ذهنی خلاق برای رسیدن به مشاغل آینده
12 فوریه 2010 - 10:33
بازدید 416
8

 آشنایی با تمایلات بازار کار در آمریکای شمالی- بخش اول برای موفقیت در بازار کار کانادا تنها دانستن آنچه امروز هست کفایت نمی‌کند، باید دید آینده (حداقل ۱۰ سال بعد) به کدام سمت تمایل دارد؛ کدام تغییرات محتمل است؟ کدام مشاغل یا حوزه‌های شغلی جدید پدیدار خواهند شد؟ عمر کدامیک رو به پایان است؟ نقش […]

ارسال توسط :
پ
پ

 آشنایی با تمایلات بازار کار در آمریکای شمالی- بخش اول


برای موفقیت در بازار کار کانادا تنها دانستن آنچه امروز هست کفایت نمی‌کند، باید دید آینده (حداقل ۱۰ سال بعد) به کدام سمت تمایل دارد؛ کدام تغییرات محتمل است؟ کدام مشاغل یا حوزه‌های شغلی جدید پدیدار خواهند شد؟ عمر کدامیک رو به پایان است؟ نقش تحصیلات در مورد هر حوزه شغلی چه میزان خواهد بود؟…و صدها موضوع مرتبط دیگر. همه آنچه در این موارد گفته می‌شود لزوماً محقق نخواهد شد. بازیگران بازار کار و سرمایه، اشیا و عناصر بی‌اراده جهان فیزیکی نیستند که قوانینی بدون تغییر بر آنها حکمرانی کند. آنها اشخاص هستند یا موسساتی که انسان‌ها آنها را اداره می‌کنند و به انسان‌ها خدمات می‌دهند. و همه اینها یعنی اینکه بخش مهمی از این ارزیابی‌ها یا پیش‌بینی‌ها که به طبع متغیر انسانی وابسته است جنبه احتمالی دارد اما پیگیری مداوم مطالب و مقالاتی در این باره، می‌تواند تصویری اجمالی درباره موضوع ارائه دهد و این هدفی است که ما در کنپارس، از تهیه و آماده‌سازی این گونه مطالب و مقالات دنبال می‌کنیم.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

اگر به عنوان یک فارغ‌التحصیل جدید یا کسی که ادامه تحصیل را از سر گرفته در جستجوی شغل تازه‌ای هستید، به نظر می‌رسد که در سال‌های آتی در چند حوزه مشخص مشاغل جدید و امیدبخشی به وجود می‌‌آیند که باید آنها را مد نظر داشت. شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

بر اساس آمارمؤسسه Bureau of Labor Statistics (BLS) در زمینه رشد مشاغل در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸، تکنولوژی، بهداشت و آموزش و پرورش از بخش‌هایی هستند که نیاز به نیروی کار جدید در آنها به شدت بالا بوده و خواهد بود. اما نه تنها در این حوزه‌ها بلکه در حوزه‌های دیگر که پیش‌تر آزموده شده و دارای ثبات کافی هستند نیز فرصت‌های شغلی تازه‌ای ایجاد خواهند شد که نیاز به کسب ترکیبی از مهارت‌های متنوع و جدید دارند.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است.   

آقای آندریا کانچ، مدیر اطلاعات اشتغال در انجمن ملی کالج‌ها و کارفرمایان، می‌گوید که کارفرمایان  بیشتر در جستجوی افرادی خواهند بود که دارای تخصص‌های مالی، مهندسی و علوم کامپیوتر باشند. اما برای دستیابی به یک شغل پر رونق در آینده، جویندگان کار باید به مهارت‌های ثانویه دیگری نیز مجهز باشند یا بین دانش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود ترکیب و توازن برقرار کنند و البته به قول این متخصص شغل‌یابی در حال حاضر بسیاری از دانشجویان این کارها را کرده‌اند. او می‌گوید: «دانشجویان امروز به خوبی برای دنیای اشتغال فردا آماده‌اند؛ بخصوص در برخی حوزه‌ها.»    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است.  

متخصصان می‌گویند کلید دستیابی به یک آینده شغلی مطمئن این است که علاوه بر گرفتن یک مدرک پرطرفدار دانشگاهی، مهارتی در یک حوزه در حال شکل‌گیری هم کسب شود. برای مثال کسانی که به حوزه ارتباطات علاقه‌مندند باید در رشته‌های مرتبط با رسانه‌‌های گروهی یا اجتماعی و دروس تحلیلی مربوط به آنها دانش‌آموخته شوند؛ دانشجویان پرستاری باید با مباحث مدیریت موقعیت و ثبت و ضبط الکترونیکی نیز آشنایی کامل داشته باشند و مهندسین کامپیوتر هم باید با آخرین مسائل موجود در زمینه بازاریابی شبکه‌ای یا Web marketing ، طراحی بر اساس تجربیات کاربران user experience design و دیگر مهارت‌های مربوط به وب آشنا باشند.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

پیچ و تاب تکنولوژی

بر اساس پیش‌بینی‌های مؤسسهBLS انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۱۸ بیش از دو میلیون شغل جدید مرتبط با تکنولوژی‌های نوین ایجاد شود. مشاغلی که پیش‌بینی می‌شود در این مدت با سرعتی بیش از رشد معمول گسترش پیدا کنند عبارتند از مدیریت شبکه‌های کامپیوتری، تحلیل‌گری داده‌های ارتباطی و توسعه‌ شبکه‌ها. پیش‌بینی کارفرمایان و استخدام‌کنندگان این است که مشاغلی در زمینه پیشگیری از اتلاف یا لو رفتن داده‌ها، تکنولوژی اطلاعات، امنیت آنلاین و مدیریت ریسک نیز در آینده با رشد بسیار خوبی روبرو خواهند بود.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

در آینده برای شروع به کار در این دسته از مشاغل ضروری خواهد بود که اولا در زمینه علوم کامپیوتر یک مدرک دانشگاهی داشته باشید و درثانی در محیط کار اطلاعات کاربردی و عملی کافی درباره نحوه امنیت داده‌ها کسب نموده باشید. از جمله حوزه‌های رایج در این زمینه می‌توان به علوم کامپیوتر، علوم اطلاعات و مدیریت سیستم‌های اطلاعات اشاره کرد.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

اما ممکن است اینها کافی نباشند. به این دلیل که مشاغل فوق در آینده ذاتا می‌توانند صرفا به کامپیوتر محدود نشوند. دیوید فوته از مدیران ارشد یک شرکت تحقیقاتی IT با نام Foote Partner به دانشجویان رشته‌های علوم کامپیوتری پیشنهاد می‌کند که مدارک دانشگاهی خود را با مطالعاتی در زمینه بازاریابی، حسابداری یا علوم مالی و سرمایه‌گذاری همراه و تکمیل کنند. او می‌گوید: «پیش از این افراد بر این باور بودند که برای موفقیت در یک رشته خاص باید اطلاعات عمیق و دقیق علمی در آن داشته باشی، اما در حال حاضر کمپانی‌ها در جستجوی افرادی هستند که مهارت‌های متنوعی داشته باشند و بتوانند به راحتی به موازات بازار و نیازهای شغلی خود پیش روند.»  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

آقای فوته معتقد است که ظهور رسانه‌های گروهی یا اجتماعی به گشوده شدن درهای تازه‌ای به روی دنیای مشاغل انجامیده است و با توجه نشان دادن شرکت‌های مختلف به سایت‌هایی مثل Twitter، LinkedIn و Facebook برای معرفی محصولاتشان و جذب مشتریان جدید و حتی معرفی پست‌های شغلی جدیدشان در این سایت‌ها، آنها چاره‌ای نخواهند داشت جز این که برای تجهیز و تقویت خود به استخدام نیروهای بیشتر روی بیاورند. در اغلب موارد، این کارها با نوعی بازاریابی نیز آمیخته است گرچه در شرکت‌های بزرگی مثل Coca Cola یک تیم ویژه برای فعالیت در حوزه رسانه‌های گروهی یا اجتماعی ایجاد شده است.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

تا سال ۲۰۱۸ در حوزه ارتباطات عمومی نیز مانند حوزه کامپیوتر با رشد مشاغل مرتبط مواجه خواهیم بود. به وجود آمدن مشاغلی چون مدیریت خلاق دوجانبه (مراوده‌ای) Interactive creative director نیز حاصل لزوم همین دوگانگی و تؤام بودن مهارت‌های مورد نیاز بازار است.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

فرصت‌های مالی

بنا به گفته خانم داون فی، مدیر یکی از بخش‌های مهم شرکت بین‌المللی Robrt Half، به‌رغم کاهش شدید تعداد مشاغل در حوزه‌های مالی طی دوران رکود اقتصادی، استخدام‌کنندگان انتظار دارند که در این حوزه هزاران فرصت شغلی جدید ایجاد شود. اوبه جویندگان کار توصیه می‌کند تا برای درک نیازهای بازار در حوزه مشاغل مالی به اشتباهاتی که طی یک یا دو سال گذشته در این بخش اتفاق افتاده توجه کنند. او می‌گوید: «در سال گذشته شاهد تقلب‌های مالی زیاد و تحلیل رفتن بانک‌ها بودیم. باید برای مبارزه آماده باشیم و خود را در موقعیتی قرار دهیم که بتوانیم از این گونه خطرات تا حد امکان بکاهیم.» شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

با این توضیح می‌بینیم که یکی از تخصص‌هایی که در آینده نزدیک بسیار کاربرد خواهد داشت مدیریت ریسک است. دانشجویان در رشته تحلیل اقتصادی بد نیست که علاوه بر درس‌های خود به گذراندن دروس رشته مدیریت ریسک نیز بپردازند و بهتر است که این گواهینامه‌ها را هم از مؤسساتی مثل انجمن مدیریت ریسکRisk Management Association یا مجمع مدیریت ریسک و بیمهRisk and Insurance Management Society دریافت کنند. شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

یکی از مدیران ارشد شرکت Manpower درباره این تخصص در آینده می‌گوید: «مدیریت ریسک یکی از تکیه‌گاه‌های هر شرکت مالی است اما مطمئنم که در آینده این شغل در همه کمپانی‌های مالی، که تعدادشان بیش از ۵۰۰ عدد است، به یک ضرورت حتمی تبدیل خواهد شد.»  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

این مطلب ادامه دارد…. شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar