دو دشواری عمده مالی مهاجران تازه‌وارد در کانادا
01 دسامبر 2010 - 16:51
بازدید 317
7

بر اساس تحقیقی که اخیرا انجام شده است، «کلاهبرداری» و «دستیابی به اعتبار مالی لازم» دو مورد مهمی هستند که بیش از همه مهاجران تازه وارد با آن سر و کار دارند و از آن رنج می برند. در نظرسنجی تازه ای که اخیرا به طور مشترک توسط  Capital Oneو Credit Canadaبرای Credit Education Week […]

ارسال توسط :
پ
پ

بر اساس تحقیقی که اخیرا انجام شده است، «کلاهبرداری» و «دستیابی به اعتبار مالی لازم» دو مورد مهمی هستند که بیش از همه مهاجران تازه وارد با آن سر و کار دارند و از آن رنج می برند.

در نظرسنجی تازه ای که اخیرا به طور مشترک توسط  Capital Oneو Credit Canadaبرای Credit Education Week foundانجام گرفته این نتیجه حاصل شده است: از هر پنج تازه وارد یک نفر اعلام کرده که به نوعی قربانی کلاهبرداری افراد سودجو بوده است و این رقم ۲۹ درصد بالاتر از تعداد همین گروه از قربانیان در میان دیگر افراد جامعه است. 

علاوه بر آن ۵۶ درصد از کانادایی هایی که از حضور آنها در کانادا ۱۰ سال یا کمتر می گذرد نیز اعلام کرده اند که برای به دست آوردن اعتبار مالی لازم با مشکل بیشتری نسبت به دیگران مواجه هستند.

در همین گزارش آمده است که گروه مذکور دو برابر بیش از دیگران درگیر معضل دریافت مساعده یا گرفتن حقوق زودتر از موعد و قرض گرفتن از دیگر اعضای خانواده هستند.

خانم لوری کمپبل، مدیر اجرایی  Credit Canadaدر این باره می گوید: «کانادا به عنوان یک کشور برای استقبال درست از تازه واردان به این سرزمین و پذیرش آنها به عنوان بخشی از جامعه تلاش زیادی می کند. اما نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که ما باید برای کمک به این افراد یعنی تازه واردان بیشتر سعی کنیم تا آنها با موارد اولیه در مورد امور مالی و بانکی در کانادا آشنایی بهتری پیدا کنند و در نتیجه  راحت تر بتوانند به امکانات و ابزارهای مالی که برای موفقیت به آن نیاز دارند دست پیدا کنند.»       

زنانی که تازه به این کشور آمده اند بیشتر از این که نمی توانند به راحتی از بانک وام بگیرند شکایت دارند. اکثریت قابل توجه کانادایی های جدید یعنی ۸۵ درصد آنها کارت اعتباری دارند اما فقط ۳۷ درصد از این افراد در پاسخ های خود گفته اند که دارای line of credit  یا خط اعتباری نیز هستند. این در حالی است که در میان جمعیت کلی کانادا میزان برخورداری از  line of creditرقمی معادل ۴۹ درصد است.

گرچه به نظر دیوید شیلتون، که یکی از مولفان کتب پرفروش در کانادا است، این موضوع چندان هم بد نیست. این نویسنده که کتاب Wealthy Barber(آرایشگر ثروتمند) او یکی از کتاب های پرطرفدار روز کانادا است معتقد است که این روزها  line of creditها تبدیل به نوعی اعتیاد برای کانادایی ها شده اند.

شیلتون در سخنرانی مهمی که در هفته Credit Education Week’s Torontoانجام داد، به چند نکته مهم در مورد مدیریت مالی از نظر خودش اشاره کرد. او گفت: «کانادایی ها پس اندازکنندگان بدی نیستند. اما موضوع این است خرج کنندگان بسیار بهتری هستند.»

او در همین سخنان از آخرین گزارش های بانک ها که در آن میزان بسیار بالای دیون خانوارهای کانادایی به بانک ها چندان مورد توجه قرار نگرفته انتقاد کرد و گفت: «هر کس که می گوید میزان بدهی ها در این کشور نامتناسب با آنچه باید باشد نیست، چشم خود را بر حقایق بسته است.»

شیلتون از دو قانون مهم طرفداری می کند. قانون اول این که تا جایی که بتوانید خودتان هزینه هایتان را بپردازید و قانون دوم این که فقط برای تملک چیزی زیر قرض بروید که ارزش آن را داشته باشد و قبل از این که هزینه خدمات آن بیش از حد توان شما شود و مجبور شوید به پس اندازتان ناخنک بزنید، بتوانید بدهی مربوط به آن را تسویه کنید. 

شیلتون به آژانس QMIگفت که تا جایی که به مهاجران تازه وارد مربوط می شود این گروه مسائل مالی خود را خیلی خوب مدیریت می کنند. به قول وی: «آنها با مقروض بودن مخالف هستند.»

در حقیقت این بررسی نشان داد که تازه واردان بهتر از دیگر گروه های جمعیتی با مفهوم اعتبار و نحوه ساختن یک سابقه اعتباری خوب آشنا هستند. همچنین این تحقیق نشان داد که کانادایی های جدید تقریبا دو برابر بیشتر از دیگران در مورد محاسن و نحوه  پس انداز کردن چیز آموخته اند. شیلتون می گوید: «این موارد عبارتند از مسائلی مثل زندگی کردن در حد و اندازه های متناسب با وضعیت شخصی و خرید وسایل با هزینه ها و قیمت های کمتر که برای همه هم می تواند کارآیی داشته باشد.» 

در کل ۶۹ درصد از کانادایی های جدید وضعیت مالی خود را «خوب» توصیف کرده اند و به این امر نیز باور داشته اند که هر چه بیشتر بمانند اوضاعشان بهتر نیز خواهد شد. 

موسسه تحقیقی Angus Reidنیز در فاصله زمانی ۲۱ تا ۲۷ جولای  از ۵۳۱ تازه وارد به کانادا و ۵۰۰ نظرسنجی ای را به صورت آنلاین انجام داد. میزان خطای این تحقیق، مثبت- منفی ۴.۲۵٪ یا معادل ۱۹ مورد صحیح از بیست مورد است.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar