سفر به کانادا: در زمان ورود به کانادا چقدر پول همراه داشته باشیم؟ (بخش دوم: الزام قانونی)
29 جولای 2009 - 1:24
بازدید 607
6

  یکی از شرایط پذیرش فرد به عنوان مهاجر اثبات توان مالی برای اداره خود و خانواده در حد معینی است. و این حداقل توان مالی مورد نظر اداره مهاجرت باید قبل از صدور ویزا اثبات شود. علاوه بر این باید اثبات شود که این رقم موضوع قرض و یا تعهد نیست و متعلق به شخص متقاضی […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

یکی از شرایط پذیرش فرد به عنوان مهاجر اثبات توان مالی برای اداره خود و خانواده در حد معینی است. و این حداقل توان مالی مورد نظر اداره مهاجرت باید قبل از صدور ویزا اثبات شود. علاوه بر این باید اثبات شود که این رقم موضوع قرض و یا تعهد نیست و متعلق به شخص متقاضی است از این رو پرینت بانکی شش ماه گذشته را طلب می کنند. این میزان حداقل، چقدر است؟
 
پاسخ به این سوال بسیار ساده است. با مراجعه به اطلاعات این صفحه:
 
 
 
شما جواب پرسش خود را می‌یابید. همانطور که در جدول زیر می‌بینید این مبلغ حداقل، متناسب با تعداد اعضای خانواده تفاوت می‌کند، برای یک نفر ۱۱۱۱۵ دلار و برای ۷ نفر و بیشتر ۲۹۴۱۴ دلار است. این ارقام هر سال و بر اساس میزان نرخ تورم مجدداً محاسبه شده و تغییر می‌کند لذا ممکن است در زمانیکه نوبت به شما می‌رسد با ارقامی کمی متفاوت روبرو شوید اما این تغییر زیاد نخواهد بود.
برای اکثر خانواده‌های امروز که سه یا چهار نفر عضو دارند این میزان عددی حدوداً ۱۷ تا ۲۱ هزار دلار کاناداست که خود شما می‌توانید با توجه به نرخ دلار کانادا در بازار امروز ارز تهران معادل ریالی آن را محاسبه نمایید.
 
اما همانطور که در پست بعدی توضیح خواهیم داد این ارقام برای یک شروع مطمئن چندان اطمینان بخش نیستند. چرا چنین است؟ این امر دلایل زیادی دارد. بخشی از آن به نحوه محاسبه این اعداد و ارقام باز می‌گردد. هر چند جزییات این محاسبه برای من روشن نیست اما با توجه به آشنایی با محاسباتی از این دست در بخش‌های دیگر دولتی، می‌توانم حدس بزنم که مبنای آن چیست.
 
مشکل اینجاست که برای چنین محاسباتی نرخ متوسط اقلام در کانادا مبنا قرار می‌گیرد. مثلاً در پاسخ به اینکه هزینه اقامت برای یک خانواده سه نفره (واحد دوخوابه) چقدر می‌شود به متوسط هزینه آن در کشور استناد می‌شود در حالیکه نه تنها قیمت اجاره آن در شهرهای اصلی مهاجرنشین (تورنتو، ونکوور و مونترال) با سایر شهرها قابل مقایسه نیست بلکه در همین شهرها هم نرخ متوسط اجاره‌بها در کل شهر با نرخ مناطقی که بسته به شرایط مختلف (دسترسی به حمل و نقل عمومی و…) برای تازه‌واردان مناسب‌تر است اختلاف فاحش دارد. درحالیکه اصولاً به این دلیل که افراد در ماه‌های اول مجبورند از مراکز اسکان موقت با هزینه بالاتر استفاده کنند، پول بیشتری برای اینگونه هزینه‌ها و هزینه‌های مرتبط می‌پردازند.
 
دلیل دوم به Life Style یا الگوی زندگی باز می‌گردد. مخارج مقتصدترین خانوده ایرانی قابل مقایسه با یک خانواده چینی یا هندی نیست و همین سبب می‌شود که ما به ارقامی واقعی‌تر بیاندیشیم که در پست بعدی به آن می پردازم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar