هشدار به هموطنان ایرانی: به بانک تی دی اعتماد نکنید
19 ژوئن 2018 - 19:00
بازدید 449
7

کدام بانک برای باز کردن حساب در کانادا مناسب است؟این سوالی است که بسیار پرسیده می شود به خصوص از سوی کسانی که با ویزای موقت امده اند و در صدد باز کردن حساب در بانکهای کانادایی هستند. ۱- بانکهایی که نباید به انها نزدیک شوید بانک TD و بانک National استبانک تی دی سابقه […]

ارسال توسط :
پ
پ

کدام بانک برای باز کردن حساب در کانادا مناسب است؟
این سوالی است که بسیار پرسیده می شود به خصوص از سوی کسانی که با ویزای موقت امده اند و در صدد باز کردن حساب در بانکهای کانادایی هستند.

۱- بانکهایی که نباید به انها نزدیک شوید بانک TD و بانک National است
بانک تی دی سابقه بدی در بستن حسابهای ایرانیان دارد. در سال ۲۰۱۲ این بانک حساب بسیاری از ایرانیان را به بهانه واهی تحریمها علیه ایران بست حتی حساب برخی مهاجرین و شهروندان کانادا به بهانه اینکه پول خود را از ایران به کانادا آورده بودند. آن زمیان دولت هارپر بر این اقدام خلاف قانون چشم بست. از این بانک شکایت شد و هنوز دعوای آقای پور شفیعی صراف مقیم مونترآل در این زمینه در دادگاه جریان دارد. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید اینجا را ببینید و در بخش مطالب مرتبط دیگر لینکهای مطالب در این خصوص را ببینید. این اتفاق بار دیگر می تواند در این بانک بیفتد و دارایی های ایرانیان را به خطر بیندازند.
بانک ناسیونال چنین سابق ای ندارد ولی بسیار سخت گیر و تنگ نظر است و اصلا مناسب ایرانیان نیست. این بانک بیشترین شعبه را در استان کبک دارد ولی کوچکترین بانک کانادایی است و بسیار سیستم ضعیفی در ارتباط با جذب مشتریان خارجی دارد.
پس هرگز در این دو بانک حساب باز نکنید

۲- در کدام بانکها باز کردن حساب توصیه می شود
بهترین بانک اسکوشیاست که بسیار با ایرانیان همراهی می کند و این روزها همکاری خوبی را در باز کردن حساب برای ایرانیان دارد. در سابقه این بانک  
در رده بعدی بانک BMO و Royal Bank قرار دارند که اگر چه مانند اسکوشیا همراهی نمی کنند ولی دست کم سابقه بدی ندارند. بانک رویال البته زمانی در سالهای ۲۰۰۵ یا ۲۰۰۶ حساب های آمریکایی ایرانیان را به بهانه تحریم آمریکا بست که آن هم در پی سر و صدایی که برپا شد عملا جدی نبود. 

آنچه بانک تی دی با جامعه ایرانی کرده است البته فراموش نشدنی و نابخشودنی است و حق آن است که جامعه ایرانی این بانک را در لیست سیاه قرار داده و از هرگونه مراوده ای با آن خودداری کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar