خدمت تازه‌ای از کنپارس برای علاقه‌مندان: معرفی سرویس جدید بسته‌های اطلاع‌رسانی و آشنایی با مشاغل و بازار کار کانادا
20 جولای 2010 - 13:57
بازدید 398
7

  بعد از گذشت حدود دو سال از زمان آغاز ارائه خدمات بسته‌های اطلاع‌رسانی و آشنایی با مشاغل و بازار کار، زمان بازنگری در شیوه ارائه خدمات و هزینه‌های آن به منظور سهولت بیشتر در دسترسی به اطلاعات، عمومی‌تر کردن بهره‌مندی از آن و تلفیق بیشتر خدمات متفاوت کنپارس به منظور افزایش بهره‌وری فرا رسیده […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

بعد از گذشت حدود دو سال از زمان آغاز ارائه خدمات بسته‌های اطلاع‌رسانی و آشنایی با مشاغل و بازار کار، زمان بازنگری در شیوه ارائه خدمات و هزینه‌های آن به منظور سهولت بیشتر در دسترسی به اطلاعات، عمومی‌تر کردن بهره‌مندی از آن و تلفیق بیشتر خدمات متفاوت کنپارس به منظور افزایش بهره‌وری فرا رسیده است. به همین دلیل مدیریت کنپارس پس از مشورت با کارشناسان و دست‌اندرکاران این سرویس و ارزیابی نقاط قوت و ضعف سیستم فعلی، زمینه‌های ادغام با سایر برنامه‌های در دست اقدام شرکت خصوصاً در زمینه بهره‌گیری از شبکه آن-لاین و از همه مهم‌تر، جستجوی راه‌های عملی‌تر و موثرتر در پیگیری شعار محوری شرکت «ما به موفقیت شما در سرزمین جدید می‌اندیشیم» تغییرات آن را به اطلاع عموم می‌رساند.

 

مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم جدید

 

تلفیق این سرویس با جزوات آن-لاین: مهم‌ترین ویژگی سرویس جدید این است که به عنوان متمم یا مکمل سیستم جزوات آن-لاین سایت عمل می‌کند. جزوات آن-لاین سرویس دیگری از کنپارس است که مدتی‌است در قالب کتب متعدد و متنوع نظیر «آمادگی برای شرکت در مصاحبه ویزای مهاجرت» (ویژه افراد طرف قرارداد با کنپارس)، «۱۰۰ روز اول در کانادا»، «موفقیت در کانادا»، «سرمایه‌گذاری در کانادا» و «تحصیل در کانادا» کار آماده‌سازی آنها آغاز شده و قرار است به شکلی ویژه و اسان برای استفاده و مطالعه، بر روی سایت قرار بگیرد (البته بخشی از مطالب این جزوات به صورت مقالات مجزا هم‌اکنون در دسترس هستند.) معرفی مشاغل مختلف نیز دسته دیگری از این جزوات را تشکیل می‌دهند که جزوه «معرفی رشته پرستاری در کانادا» اولین نمونه آن است و جزوات بعدی نیز در ادامه ارائه می‌شوند به گونه‌ای که به طور متوسط ماهی یک یا دو جزوه جدید بر روی سایت می‌آید.

 

مکمل بودن بسته‌های آشنایی با مشاغل و بازار کار با جزوات به این معنا است که اگر شاغلین در این رشته‌ها یا سایر علاقه‌مندان نیازمند اطلاعات بیشتری باشند از طریق تکمیل یک پرسش‌نامه، نیازها و سوالات خود را با شفافیت روشن بیان می‌کنند. در فاصله ۲ تا ۳ روز این تقاضا توسط کارشناسان مربوطه ارزیابی می‌شود و هزینه‌های تهیه اطلاعات یا انجام خدمات در هر بخش مشخص می‌شود. سپس متقاضی می‌تواند پس از مشاهده هزینه‌ها، عناوین مورد تقاضای خود را با دقت بیشتری انتخاب کند. بدین ترتیب بسته‌های اطلاعات شخصی و جزوات آن-لاین در یک راستا و به عنوان مکمل یکدیگر عمل خواهند کرد.

 

ایجاد شفافیت بیشتر در تعریف سرویس: در سیستم فعلی، گاهی سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده تصورات متفاوتی از سطح و میزان اطلاعاتی که باید آماده شود دارند. گاه متقاضی سرویس به دلیل فقدان آگاهی از حداقل‌های مرتبط  به رشته شغلی خود نمی‌داند که دقیقا به دنبال چیست. به این گونه پرسش‌های کلی و عمومی، در جزوات آن-لاین پاسخ داده می‌شود. وقتی متقاضی مشخص می‌سازد که مثلا می‌خواهد اطلاعاتی درباره دوره‌های معتبرتر آن-لاین در رشته پرستاری در کانادا، نحوه ثبت نام در آنها و هزینه‌هایشان بداند، کارشناس مربوطه می‌تواند با دقت بیشتری به رفع این نیاز اطلاعاتی همت گمارد و هر دو طرف ماجرا از این شفافیت بهره می‌برند.

 

تعدیل و منطقی شدن هزینه‌ها برای مشتری: در سیستم قبلی، متقاضی رقمی را برای دریافت اطلاعات پرداخت می‌کرد در حالیکه ممکن بود نیازهای واقعی وی بخش محدودی از آن اطلاعات بوده باشد. در سیستم جدید به دو دلیل هزینه‌های متقاضیان کاهش یافته و منطقی‌تر می‌شود. اول اینکه آنها برای کسب اطلاعات عمومی مربوط به یک رشته نیازمند پرداخت هزینه مجزا نیستند. این اطلاعات به صورت جزوات آن-لاین روی سایت وجود دارد و مشتریان طرف قرارداد کنپارس می‌توانند به رایگان به آنها دسترسی داشته باشند. سایرین نیز از طریق پرداخت یک حق اشتراک سالانه که رقم زیادی نخواهد بود می‌توانند به تمامی جزوات آن-لاین کنپارس که طیف گسترده‌ای از اطلاعات علمی، فرهنگی، مالی، اقتصادی و شغلی را دربر می‌گیرد دسترسی داشته باشند پس عملاً تهیه و انتشار بخش اصلی و بنیانی اطلاعات شغلی از طریق سرمایه‌گذاری شرکت انجام می‌پذیرد و چه بسا همین میزان اطلاعات برای متقاضیان کفایت کند. اما در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر یا دریافت خدمات ویژه (مثلا تهیه رزومه و کاورلتر) افراد می‌توانند نیازهای خود را با شفافیت بیشتر مشخص ساخته و فقط برای آنها هزینه پرداخت کنند. بدین ترتیب هزینه‌های آنها کاهش زیادی یافته و کاملاً مبتنی بر نیازهایشان خواهد بود. علاوه بر این، در این سیستم جدید متقاضیان به معنای واقعی کلمه «درخواست کننده سرویس» خواهند بود و کس دیگری جای آنها تصمیم نخواهد گرفت و بسته‌های راهنمای شغلی کاملاً شخصی خواهند بود.

 

برای بهره‌گیری از این سرویس چه باید کرد؟ 

 

برای درخواست سرویس، متقاضی باید در ابتدا با یکی از مشاوران کنپارس تماس بگیرد. اگر وی مشتری طرف قرارداد کنپارس باشد، بهترین مشاور، کارشناسی است که امور مربوط به پرونده وی را پیگیری می‌کند. اگر مشتری طرف قرارداد کنپارس نباشد برای استفاده از این سرویس باید دارای حق عضویت ویژه وب سایت باشد چون آماده‌سازی بسته‌ها بر مبنای اطلاعات ارائه شده در جزوات آن-لاین است و این بخش از اطلاعات در بسته‌ها تکرار نمی‌شود.

برای آگاهی از شرایط عضویت به وب سایت کنپارس مراجعه نمایید.

 

در مرحله بعد، وی می‌بایست با تکمیل یک پرسشنامه که در آن انواع خدمات اطلاعاتی مرتبط با رشته شغلی او فهرست شده است، میزان خدمات مورد نظر خود را مشخص سازد. در این پرسش‌نامه انواع اطلاعات شغلی، تحصیلی و آماری مرتبط با رشته مورد نظر تفکیک شده و از متقاضی خواسته می‌شود تا مشخص سازد دقیقاً در کدام بخش‌ها به اطلاعات بیشتری نیازمند است. سپس کارشناس مربوطه ظرف مدت سه روز کاری به وی هزینه تفکیک شده برای هر بخش از اطلاعات را اعلام خواهد کرد. مثلا اگر متقاضی در پرسشنامه مذکور ۴ مورد از خدمات شامل:

 

  1. معرفی کتب معتبر و مرجع آموزشی برای آمادگی در آزمون حرفه‌ای
  2. معرفی جزییات نحوه عضویت و شرح برنامه‌های سالانه مشهورترین انجمن حرفه‌ای مرتبط با شغل مورد نظر
  3. تهیه دو نسخه رزومه کاری به صورت عمومی و تخصصی
  4. تهیه دو نسخه کاورلتر برای دو نمونه از مشاغل معمول این رشته

 

را درخواست کرده باشد، نتیجه ارزیابی به تفکیک برای وی مشخص خواهد کرد که هزینه تهیه هر یک از این موارد چهارگانه چه میزان خواهد بود و آنگاه وی می‌تواند در مورد سفارش دادن هر یک تصمیم بگیرد.

 

پاسخ به برخی پرسش‌های متداول

 

آیا می‌توان بدون داشتن عضویت ویژه در سایت، بسته‌ اطلاع‌رسانی و آشنایی با مشاغل و بازار کار کانادا سفارش داد؟

اگر شما مشتری طرف قرارداد کنپارس باشید و زمان قرارداد شما به اتمام نرسیده باشد، مستقیماً دارای عضویت سایت هم خواهید بود و لذا می‌توانید آزادانه به جزوات آن-لاین دسترسی داشته و بسته‌ها را سفارش دهید اما در غیر این صورت باید حتماً حق‌الزحمه عضویت در سایت را پرداخت کرده باشید تا بتوانید بسته‌ اطلاعاتی سفارش دهید.

 

توجه داشته باشید که با عضویت ویژه در سایت شما به ده‌ها جزوه آن-لاین دسترسی خواهید داشت که اطلاعات متنوعی درباره نحوه زندگی موفق‌تر و کم‌هزینه‌تر در کانادا، اطلاعات تحصیلی، راهنمای سرمایه‌گذاری، راهنمای خرید و فروش مسکن و نظایر آنها به شما خواهند داد. به طور متوسط در هر ماه دو جزوه آن-لاین به مجموعه جزوات سایت افزوده خواهد شد که تنها بخشی از آنها جزوات شغلی هستند.

 

هزینه‌های بسته‌های اطلاعاتی چگونه محاسبه می‌شوند؟

این هزینه‌ها بر اساس نیازهایی که شما اعلام می‌کنید، زمان مورد نیاز برای جستجو، تنظیم و آماده سازی اطلاعات و یا آماده سازی یک سرویس محاسبه می‌شود و از شغلی به شغل دیگر و یا فردی به فرد دیگر ممکن است تفاوت‌های جزیی یا کلی داشته باشد. مهم این است که در این سیستم جدید هزینه‌های تهیه هر بخش از اطلاعات یا آماده‌سازی یک سرویس با شفافیت کامل و به تفکیک به اطلاع متقاضی می‌رسد و تصمیم درباره آن به عهده وی گذاشته می‌شود.

 

آیا متقاضی در مرحله برآورد هزینه‌های بسته به واسطه زمانی که کارشناس مربوطه به آن اختصاص می‌دهد باید مبلغی پرداخت کند؟

برآورد هزینه بسته‌ برای مشتریان طرف قرارداد کنپارس و همسران آنها و همچنین برای اعضا ویژه سایت برای یک بار رایگان است. برای افراد دیگر یا نوبت‌های بعدی، این برآورد هر بار ۵۰ دلار هزینه خواهد داشت اما در صورت سفارش بسته، این هزینه از مجموع هزینه‌های برآورد شده کسر خواهد شد. در واقع معادل همین عدد به وی اعتبار تعلق می‌گیرد و وی هزینه‌ای برای برآورد پرداخت نمی‌کند اما اگر شرایط بالا را نداشته باشد و بسته هم سفارش ندهد، این ۵۰ دلار هزینه زمان و انرژی محاسبه و برآورد هزینه و امور اداری مربوطه در نظر گرفته شده و مشترد نمی‌شود.

 

کسانی‌که پیشتر بسته سفارش‌ داده‌ و هنوز آن را دریافت نکرده‌اند چه وضعیتی خواهند داشت؟

این افراد دو گروه کلی را تشکیل می‌دهند. گروه اول کسانی هستند که شغل آنها از مجموعه مشاغل پرطرفدار محسوب نمی‌شود و لذا فعلا در فهرست جزوات آن-لاین قرار نمی‌گیرد. سفارش این افراد بر اساس توافق قبلی انجام خواهد شد.

 

گروه دوم کسانی هستند که به دلیل پرطرفدار بودن شغل آنها، جزوات آن-لاین معرفی شغل آنها بر روی سایت قرار گرفته یا به زودی این اتفاق خواهد افتاد. پیشنهاد ما به این دوستان این است که بر اساس سیستم جدید عمل کنند تا بهره بیشتری ببرند. در این صورت پس از اینکه بر اساس روشی که در بالا معرفی شد هزینه‌های بسته آنها مشخص شد وضعیت این هزینه‌ها با پرداخت‌های قبلی آنها بررسی می‌شود. اگر لازم باشد مانده هزینه‌ها باید پرداخت شود و اگر برعکس، هزینه‌های برآورد شده کمتر از مبلغ پیشتر پرداخت شده باشد، این تفاوت به متقاضی بازپرداخت می‌شود. در واقع، پرداخت‌های قبلی این افراد حکم نوعی اعتبار و پیش پرداخت را برای آنها پیدا خواهد کرد.

 

اگر به هر دلیلی متقاضی اصرار داشته باشد که بسته وی زودتر آماده شود، بر اساس سرویس سابق به وی خدمات داده خواهد شد. البته تاکید می‌شود که روش جدید به دلیل شفافیت بیشتر و اطلاعات جزیی‌تر برای متقاضیان مفیدتر و اقتصادی‌تر است.

 

تقاضای سفارش افرادی که معرفی شغل‌شان به صورت آن-لاین در سایت نیست چه می‌شود؟

در واقع، هدف این است که چنین شغلی وجود نداشته باشد یعنی هر کس که بسته اطلاع‌رسانی و آشنایی با مشاغل و بازار کار سفارش دهد، سیستم آماده‌سازی جزوات آن-لاین درخواستش را در فهرست تهیه جزوات آن-لاین قرار دهد اما چون مشاغل پرطرفدار اولویت بیشتری دارند، ممکن است نوبت مشاغل با طرفدار کمتر به تاخیر بیافتد. در آن صورت هم، یک نسخه فشرده‌تر از اطلاعات شغلی به صورت آن-لاین آماده می‌شود اما نسخه طولانی‌تر در نوبت خود و به تدریج آماده می‌شود.

 

تقاضاهای افرادی که شغلشان خیلی خاص و موردی است چه می‌شود؟

جزوه آن-لاین چنین مشاغلی در خلاصه‌ترین شکل ممکن و برای معرفی مشخصات اولیه شغل مورد نظر آماده می‌شود. بدیهی است که متقاضی چنین شغلی برای آگاهی از اطلاعات بیشتر باید هزینه‌های مربوطه را خود متقبل شود و بسته اطلاعاتی وی، اگر بخواهد در تمامی زمینه‌ها اطلاعات جزیی دریافت کند، گران‌تر تمام می‌شود. اما چنین فردی می‌تواند با انتخاب ۲-۳ مورد خیلی مهم‌تر (از نظر وی) هزینه‌های مربوطه را کاهش دهد و بقیه اطلاعات را خودش جستجو کند یا با یافتن افراد علاقه‌مند دیگر و تشویق آنها به سفارش بسته اطلاعاتی سبب گسترش یافتن اطلاعات عمومی روی سایت و کاهش هزینه‌های اطلاعات جزیی‌تر شود. در واقع، سیستم مکمل و دوسویه جزوات آن-لاین و بسته‌های کاریابی بر اساس میزان طرفداران و متقاضیان اطلاعات، یک نسبت عکس دارند. هر چقدر تعداد افراد متقاضی اطلاعات برای یک رشته شغلی بیشتر باشد (چون عملا آنها از طریق عقد قرارداد و یا عضویت در سایت، به نوعی عضوی از خانواده بزرگ کنپارس شده‌اند ولذا مدیریت کنپارس با هدایت بخشی از درآمدها و سرمایه‌گذاری برای ارائه خدمات بهتر به اعضای خانواده شرکت، عملاً هزینه‌های آماده‌سازی اطلاعات را برعهده گرفته است) جزوات آن-لاین این گروه از مشاغل کامل‌تر و دارای اطلاعات جزیی‌تر خواهد بود و لذا نیاز به سفارش بسته‌های اطلاعات شغلی شخصی کاهش می‌یابد یا به آماده‌سازی سرویس‌هایی چون تهیه رزومه محدود می‌شود. اما در مورد مشاغل کم‌طرفدار چنین اوضاعی حاکم نیست و به دلیل خلاصه‌تر بودن جزوات آن-لاین، هزینه تهیه اطلاعات جزیی‌تر بر دوش خود متقاضی می‌افتد. نمونه جزوات آن-لاین پرطرفدار جزوات معرفی رشته‌هایی چون پرستاری، حسابداری و متخصصین آی-تی است.

 

در صورت ابهام یا نیاز به آگاهی از جزییات امر به وب سایت کنپارس مراجعه نمایید یا به ما ایمیل بزنید. همچنین یادآوری می‌شود به تدریج از طریق چند پست خبری جزییات بیشتری درباره کتابخانه کنپارس به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar