نکاتی بیشتر درباره جزوات و کتابچه‌های آن-لاین در کتابخانه کنپارس
31 جولای 2010 - 19:40
بازدید 608
9

در مقاله قبلی به خدمات متنوعی که به زودی از طریق کتابخانه کنپارس در اختیار مشتریان طرف قرارداد شرکت و مشترکین سایت قرار خواهد گرفت خصوصا درباره جزوات و کتابچه‌های آن-لاین کنپارس مطالبی بیان شد. این مقاله پرسش‌هایی را به دنبال داشت که در اینجا به آنها پاسخ داده‌ایم.   از کجا بدانیم که مطالب […]

ارسال توسط :
پ
پ

در مقاله قبلی به خدمات متنوعی که به زودی از طریق کتابخانه کنپارس در اختیار مشتریان طرف قرارداد شرکت و مشترکین سایت قرار خواهد گرفت خصوصا درباره جزوات و کتابچه‌های آن-لاین کنپارس مطالبی بیان شد. این مقاله پرسش‌هایی را به دنبال داشت که در اینجا به آنها پاسخ داده‌ایم.

 

از کجا بدانیم که مطالب این جزوات مناسب ما هست یا اطلاعات مفیدی در اختیار ما قرار می‌دهد؟

 

همانطور که در مقاله مرتبط قبلی تشریح شد، مخاطبین در سیستم جدیدی که برای کتابخانه در دست اجراست این امکان را دارند که به بخشی از مطالب یک جزوه یا کتابچه آن-لاین دسترسی داشته باشند. آنها می‌توانند صفحات مقدماتی و فهرست مطالب را مطالعه کنند و برخی از مقالات نمونه‌ای را مطالعه کنند تا ارزیابی کنند آیا این جزوه به درد آنها می‌خورد یا نه. البته این موارد برای کسانی‌ است که بخواهند یک جزوه خاص را تهیه کنند در حالیکه با پرداخت حق اشتراک سالانه یا اگر مشتری طرف قرارداد کنپارس باشند به تمام مطالب کتابخانه به صورت نامحدود دسترسی خواهند داشت و بنابر این با مطالعه مقالات می‌توانند دریابند که آیا آن جزوه برایشان مناسب است یا نه.

 

البته کنپارس در اندیشه طراحی نوعی عضویت موقت برای دسترسی به مطالب کتابخانه است. بر این است افرادی که می‌خواهند برای عضویت کتابخانه اشتراک تهیه کنند این فرصت و امکان را خواهند داشت تا برای مدت زمان معینی به مطالب بیشتری از کتابخانه دسترسی داشته باشند تا بتوانند همه امکانات آن را ارزیابی کنند و سپس برای تهیه عضویت سالانه یا بیشتر تصمیم‌گیری نمایند. در صورتیکه جزییات این نوع عضویت مشخص شود به اطلاع شما خواهد رسید.

 

چگونه می‌توان از جزوات آتی کتابخانه مطلع شد و از اینکه موارد مورد نظر ما در میان آنها هست کسب اطلاع کرد؟

 

در صفحه اصلی معرفی جزوات و کتابچه‌های آن-لاین سه قسمت در نظر گرفته شده است. قسمت اول جزوات تکمیل شده قرار دارند بدین معنا که محتوای اصلی این جزوات تماما در کتابخانه قرار گرفته است. البته بر اساس تغییرات آینده ممکن است برخی صفحات دارای اطلاعات و آمار به روز شوند یا ممکن است مصاحبه‌هایی به این جزوات اضافه شوند اما بخش اصلی اطلاعاتی آنها تکمیل شده‌اند. هر نوع تغییر یا اضافات احتمالی هم از طریق صفحه خبر سایت و همچنین خبرنامه‌های کنپارس به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

 

در قسمت دوم، جزوات در دست تکمیل قرار دارند. منظور جزواتی است که برخی فصول آنها در دسترس قرار گرفته اما فصولی از جزوه هنوز به کتابخانه منتقل نشده است. البته تعداد این جزوات محدود است و هر جزوه در کمترین فاصله زمانی تکمیل خواهد شد اما از آنجا که ممکن است افرادی بخواهند به تدریج مطالب مورد علاقه خود را مطالعه نمایند دلیلی ندیدیم که برای انتشار مطالب یک جزوه تا تکمیل کامل آن در تمامی زمینه‌ها مخاطبان را منتظر بگذاریم و این یکی از مزایای انتشار آن-لاین مطالب است.

 

اما در قسمت سوم که در واقع مستقیما به پرسش این دوستان باز می‌گردد جزوات آتی کتابخانه معرفی شده‌اند. اینها جزواتی هستند که در مدت سه یا چهار ماه آینده به روی کتابخانه خواهند آمد. با آغاز ورود یک جزوه به محیط کتابخانه، از قسمت سوم (برنامه‌های آینده) به قسمت دوم که جزوات در حال تکمیل است می‌رود. بدین ترتیب علاقه‌مندان می‌توانند دریابند که آیا جزوات مورد نظر آنها در مرحله آماده‌سازی و برنامه آینده سایت قرار دارد یا نه. البته سیستم آماده‌سازی جزوات و کتابچه‌های آن-لاین کتابخانه یک سیستم مشتری‌محور است به این معنا که تلاش دارد تا بیشترین میزان اطلاعات مورد نیاز مخاطبان سایت را تامین کند بنابر این اگر شما به موضوع خاصی علاقه یا نیاز دارید می‌توانید آن را از طریق ایمیل با ما در میان گذارید تا بعد از ارزیابی آن در مورد اضافه شدنش به فهرست «جزوات ضروری یا درخواستی» اقدام شود.

 

البته بدیهی است که در این زمینه به ترتیب درخواست‌های مشتریانی که بسته‌های اطلاع‌رسانی و کاریابی سفارش داده‌اند، مشتریان طرف قرارداد کنپارس و اعضا ویژه سایت که حق اشتراک پرداخت کرده‌اند در اولویت هستند. در هر مورد هم موضوعاتی که متقاضی بیشتری داشته باشند اولویت دارند.

 

آیا درباره جزییات زندگی در شهرهای مهم کانادا جزواتی عرضه خواهد شد؟

 

آری، همانطور که در مقاله قبلی اشاره شد تعدادی از جزوات درباره استان‌ها و شهرهای مهم کانادا هستند. البته هدف از تهیه آنها و در نتیجه محتوای این جزوه‌ها با یکدیگر متفاوت است. مثلا جزوه معرفی استان کبک به اطلاعات کلی و عمومی درباره این استان می‌پردازد و هدف از آن آماده شدن ذهنی خوانندگان برای حضور قوی‌تر و موثرتر در جلسه مصاحبه است. البته برخی از اطلاعات این جزوه نظیر اطلاعات حوزه‌های اقتصادی و مالی استان می‌تواند برای مقاصد دیگر هم بکار بیاید اما هدف اصلی همان است که بیان شد.

 

اما به فرض جزوه «راهنمای زندگی در تورنتو و حومه برای تازه‌واردان» اساساً کارکرد و هدف دیگری را دنبال می‌کند. این جزوه که در واقع مکمل جزوه «۱۰۰ روز اول در کانادا» است به مخاطبان همه آنچه را که برای زندگی راحت‌تر در شهری مثل تورنتو دانستن آنها ضروری است انتقال می‌دهد و حوزه‌های متعددی چون مراکز دولتی، آموزشگاه‌ها و مراکز تحصیلی، مراکز خرید اقتصادی‌تر، محل تجمع ایرانیان ساکن شهر و مهم‌ترین برنامه‌های سالانه آنها، مراکز تفریحی و نظایر اینها را معرفی می‌کند.

 

در پست مرتبط آتی به بخش‌های دیگر کتابخانه شامل گزارشات و آرشیو صوتی و تصویری خواهیم پرداخت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar