تورنتو بهترین شهر برای زنان شاغل
12 دسامبر 2021 - 4:54
بازدید 764
12
تورنتو در رتبه‌بندی بلومبرگ از نظر کیفیت زندگی برای زنان شاغل، رتبه اول را کسب کرده است.
ارسال توسط :
پ
پ

تورنتو در رتبه‌بندی بلومبرگ از نظر کیفیت زندگی برای زنان شاغل، رتبه اول را کسب کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تورنتو شهر پیشرو دنیا برای زنان شاغل است. این نشریۀ تجاری، تحلیلی از نحوه رتبه‌بندی پانزده شهر دنیا در زمینه معیارهای مربوط به کیفیت زندگی برای زنان شاغل انجام داده است.
پنج فاکتور مورد ارزیابی قرار گرفتند: امنیت، رفت و آمد، بارداری، برابری و درآمد.

شهرها بر اساس نقش شان در تجارت جهانی و جذابیت شان برای افراد ماهر و متخصص در دنیا انتخاب شده‌اند. بیش از ۳۰۰۰ زن بین ۱۸ تا ۶۰ سال در پانزده شهر مورد بررسی قرار گرفتند و سوالاتی از آن‌ها پرسیده شد که با پنج فاکتور ذکرشده مطابقت داشتند.

برای مثال برای فاکتور برابری، از شرکت‌کنندگان پرسیده شد که “آیا در محیط اطراف من زنان به خوبی در نقش‌های رهبری ظاهر می‌شوند؟” و برای فاکتور درآمد هم، از جمله سوالات این بود که “آیا زنان می‌توانند در موقعیتی برابر با مردان برای کسب مشاغل رقابت کنند؟”

در این رتبه‌بندی، تورنتو در صدر قرار گرفت و پس از آن شهرهای سیدنی، سنگاپور، پاریس و لندن به ترتیب در رتبه‌های دوم تا پنجم ایستادند. تورنتو از نظر برابری، بارداری و درآمد در رتبه بالایی قرار گرفت. اما به دلیل حمل و نقل قدیمی شهر، رتبه ضعیفی در فاکتور رفت و آمد کسب کرد.

اهمیت اشتغال برای زنان تازه‌وارد

موضوع آینده شغلی برای زنان تازه‌وارد از اهمیت زیادی برخوردار است. با وجودی که از طریق همسران شان به کانادا مهاجرت می‌کنند، اما به اندازه همتایان مرد خود مشتاق هستند تا در مشاغلی متناسب با مهارت‌هایشان کار کنند و از نردبان ترقی اقتصادی و اجتماعی بالا بروند.

اگرچه مردان همچنان اکثریت متقاضیان اصلی را تشکیل می‌دهند که به‌عنوان مهاجران طبقه اقتصادی به کانادا می‌آیند، اما تعداد زنانی که متقاضی اصلی هستند هم در حال افزایش است. این پیشرفت هم برای زنان و هم برای سیاست‌گذاران کانادایی مهم است. حتی اگر زنان، همسر یا شریک زندگی متقاضی اصلی باشند، تحقیقات دولت کانادا نشان می‌دهد که از نظر ویژگی‌های سرمایه انسانی مانند سن، میزان تحصیلات، دانش زبان و سابقه کار، شبیه همسر خود هستند. بنابراین، تعجبی ندارد که زنان تازه‌وارد، با توجه به سطح بالای توانایی‌هایشان، در بازار کار کانادا موقعیت‌های مناسبی داشته باشند.

ادغام اقتصادی مناسب، در میان زنان تازه‌وارد، برای تقویت ادغام اجتماعی و حفظ آن کلیدی است. مطالعات نشان داده که ادغام ضعیف زنان مهاجر در بازار کار، می‌تواند باعث نقل مکان خانواده‌های آن‌ها شود تا هر دو همسر، زندگی بهتری را در جای دیگری شروع کنند.

اهمیت اشتغال زنان تازه‌وارد برای کانادا

به هر حال کانادا باید برای رفع کمبود نیروی کار خود در درازمدت یا کوتاه‌مدت، تا جایی که ممکن است از افراد ماهر استفاده کند. کانادا در حال حاضر حدود یک میلیون موقعیت شغلی خالی دارد و همچنان با کمبود در بازار کار دست و پنجه نرم می‌کند. همچنین، ۹ میلیون نفر از نیروی کار این کشور در یک دهه آینده به سن بازنشستگی خواهند رسید. این بدان معناست که سیاست‌گذاران و کارفرمایان برای تطبیق متقاضیان کاری که به‌درستی نمایندگی نمی‌شوند با فرصت‌های شغلی مناسب، باید راه‌های بهتری را بیابند؛ متقاضیان کاری مانند زنان، زنان تازه‌وارد، افراد تازه‌وارد به‌طور کلی، بومیان کانادا، افراد معلول، جوانان محروم و سایرین.

دولت‌های فدرال و استانی کانادا، ابتکارهای مختلفی را برای حمایت از ادغام زنان تازه‌وارد در بازار کار به خرج می‌دهند. برای مثال، از سال ۲۰۱۸، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا از برخی از برنامه‌های آزمایشی که به‌منظور پشتیبانی از زنان تازه‌وارد راه‌اندازی شده‌اند، حمایت مالی کرده است.

به گفتۀ اداره مهاجرت از جمله اهداف این برنامه‌ها، کمک به زنان تازه‌وارد قربانی نژادپرستی برای یافتن مشاغل خوب، با درآمد مناسب است که آن‌ها را برای موفقیت در این کشور آماده می‌کند. این کار از طریق رفع موانعی مانند تبعیض جنسیتی و نژادی، اشتغال کم درآمد یا ناپایدار، فقدان مراقبت‌های مقرون به‌صرفه از کودکان و حمایت‌های اجتماعی ضعیف انجام می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar