روش‌های ورود پزشکان به سیستم پزشکی کانادا
08 آوریل 2009 - 2:06
بازدید 442
10

  روش‌های ورود پزشکان به سیستم پزشکی کانادا   مقدمه:   راه‌های مختلفی برای ورود به سیستم پزشکی و درمان در کانادا موجود است و پزشکان مهاجر بسته به میزان تجارب، معلومات و توانایی‌های از پیش فراهم شده می‌توانند متناسب‌ترین برنامه‌ مرتبط را انتخاب کرده و با تمرکز بر ضرورت‌ها و نیازهای آن برنامه مسیر […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

روش‌های ورود پزشکان به سیستم پزشکی کانادا
 

مقدمه:

 

راه‌های مختلفی برای ورود به سیستم پزشکی و درمان در کانادا موجود است و پزشکان مهاجر بسته به میزان تجارب، معلومات و توانایی‌های از پیش فراهم شده می‌توانند متناسب‌ترین برنامه‌ مرتبط را انتخاب کرده و با تمرکز بر ضرورت‌ها و نیازهای آن برنامه مسیر حرکت را برای خود و خانواده اشان هموارتر و سریع‌تر نمایند.

شناخت عمیق از این روش‌ها و تفاوت‌های آنها با یکدیگر و انتخاب متناسب‌ترین روش بر اساس مشخصات علمی و شخصیتی داوطلب کاری دقیق و کارشناسانه است که متخصصان کنپارس به دلیل تجربه قبلی و آشنایی کامل با سیستم به خوبی قادر به انجام آن هستند لذا در تمامی مراحل ورود به این سیستم، متخصصین کنپارس در قالب برنامه ویژه پزشکان به صورت فعال و قدم به قدم با شما همکاری خواهند داشت.

در اینجا به اختصار به انواع این روش‌ها و کمک‌های کنپارس اشاره شده است. با تاکید بر این نکته که جزییات هر یک بسیار وسیع و گسترده بوده و نیازمند وقت، حوصله و توجه کافی است.

 

پزشکان متخصص:

 Ready for practice Program

از طریق دوره‌های فلوشیپ

در این روش، درخواست اولیه جهت شرکت در دوره فلوشیپ با همکاری فعال کنپارس آماده می‌گردد، سپس زمانیکه حساس‌ترین و تایین کننده‌ترین مرحله یعنی دعوت برای شرکت در مصاحبه فرا رسید، کنپارس آموزش کاملی برای حضور موفقیت آمیز شما در مصاحبه تدارک می‌بیند. با اخذ پذیرش در فلوشیپ، داوطلب فرصتی که جهت معرفی خود و گرفتن معرفی نامه و تثبیت موقعیت به آن نیاز داشته‌ به‌دست می‌آورد. پس از آن با کمک و راهنمایی‌های کنپارس امکان جستجو و اخذ پذیرش در یک بیمارستان‌ فراهم می‌آید. با موفقیت در این کار وی عملاً موقعیت مناسب را یافته و وارد بازار کار می‌شود. البته در سال اول و در حین انجام کار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در این مرحله هم کنپارس یاور و راهنمای او خواهد بود.

 

بطور مستقیم

بسته به تجارب و دانش داوطلب که در رزومه حرفه‌ای وی (آماده شده توسط متخصصین کنپارس) انعکاس می‌یابد، این امکان وجود دارد که وی بتوانید حتی بدون شرکت در یک دوره فلوشیپ وارد بازار کار شود. البته احتمال این امر چندان زیاد نیست اما کنپارس از هیچ امکان و فرصتی برای موفقیت مشتریان خود چشم‌پوشی نخواهد کرد.

 

ورود به دوره‌های تخصصی

در این روش داوطلب پس از گذراندن امتحانات MCCEE و MCCQE۱ و تهیه مدارک مورد نیاز دیگر (با کمک کنپارس) می‌تواند درخواست ورود به دوره‌های تخصصی بدهد که پس از مصاحبه ممکن است پذیرفته شود. نکته مثبت این روش برای پزشکان متخصص این است که با توجه به تجارب کاری و تحصیلاتشان، هم از شانس بیشتری برای ورود به دوره برخوردارند و هم احتمال این‌که از سال بالاتری وارد دوره تخصصی شوند وجود دارد.

 

پزشکان عمومی:

ورود به دوره‌های تخصصی

در این روش داوطلب پس از گذراندن امتحانات MCCEE و MCCQE۱ و تهیه مدارک مورد نیاز دیگر (با کمک کنپارس) می‌تواند درخواست ورود به دوره‌های تخصصی بدهد که پس از مصاحبه ممکن است پذیرفته شود. البته پیش از ورود به این دوره‌ها و در مدت زمانی که درحال آماده‌سازی خود برای شرکت در امتحانات می‌باشد، مناسب‌تر این است که در یک دوره فوق لیسانس مرتبط شرکت کند که در این صورت امکان کسب درآمد هم وجود دارد.

ورود به برنامه‌های پزشک خانواده

 در این روش متقاضی پس از آماده‌کردن یک سری از مقدمات با کمک فعال کنپارس وارد برنامه‌های ۵ سال کار در خارج از مرکز می‌شود. او در این مدت درآمدی مساوی با درآمد دیگر پزشکان کانادایی داشته و در انتهای این مدت دولت متعهد به پذیرش وی در دوره‌های تخصصی است. ورود به این برنامه‌ها حدود ۲ سال زمان می‌برد که یک سال آن صرف آمادگی‌های اولیه فرد شده و سال دیگر مربوط به گذراندن دوره آموزشی بوده و طی آن امکان کسب درآمد وجود دارد.

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar