سرویس دیگری از کنپارس، جزوات متنوع آن-لاین بزودی در کتابخانه کنپارس
25 جولای 2010 - 21:53
بازدید 458
8

    جزوات آن-لاین بخشی از سرویس ویژه‌ای را تشکیل می‌دهند که کنپارس برای گسترش آگاهی‌ها و آمادگی‌های مشتریان طرف قرارداد و سایر علاقه‌مندان تدارک دیده و دسترسی به آنها برای مشتریان کنپارس رایگان است. در اینجا به معرفی این سرویس می‌پردازیم.   کتابخانه کنپارس که صفحات اصلی آن در مرحله طراحی نهایی و اجراست […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

جزوات آن-لاین بخشی از سرویس ویژه‌ای را تشکیل می‌دهند که کنپارس برای گسترش آگاهی‌ها و آمادگی‌های مشتریان طرف قرارداد و سایر علاقه‌مندان تدارک دیده و دسترسی به آنها برای مشتریان کنپارس رایگان است. در اینجا به معرفی این سرویس می‌پردازیم.

 

کتابخانه کنپارس که صفحات اصلی آن در مرحله طراحی نهایی و اجراست و به زودی در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار می‌گیرد از سه بخش اصلی تشکیل شده است: جزوات آن-لاین، گزارش‌ها (عمدتاً مالی و اقتصادی) و آرشیو صوتی و تصویری. در اینجا اطلاعات بیشتری درباره مهم‌ترین و پرحجم‌ترین بخش این کتابخانه یعنی جزوات آن-لاین به اطلاع عموم می‌رسد.

 

آماده‌سازی جزوات آن-لاین که یکی از طرح‌های منحصربفرد کنپارس برای ارائه اطلاعات مفید و کاربردی در حوزه‌های مختلف است از حدود ۶ ماه قبل آغاز شده و هم اکنون ۴ جزوه مختلف در کتابخانه در دسترس مشتریان طرف قرارداد کنپارس است. اما بخش عمده‌ای از برنامه‌های انجام شده هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته و از این ماه مشتریان کنپارس و مخاطبان سایت با آن بیشتر آشنا خواهند شد.

 

جزوات آن-لاین دقیقا چه هستند؟

این جزوات در واقع نسخه اینترنتی کتبی هستند که به زبان قابل فهم برای مخاطب ایرانی، موضوع مورد بحث را تشریح و تبیین کرده‌اند. موضوعات این جزوات با دقت و حساسیت بسیار زیادی از میان هزاران موضوع مرتبط با زندگی، کار و تحصیل در کانادا و بر اساس بیشترین مسائل مورد نیاز مهاجران به کانادا یا تازه‌واردان انتخاب شده‌اند. تلاش این بوده است که از حجم جزوات تا حد امکان کاسته شود تا مطالعه آنها سریع‌تر و راحت‌تر باشد اما دسته‌ای از موضوعات مرتبط که یک موضوع کلان‌تر را پوشش می‌دهند در قالب یک سری از جزوات تعریف شده‌اند تا افراد بتوانند با مطالعه پیوسته آنها اشراف بیشتری به بحث پیدا کنند. مثلا بیش از ۵ جزوه در حوزه راهنمای مدیریت منابع مالی شخصی تدارک دیده شده است که مطالعه آنها دید کاملی از این حوزه بحث به مخاطب می‌دهد.

 

این جزوات چه حوزه‌هایی را پوشش می‌دهند؟

این جزوات طیف بسیار وسیعی از موضوعات را در بر می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین این حوزه‌ها، بحث معرفی مشاغل و موضوعات مرتبط با کاریابی است. در این زمینه بیش از ۶ جزوه شغلی در دست تدوین است که فصولی از آنها به محض افتتاح فاز جدید کتابخانه در دسترس قرار خواهند گرفت و به مرور و در هر ماه حداقل یک جزوه معرفی شغلی به این مجموعه اضافه خواهد شد. هدف این است که تا پایان سال ۲۰۱۱ تمام مشاغلی مهمی که بیشترین فراوانی را در میان متقاضیان مهاجرت به کانادا دارند، جزوه معرفی در سایت داشته باشند. در آینده درباره محتوای این جزوات بیشتر خواهیم گفت. علاوه بر این جزواتی چون تغییر فیلد کاری در کانادا، آماده سازی رزومه و کاورلتر، راهنمای یافتن مشاغل برای بقا و نظایر اینها در همین طیف قرار می‌گیرند.

 

حوزه دیگر جزوات مربوط به زندگی و تحصیل در کانادا است. جزوه ۱۰۰ روز اول در کانادا که به مهم‌ترین مسائلی که هر تازه‌وارد باید از آنها اطلاع داشته باشد می‌پردازد، نمونه‌ای از این جزوات است یا مثلا راهنمای خرید خانه در کانادا یا ادامه تحصیل در کانادا نمونه‌های دیگری از این دسته از جزوات هستند.

 

حوزه بسیار مهم دیگر مسائل مالی و سرمایه‌گذاری است. راهنمای خرید امتیاز فرنچایز، راهنمای پرداخت مالیات برای شرکت‌ها، راهنمای فعالیت اقتصادی در حوزه واردات و صادرات از نمونه‌های این نوع جزوات هستند. این جزوات در طیف بسیار وسیعی تدارک دیده شده‌اند و منابع بسیار معتبری برای ترجمه و تدوین آنها شناسایی شده‌اند تا در مجموع به ساده‌ترین زبان ممکن اطلاعات مفیدی را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند چرا که بسیاری از ایرانیان علاقه‌مند هستند که کسب و کار مورد علاقه خود را راه‌اندازی کنند و کسب اطلاع در این حوزه‌ها برای آنها جنبه حیاتی دارد.

 

یک دسته از مطالب منحصر بفرد اکثر این جزوات که به طور ویژه برای کنپارس آماده‌سازی می‌شود این است که با تعدادی از متخصصان یک حوزه خاص مصاحبه‌های انجام شده یا خواهد شد که بخشی از محتوای این جزوات را تشکیل می‌دهد و علاقه‌مندان با مطالعه این مصاحبه‌ها به نکات زیادی دست خواهند یافت.

 

همچنین مخاطبان می‌توانند در انتهای هر صفحه از یک جزوه آن-لاین، پرسش‌های مرتبط مورد نظر خود را ارسال نمایند که در صورت اشاره به یک موضوع عمومی و فراگیر با پاسخ آن پرسش، به مطالب جزوه اضافه خواهد شد و بدین ترتیب مطالب هر جزوه بسته به نیازها و پرسش‌های مخاطبان مرتبا به روز خواهند شد.

 

مخاطبان این جزوات چه کسانی هستند؟

این جزوات طیف گسترده‌ای از مخاطبان را پوشش می‌دهند. برخی از آنها مناسب افرادی هستند که در ایران خود را برای ورود به کانادا آماده می‌کنند یا حتی در حال ارزیابی تقاضا برای مهاجرت هستند. جزواتی مثل هزار روز پیش از صد روز اول، راهنمای مدیریت زمان و جزوات معرفی مشاغل از این طیف هستند.

 

برخی از آنها بیشتر مناسب تازه‌واردان هستند و به آنها کمک می‌کنند تا ماه‌ها و سال‌های اول را راحت‌تر پشت سر گذارند. جزوه ۱۰۰ روز اول در کانادا یا راهنمای پرداخت مالیات برای اشخاص یا راهنمای زندگی در شهرهای مهم کانادا (تورنتو و مونترال) از این دست جزوات هستند. ضمن اینکه بخشی از مطالب جزوات معرفی مشاغل که به زمینه‌های کاریابی در کانادا می‌پردازند مناسب این گروه از افراد است. همچنین طیف وسیعی از جزوات آمادگی برای بازار کار یا تحصیل نیز برای این گروه بسیار مفید خواهند بود.

 

اما برخی از جزوات بیشتر مناسب کسانی هستند که سال‌های اول اقامت در کانادا را پشت سر می‌گذارند اما از دغدغه‌های اولیه فارغ شده‌اند. راهنمای خرید خانه یا معرفی مراکز تفریحی یا راه‌اندازی یک بیزینس شخصی به این طیف از افراد تعلق دارد.

 

چگونه می‌توان به این جزوات دسترسی داشت؟

ورود به صفحه اصلی کتابخانه و مطالعه صفحات اولیه آنها به همراه فهرست و مقدمه و چند مقاله اولیه برای همه قابل دسترسی است اما برای دسترسی به تمامی مطالب جزوات، شما باید یک مشتری طرف قرارداد کنپارس در یکی از انواع خدمات مهاجرتی باشید یا حق اشتراک دسترسی به مطالب ویژه سایت و کتابخانه کنپارس را پرداخته و مشترک سایت شده باشید.

 

البته دسترسی به تعداد زیادی از جزوات سایت از طریق پرداخت هزینه مربوط به هر جزوه نیز عملی خواهد بود و چون قراردادهای مالی با یک بانک عامل به مرحله نهایی رسیده و امکانات فنی آن هم تهیه شده، متقاضیان می‌توانند با پرداخت آن-لاین هزینه هر جزوه، به محتوای آن دسترسی پیدا کنند اما یادآوری دو نکته ضروری است.

 

اول اینکه تا یک جزوه کامل نشود امکان تهیه آن برای افراد خارج از مجموعه خانواده کنپارس فراهم نیست. مثلا اگر جزوه آشنایی با رشته پرستاری ۵ فصل داشته باشد و تا کنون ۴ فصل آن آپ شده باشد، مشتریان طرف قرارداد کنپارس یا کسانی که حق اشتراک سالانه دارند می‌توانند به محتوای این فصول دسترسی داشته باشند اما دیگران باید تا پایان تکمیل ۵ فصل انتظار بکشند.

 

نکته دوم این است که اگر کسی فکر می‌کند به مطالب تعدادی بیش از ۵ یا ۶ جزوه نیاز خواهد داشت اقتصادی‌تر است که هزینه اشتراک سالانه سایت را بپردازد چون هزینه دسترسی تک جزوه نسبت به هزینه همان جزوه در حالت اشتراک بیشتر است و بنابر این اگر مشترک سایت شود جزوات برایش ارزان‌تر تمام خواهند شد. علاوه بر این با اشتراک در سایت، شما به طیف گسترده‌ای از سایر مطالب نظیر گزارشات مالی و اقتصادی و آرشیو محصولات صوتی و تصویری دسترسی خواهید داشت که به صورت کلی برای دسترسی به تک تک آنها نیاز به پرداخت هزینه است.

 

رابطه این جزوات با بسته‌های اطلاع‌رسانی و کاریابی شخصی به چه نحوی خواهد بود؟

همانطور که در مطلب سرویس جدید خدمات بسته‌های اطلاع‌رسانی و کاریابی شخصی کنپارس به تفصیل توضیح داده‌ایم، جزوات معرفی مشاغل آن-لاین کنپارس بخش جدایی‌ناپذیری از این سرویس محسوب می‌شوند و البته سبب شده‌اند که هزینه‌های آن بسته‌ها برای متقاضی بسیار شفاف، اقتصادی و وابسته به موارد مورد درخواست شود.

 

امید است با آغاز فاز جدید کتابخانه کنپارس و این سرویس جدید که برای مشتریان کنپارس رایگان است گامی بلند در جهت شعار محوری «مهاجرت شما هدف ما نیست. ما به موفقیت شما در سرزمین جدید می‌اندیشیم.» برداشته باشیم.

 

در پست‌های مرتبط آینده بخش‌های دیگری از کتابخانه کنپارس معرفی خواهند شد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar