معرفی چند کتاب مفید آموزش زبان انگلیسی برای پرستاران و پزشکان
25 ژوئن 2009 - 1:55
بازدید 468
9

  یکی از برنامه‌های ثابت کنپارس، معرفی کتب مناسب آموزش زبان خصوصاً مرتبط با حوزه‌های مختلف کاری است. در اینجا چند کتاب جدید در این حوزه معرفی می‌شوند.   Nursing ۱ ,۲: Student’s Book + CD       این دو جلد کتاب که از مجموعه Oxford English For Careers ارائه شده‌اند از انتشارات سال […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

یکی از برنامه‌های ثابت کنپارس، معرفی کتب مناسب آموزش زبان خصوصاً مرتبط با حوزه‌های مختلف کاری است. در اینجا چند کتاب جدید در این حوزه معرفی می‌شوند.
 
Nursing ۱ ,۲: Student’s Book + CD
 
 
 
این دو جلد کتاب که از مجموعه Oxford English For Careers ارائه شده‌اند از انتشارات سال ۲۰۰۷ دانشگاه آکسفورد هستند که به دلیل استقبال فراوان چندین نوبت تجدید چاپ شده‌اند. هر کتاب در قالب ۱۵ درس و ذیل ۱۰ سرفصل مختلف در هر یک از این ۱۵ درس، انواع مهارت‌های زبانی و واژگان تخصصی رشته پرستاری را مورد بررسی قرار می‌دهد. دروس کاملاً به موضوعات مرتبط با این رشته می‌پردازند. عناوین تعدادی از آنها عبارت است از:
 
The hospital team
Hygiene
Mental health nursing
Monitoring the patient
Alternative treatments
 
در پایان هر جلد، چند ضمیمه شامل: Speaking activities، Grammar reference، Listening scripts، Glossary و همچنین یک سی‌دی صوتی قرار دارد.
کتاب‌ها همچون سایر محصولات این موسسه انتشاراتی با چاپ و کیفیت بسیار عالی تهیه شده و مطالعه آنها با حدود ۱۲۰ صفحه مطلب (هر یک از دو جلد) خسته کننده نیست.
 
برای هر یک از آنها یک نسخه مخصوص معلمان هم برای آموزش موثرتر کتاب‌ها ارائه شده است.
تنها مشکل احتمالی کتاب برای برخی زبان آموزان لهجه بریتیش مکالمات است.
 
نویسنده کتاب تونی گرایس، از فعالین این حوزه است و چندین کتاب آموزشی مرتبط با رشته پرستاری ارائه کرده است. کتاب از سطح انگلیسی متوسط به بالایی برخوردار است و زبان آموز بهتر است حداقل سطح پیش مقدماتی را به پایان رسانده باشد.
 
نمونه‌ای از صفحات این کتاب را اینجا ببینید:
 
 
کتاب دیگر و مربوط به رشته پزشکی:
 
Medicine
 
 از مجموعه Professional English in Use مربوط به انتشارات دانشگاه کمبریج است. کتاب از ۱۲۸ درس که هر درس ۲ صفحه را اشغال کرده تشکیل شده است که هر درس به یک موضوع مرتبط با پزشکی می‌پردازد و دروس از مباحث عادی به سمت مباحث تخصصی‌تر دسته بندی شده‌اند.
 
در انتها ۶-۷ ضمیمه شامل:
Parts of the body
Medical abbreviations
Types of medication
Symptoms and pain
Verbs used in instructions
Lay terms and definitions
 
به فهم بهتر مباحث کمک می‌کند. کتاب از سطح انگلیسی متوسطی برخوردار است و بیشتر مناسب کسانی است که در سطوح پیش از متوسط و متوسط زبان قرار دارند. اطلاعات بیشتر را در اینجا بیابید:
 
 
از کتب قدیمی‌تر اما همچنان مفید می‌توان به دو کتاب زیر اشاره کرد:
 
Nursing in a New Language
 
از انتشارات Lynx Publishing که اساساً یک انتشارات کانادایی است و در سال ۲۰۰۲ ویرایش اول و سال بعد ویرایش دوم آن منتشر شده است. کتاب به دو بخش تقسیم شده که در هر بخش ۱۰ درس ارائه شده است. در هر درس مهارت‌هایی چون آشنایی با لغات تخصصی، reading، Clinically Speaking ، Writing، و مواردی دیگر پوشش داده شده‌اند.
کتاب برای فراگیری زبان تخصصی پرستاری و همچنین آموزش آن طراحی بسیار خوبی شده است و اگر شما حتی در سطح پیش- متوسط باشید می‌توانید به خوبی از آن استفاده نمایید. از آنجا که در هر بحث تمرین‌های زیادی ارائه شده فرصت خوبی برای محک زبان آموز و همچنین مرجع خوبی برای مدرسین زبان تخصصی است.
 
در پایان کتاب یک Glossary نسبتاً مفصل، لغات و واژه‌های ضروری این حوزه کاری را معرفی کرده است و در ادامه پاسخنامه تمرینات آمده است. اطلاعات بیشتر را اینجا بیابید:
 
 
آخرین کتاب در این مجموعه که حتی زبان آموزان در سطح انتهای مقطع مقدماتی زبان Elementary هم می‌توانند از آن بهره ببرند، کتاب زیر است:
 
Make Your Mark in Health Services
 
کتاب چاپ انتشارات McGraw-Hill است که از ۱۰ بخش مفصل تشکیل شده است. هر بخش حدود ۱۲ صفحه است و تقریبا تمامی مهارت‌های زبانی مورد نیاز را با تمرینات کافی پوشش می‌دهد و شما می‌توانید با اختصاص یک زمان منطقی برای هر بخش و تکمیل تمرینات، ضمن تقویت مهارت‌های زبان عمومی، زبان تخصصی خود را هم تقویت کنید. اطلاعات بیشتر در اینجا قابل دسترسی است:
 
 
امیدواریم استفاده از این گونه مواد آموزشی به پرستاران کمک کند تا با آمادگی زبانی خوب پا به خاک کانادا بگذراند و بتوانند با اعتماد به نفس بالا، پله‌های موفقیت را با سرعت طی کنند. لازم به یادآوری است که این کتاب‌ها برای پزشکان هم می‌تواند مفید باشد.
برای مهاجرت به کانادا با کنپارس تماس بگیرید

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar