فشار رسانه‌ای و سیاسی روی وزیر مهاجرت در آستانه تغییر لیست مشاغل
02 آوریل 2010 - 12:24
بازدید 233
9

        در آستانه تغییر لیست مشاغل کم کم فشارهای رسانه‌ای برای تغییر در سیاست‌های مهاجرتی دولت فدرال شدت می‌گیرد. مقاله حاضر نمونه‌ای از تحلیل‌هایی از این دست است که هر روز شدت بیشتری می‌گیرد و با نزدیک شدن به زمان اعلام شده توسط وزیر برای دریافت نظرات و پیشنهادات بر حجم آنها […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

 

 

در آستانه تغییر لیست مشاغل کم کم فشارهای رسانه‌ای برای تغییر در سیاست‌های مهاجرتی دولت فدرال شدت می‌گیرد. مقاله حاضر نمونه‌ای از تحلیل‌هایی از این دست است که هر روز شدت بیشتری می‌گیرد و با نزدیک شدن به زمان اعلام شده توسط وزیر برای دریافت نظرات و پیشنهادات بر حجم آنها افزوده خواهد شد. شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 منتقدان می‌گویند به‌رغم همه اقدامات بحث‌برانگیزی که از دو سال پیش به این سو به منظور تسریع در امر رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان مهاجرت انجام گرفته، باز هم به نظر می‌رسد که انبوه دیگری از پرونده‌های انباشته شده در حال شکل‌گیری است.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

بر اساس گفته‌های یکی از تحلیل‌گران اداره شهروندی و مهاجرت کانادا در حال حاضر هم ۶۰۰ هزار متقاضی برای مهاجرت در نوبت هستند که ۸۰ هزار و ۵۵ نفر از آنها را نیروهای متخصصی که پرونده‌اشان در سال ۲۰۱۰ پذیرفته شده تشکیل می‌دهند.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

منتقدان می‌گویند این مشکل دوسطح دارد: متقاضیان قدیمی که مدت‌های طولانی است در انتظار تعیین تکلیف خود به سر می‌برند و عده‌اشان به صدها هزار نفر می‌رسد و تعداد زیادی از متقاضیان جدید که بر اساس لیست ۳۸ تایی مشاغل که دولت فدرال در سال ۲۰۰۸ اعلام کرده، برای مهاجرت تقاضا کرده‌اند.شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 ریچارد کرلند، یکی از وکلای مهم مهاجرت در ونکوور و از تحلیل‌گران سیاست‌های مهاجرتی دولت در این‌باره می‌گوید: «فهرست متقاضیان هر روز در حال رشد است زیرا در حال حاضر تعداد افراد علاقه‌مند به مهاجرت بیش از حد نیاز است. به این ترتیب زمان بررسی پرونده‌ها هر روز بیشتر و بیشتر خواهد شد. این در حقیقت اعلام خطر در مورد شکل گیری مجدد انبوهی از تقاضاها در آینده‌ای نزدیک است.» شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

کرلند می‌گوید اتاوا باید برای کاستن از حجم تقاضاها قبل از هر چیز اصلاحات لازم را در مورد فهرست موجود مشاغل به عمل آورد و پس از آن نیز باید سیستم هشداردهنده خودکاری را راه‌اندازی کند که به محض زیاد شدن تعداد تقاضاها در یکی از مشاغل این فهرست، با اعلام این نکته به مسئولان یادآوری کند که زمان حذف این مورد از لیست مشاغل فرا رسیده است. او می‌گوید: «شاید این روش‌ها به مذاق خیلی‌ها خوش‌آیند نباشد اما وزیر مهاجرت چاره‌ای جز اجرای این اصلاحات ندارد.» شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

گرچه قوانین جدیدی وضع شد تا از تعداد پرونده‌های انباشته شده کاسته شود و آن‌ دسته از متقاضیان مهاجرت که تخصص‌شان مورد نیاز کشور است با سرعت بیشتری وارد خاک کانادا شوند اما احزاب مخالف در همان زمان هم درباره احتمال بروز مجدد مشکل انباشت پرونده‌ها هشدار داده بودند.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

کلی فریزر، سخنگوی اداره مهاجرت، اخیرا اعلام کرده که در فاصله ماه مارچ ۲۰۰۸ تا به حال، اداره مهاجرت تعداد ۳۲۷ هزار و ۸۴۳ پرونده تقاضای نیروهای متخصص را دریافت کرده که در آن متناسب با ۳۸ رشته اعلام شده، از زمین‌شناس و پزشک متخصص گرفته تا سرآشپز و لوله‌کش به چشم می‌خورد. اما او می‌گوید که ۸۰ درصد از تصمیمات در مورد این متقاضیان در هفت ماه یا کمتر از آن گرفته شده است.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

در حال حاضر دفاتر صدور ویزا در شهر دمشق کشور سوریه، گواتمالا، شهر پورت‌آف‌اسپین در ترینیداد و توباگو و کینگزتون در جاماییکا با انبوهی از تقاضاها برای مهاجرت روبه رو هستند.     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

خانم فریزر می‌گوید که اکنون تعداد پرونده‌های عقب‌افتاده با ۴۰ درصد کاهش، از ۶۴۰ هزار به ۴۰۰ هزار مورد رسیده است. طبق قوانین قدیمی، بررسی تقاضای یک نیروی متخصص بین چهار تا پنج سال طول می‌کشید و به گفته وی در حال حاضر نیز «با توجه به اندازه کارهای عقب‌مانده، نمی‌توان مشکل را یک‌شبه حل کرد.»   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

در کنفرانسی که اخیرا با موضوع مهاجرت در شهر تورنتو برگزار شد، آقای رنالد گیلبرت، مدیر کل Immigration Canada’s international گفت که چالش‌های متعددی پیش روی آنهاست که یکی از مهم‌ترین آنها کمبود امکانات است.شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

او گفت‌: «تقاضاهای بیشتر یعنی مدت‌ انتظار طولانی‌تر.» و افزود که در چهار سال گذشته دولت مرکزی امکانات مورد نیاز برای بررسی پرونده متقاضیان خارجی ویزای کار را دو برابر کرده در حالی که در همین مدت امکانات برای بررسی پرونده‌های نیروهای متخصص تنها ۷ درصد بیشتر شده است. فیل مونی، رئیس انجمن کانادایی مشاوران مهاجرتی نیروهای متخصص، می‌گوید که بخشی از این مشکل ناشی از ناهماهنگی بین تعداد تقاضاها و اهدافی است که ‌دولت برای هر یک از دفاتر مهاجرتی خود درنظر گرفته است.     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

برای مثال تعداد متقاضیان متخصصی که برای دریافت ویزای مهاجرت در شهر اسلام‌آباد پاکستان در نوبت انتظار ایستاده‌اند، ۴۰ هزار و ۵۸۷ نفر است اما بنا به گفته کرلند و تحلیل‌های وی، مجموع ویزاهایی که در سال ۲۰۱۰ در این دفتر اعطا خواهد شد فقط ۱۳۵۰ مورد خواهد بود.‌  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

به اعتقاد آقای مونی یکی دیگر از دلایل هجوم سیل تقاضاهای مهاجرت، توضیح نامشخص و تقریبا آزاد در برخی از این مشاغل ازجمله «مدیر مالی»(financial manager) و «استاد کالج»( college instructor) است. او به شدت نگران بازاری است که توسط شرکت‌های مهاجرتی  به راه افتاده است. او می‌گوید: « آنچه در حال حاضر اتفاق می‌افتد درست همان چیزی‌ است که پیش‌تر اتفاق می‌افتاد. افراد بدون شغل به کانادا می‌آیند و در صورت اشباع بودن بازار کار، نهایتا کارشان به دریافت کمک‌های دولتی و غیردولتی می‌کشد.» شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

اداره مهاجرت در ماه مارچ اعلام کرده است که باید لیست مشاغل اعلام شده را برای به‌روز سازی مورد بازنگری قرار دهد.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

اصل مقاله را اینجا ببینیدشرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar