نکاتی که مالیات خویش‌فرمایان را کاهش می‌دهد
16 می 2010 - 5:06
بازدید 388
6

   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است.             برگردان نادیا غیوری      کنپارس در نظر دارد به مرور در قالب مقالات تالیفی، ترجمه و مصاحبه به دو […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

 

    
 

برگردان نادیا غیوری 
 

 

کنپارس در نظر دارد به مرور در قالب مقالات تالیفی، ترجمه و مصاحبه به دو حوزه مالیات و «راه اندازی کسب و کار شخصی» توجه بیشتری نشان دهد. هر دو حوزه مورد علاقه جدی شهروندان کانادایی و مهاجران به کاناداست و آگاهی از جزییات آنها می تواند تاثیر فراوانی در مدیریت مالی شما داشته باشد.  
 

 

در این مقاله و پست مرتبط بعدی که ترجمه مقالات Tim Cestnik هستند شما با فشرده ای از برخی نکات مهم آشنا می شوید. چسنیک یکی از چهره های بسیار مشهور در نگارش کتب و مقالات مرتبط با موضوع مالیات در کاناداست و یکی از کسانی است که مقالاتش در کتاب آن-لاین «آشنایی با ترفندهای مالیاتی در کانادا» که به زودی از طریق کتابخانه کنپارس در اختیار شما قرار می گیرد انعکاس ویژه ای یافته است. توجه داشته باشید که هدف کنپارس از این دسته از مقالات و جزوات آن-لاین این نیست که شما را به انجام امور مالیاتی خود تشویق کند. این کاری است که تاکید می شود باید از طریق یک حسابدار خبره یا مشاور امور مالیاتی صورت بگیرد. قصد ما آشناساختن شما با فضای بحث ها و آگاهی دادن در مورد حوزه هایی است که می تواند در آینده تاثیر زیادی در ارتقا مالی شما داشته باشد.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

 

آیا خویش فرما هستید؟ با دانستن این نکات به نفع خود عمل کنید 
 

 

فکر می کنید که یک ایده بیزینسی فوق العاده پیدا کرده اید؟ بسیار خوب. یک کار به شکل خویش فرمایی (خوداشتغالی)، حتی اگر قرار باشد که نیمه وقت به آن اشتغال داشته باشید، می تواند در برنامه آینده شما جای مهمی داشته باشد. فقط متوجه این نکته باشید که همه ایده های بیزینسی ایده های فوق العاده ای نیستند.    
 

 

یک لحظه به ایده عطر بیک دقت کنید. بیک در سال ۱۹۸۸ این ایده را اجرا و ارائه  کرد اما هیچ کس خریدار آن نبود. ایده عطری که از یک ظرف سبک بیرون بیاید کارساز نبود. چه کسی دوست دارد که بوی بوتان بدهد؟ 
 

 

یا ایده پپسیAM را در نظر بگیرید که در سال ۱۹۸۹ به بازار آمد. این نوشابه نسبت به نوشابه های معمولی پپسی کافئین بیشتری داشت و به عنوان جانشینی برای قهوه صبحگاهی معرفی شده بود. آن هم شکست خورد.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

بعد از آن هم نوبت به آبمیوه چیلی بنگ بنگ رسید. این ایده هم در سال ۱۹۸۹ وارد بازار شد. این آبمیوه در یک بسته بندی شبیه هفت تیر عرضه می شد. بچه ها باید هفت تیر را در دهان خود می گذاشتند تا محتویات آن را بخورند. والدین به هیچ عنوان علاقه ای به این تصویر نداشتند.     
 

 

بنابراین ایده بیزینسی شما هم باید خوب باشد. بعد از این که از آن پرده برداری کردید باید بدانید که خویش فرمایی مزایای مالیاتی زیادی هم دارد و لازم نیست برای استفاده از این مزایا کار روتین خود را کنار بگذارید. بیایید کمی بیشتر این موضوع را برایتان شرح بدهم.  
 

 

موارد قابل کسر

 

اگر در برگه مالیاتی خود (فرم T۲۱۲۵) هر نوعی از فعالیت خوداشتغالی را گزارش کنید، می توانید هزینه هایی را که به هر شکل برای درآمدزایی انجام شده و البته تا زمانی که مقدار این هزینه ها معقول باشند، از کل رقم مالیات خود کم کنید. هزینه های زیر در این مقوله قرار می گیرند:

 

هزینه های دفتر کار خانگی Home office: اگر یکی از شرایط ذیل را داشته باشید، می توانید برای این نوع از کاهش مالیاتی درخواست بدهید:

  1. دفتر کار شما در خانه جایی است که اصل کارتان را در آن انجام می دهید (حداقل نیمی از ساعات کاری شما در این محل صرف می شود)؛ یا
  2. دفتر کار شما در خانه مشخصا برای اهداف بیزینسی استفاده می شود و اغلب ملاقات های شما با مشتریان یا بیمارانتان در آن اتفاق می افتد.

 
 

البته وقتی خویش فرمایی هستید که از دفتر خانگی استفاده می کنید، از طریق هزینه های این دفتر نمی توانید «ضرر و زیان» مالی loss خلق کنید یا افزایش دهید [یعنی نمی توانید مثلا بگویید من از طریق خویش فرمایی ۱۰ هزار دلار درآمد داشته ام اما سهم هزینه های دفتر خانگی ام ۱۵ هزار دلار می شود پس بیزینس من ۵ هزار دلار زیان کرده است و از مزایای این اعلام بهره ببرید.] اما به هر حال باید هزینه هایی مثل بهره وام، مالیات ملک، پول آب و برق هزینه نگهداری و تعمیرات، باغچه کاری، بیمه یا اجاره خود را که بپردازید. بنابراین چرا این هزینه ها را از مالیات خود کم نکنید؟ 
 

 

باید این هزینه ها را به نسبت سهم مساحت دفتر کار به کل مساحت منزل مسکونی اتان محاسبه و از مالیات خود کم کنید. به علاوه اگر از آن فضا فقط در ۴۰ درصد از زمان های کار خویش فرمایی اتان استفاده می کنید، باید هزینه هایی را که گفته شد به همین نسبت محاسبه کنید.  
 

 

مثلا اگر دفتر کارتان ۲۰ درصد از کل مساحت خانه اتان را شامل شود و شما هم فقط ۴۰ درصد از زمان های کارتان را در این دفتر بگذرانید، چنانچه این منزل ۱۰هزار دلار در سال برایتان هزینه داشته باشد، سهم هزینه قابل کسر این دفتر خانگی از مالیات ۸۰۰ دلار می شود (۱۰ هزار دلار ضرب در ۲۰ درصد ضرب در ۴۰ درصد).  
 

 

اگر زمانی قصد دارید که خانه اتان را بدون پرداخت مالیات بفروشید، از اعلام CCA(capital cost allowance) خودداری کنید. اگر به هنگام پرداخت مالیات CCA اعلام کرده باشید، این امکان هست که بخشی از ارزش محل مسکونی خود را به مخاطره انداخته باشید.  
 

 

غذا و تفریحات: می توانید تا ۵۰ درصد هر گونه هزینه ای را که صرف خرید غذا و تفریحات می کنید از مالیات خود کم کنید. با عرض معذرت باید گفت که آقای مالیاتچی اجازه کسر هزینه های بازی گلف یا عضویت در کلوب ها را از مالیات نمی دهد. اگر بخواهید می توانید یک مشتری را با خود به صرف غذا دعوت کنید و بخشی از هزینه غذایتان را از مالیات کم کنید.  
 

 

دارایی سرمایه ای: هزینه هر وسیله ای که شما در بیزینس تان از آن استفاده می کنید از جمله وسایل منزلتان، می تواند در طول زمان و با توجه به سیستم CCA از میزان مالیات کاسته شود. این موضوع شامل وسایلی مثل خودرو، میز کار، صندلی ها، کمد وسایل، کامپیوترها، گوشی تلفن همراه یا PDA ها، دستگاه فکس و نرم افزارهای کامپیوتری می شود. کسر مالیاتی با استفاده از سیستم CCA برای این گروه از لوازم می تواند در کم کردن مقدار مالیات نقش بسیار سودمندی داشته باشد و حتی می تواند باعث ایجاد ضرر و زیان در بیزینس آن سال شما باشد. ضرر و زیان را می توان در مقابل درآمدهای احتمالی یک سال قرار داد که همین امر باعث صرفه جویی در میزان مالیات پرداختی برای آن سال خواهد بود. [معرفی کامل CCA و درصد گروه های مختلف کالاها که از این طریق برای کاهش مالیات قابل اعلام هستند به تفصیل در جزوات آن-لاین تشریح می شوند.]  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

هزینه های همایش: آیا می خواهید بخشی از هزینه های یک سفر را از مالیات خود کم کنید؟ در یک سمینار یا کنفرانس شرکت کنید و بخشی از این هزینه ها را از مالیات خود کسر کنید. هر ساله می توانید هزینه های شرکت در دو کنفرانس یا سمینار را از مالیات کم کنید. این همایش ها باید در همان محدوده جفرافیایی افتاده باشد که اسپانسر آن همایش معمولا در آن بیزینس خود را انجام می دهد. 
 

 

هزینه های دیگر: بخشی از هزینه های حسابداری، هزینه بیمه های بهداشتی خصوصی، حق عضویت ها، حقوقی که به خانواده یا دیگران داده می شود، هزینه تدارکات (از جمله هزینه های تلفن همراه و تلفن های راه دور)، هزینه های سفر، هزینه ها و بیمه خودرو نیز از جمله مواردی هستند که قابل کسر از مالیات محسوب می شوند.    
 

 

اصل مقاله را اینجا ببینید

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar