یک سایت نوظهور فرستاده بود و سوال می کرد ایا من این سایت را می شناسم یا خیر؟ به محض باز کردن آن سایت دیدم که آرشیوی است از مطالب سایت کنپارس. البته با کمال وقاحت نام نویسندگان حذف شده بود که البته رویه همه […]

ارسال توسط :
پ
پ

 علی مختاری؛  

 

امروز صبح دوستی لینکی را به یک سایت نوظهور فرستاده بود و سوال می کرد ایا من این سایت را می شناسم یا خیر؟

به محض باز کردن آن سایت دیدم که آرشیوی است از مطالب سایت کنپارس. البته با کمال وقاحت نام نویسندگان حذف شده بود که البته رویه همه سارقان ادبی است. تلاش کردم ببینم با چه کسانی طرف هستم که بی نتیجه بود و هیچ نام و نشانی در این سایت که در همه زمینه ها هم مدعی است نیافتم. در صفحه تماس با ما هم فرم ایمیلی بود که پس از تکمیل و ارسال؛ پیغام داد که مشکلی هست و پیام نرفته است. جالب اینکه این سایت بی هویت یک گروه فیس بوکی هم راه انداخته است.

به هر ترتیبی بود نام admin این سایت را یافتم و برای آقای س ایمیل زدم و خواستم ظرف ۴۸ ساعت مطالب را بردارد. امیدوارم که در مهلت داده شده در خصوص برداشتن مطالب اقدام کنند وگرنه اقدامات قانونی برای برخورد با آنها را آغاز خواهم کرد.

این مطلب را در سایت نوشتم چون می دانم که هر روز برای برداشتن مطالب جدید برای سرقت به این سایت می ایند و اگر ایمیل را نخوانده باشد این مطلب را به حکم وظیفه روزانه در دزدیدن مطالب از سایت ما می بیند.  فقط امیدوارم مطلب را قبل از دزدیدن نگاهی هم بیاندازند چون این گروه از افراد تنها به دنیال پر کردن سایت البته با زحمت و هنر دیگران هستند و به آغاز و پایان آن نگاه می کنند تا خدای نکرده نام نویسنده نباشد.

 این بهانه ای شد که یک بار دیگر به این افراد و دیگرانی که احتمالا به این کار مشغولند و من هنوز خبر ندارم اخطار کنم که من در دفاع از حقوق خود و نویسندگان این سایت ناتوان نیستم و درسی را به آنها خواهم داد که مانند بسیاری دیگر فکر برداشتن مطالب را از هر سایتی برای همیشه از فکر خود بیرون کنند. این مطالب حاصل زحمت دیگران است و برای تهیه آن هزینه می شود و تفاوتی میان دزدی از خانه بنده و برداشتن مطالب سایت بدون رعایت آیین نامه منتشر شده در سایت ما نیست.

این افراد البته تصور می کنند برداشتن غیر مجاز این مطالب می تواند موجب گمراهی مخاطبان آنها شود اما غافلند از اینکه مخاطبی که دزدی آشکار آنان را نظاره گر است چگونه می تواند در زمینه های دیگر به آنان اعتماد کند.

یادآوری می کنم که دو موسسه کلاهبردار بزرگ اصفهانی هم در مقطعی به سو استفاده گسترده از مطالب سایت کنپارس برای جلب اعتماد مخاطبین خود روی آوردند که البته خیلی زود مجبور شدند همه مطالب را بردارند به نظر می رسد خلافکاران در عرصه مهاجرت با دزدی مطلب شروع می کنند.

یکبار دیگر یادآوری می کنم  افرادی که مایل به استفاده از مطالب ما هستند می توانند با رعایت دقیق آیین نامه مربوطه  اینکار را انجام دهند. در این آیین نامه سه شرط اصلی هست شامل:

۱- عدم انتشار کامل مطلب مطلب و بسنده کردن به یکی دو پاراگراف اول و گذاشتن لینک ادامه مطلب برای خواندن ادامه آن در سایت کنپارس

۲- عدم دخل و تصرف در متن از جمله حفظ نام کنپارس و نویسنده آن

۳- اعلام نشانی مقاله در زیر یا بالای آن با هایپر لینک کردن آن به گونه ای که با یک کلیک مخاطب مقاله اصلی را ببیند

 در پایان ضمن تشکر از دوستی که در این مورد بنده را در جریان قرار داد از همه مخاطبان این سایت تقاضا دارم در صورت مشاهده موارد مشابه به ما اطلاع دهند و به این ترتیب از سایتی که متعلق به خود آنهاست و برای کمک به آنها فعال است حمایت کنند. این حمایت البته موجب دلگرمی همکاران ماست که صمیمانه در تلاشند آخرین اطلاعات مورد نیاز علاقمندان را تهیه و منتشر کنند.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar