اولین اقدامات ضروری در سرزمین جدید؟ (هفته اول)
30 جولای 2009 - 1:23
بازدید 501
9

  از مجموعه ۱۰۰ روز اول در کانادا – بسیاری از افرادی که برای ورود به کانادا آماده می شوند یا کسانیکه به آنجا پا گذاشته اند با این پرسش روبرو هستند که چه کارهایی باید به عنوان یک تازه وارد به کانادا انجام دهند؟ و کدام کارها مقدم بر کارهای دیگر است؟ در اینجا […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

از مجموعه ۱۰۰ روز اول در کانادا –
بسیاری از افرادی که برای ورود به کانادا آماده می شوند یا کسانیکه به آنجا پا گذاشته اند با این پرسش روبرو هستند که چه کارهایی باید به عنوان یک تازه وارد به کانادا انجام دهند؟ و کدام کارها مقدم بر کارهای دیگر است؟ در اینجا به معرفی خلاصه ای از این اقدامات می پردازیم. تفصیل هر یک از سرفصل ها به طور جداگانه ارائه شده و یا در آینده ارائه خواهد شد.
 
اقداماتی که بهتر است در هفته اول به آنها فکر کنیم
 
تهیه محلی برای اسکان موقت: در واقع این کار باید قبل از حرکت انجام شده باشد و ما با ورود به کانادا باید به استقرار در آن و کارهای مرتبط با آن اقدام کنیم.
 
آشنا شدن با شهر و فضای جدید: شاید به نظر برسد این مسئله ساده ای است اما شهرهای کانادا خصوصاً شهرهای غیر از استان کبک تفاوت ساختاری فراوانی با شهرهای ایران دارند. شما نیازمند این هستید که با حضور در فضا به مرور خود را با آن آشنا سازید. اطلاع از آدرس دقیق و راه های دسترسی به آن مهم است. همچنین شناسایی مسائل مهم مثل حمل و نقل عمومی و مراکز فروش مهم هستند. تهیه نقشه کلی شهر و آشنایی با نقاط کلیدی نزدیک محل زندگی لازم است. اگر ماشین خریدید، تهیه نقشه کامل شهر که به صورت یک دفترچه پرحجم است یکی از واجبات است.
 
کنار آمدن با مسئله تغییر ساعت خواب: نقاط مختلف کانادا با ایران حدوداً بین ۷ تا ۱۱ ساعت اختلاف افق دارند. تنظیم ساعت طبیعی بدن با ساعت واقعی محیط برای بعضی بسیار سخت و برای برخی دیگر راحت و سریع انجام می شود. اما اگر با روش های درست برای حل آن اقدام نکنید ممکن است حتی تا چند هفته درگیر آن شوید.
 
دریافت محموله های ارسال شده از ایران: شما به احتمال زیاد بارهایی را جداگانه فریت کرده اید. باید زمانی برای پیگیری دریافت این محموله و انجام کارهای مرتبط فرودگاهی و گمرکی اختصاص دهید.
 
ثبت نام برای کلاس زبان رایگان: شاید به نظر این مسئله خیلی عجولانه به نظر برسد اما چنین نیست. بعداً در پست مربوطه توضیح خواهیم داد که علاوه بر منافع بسیار زیاد آموزشی و اجتماعی که حضور در کلاس های زبان انگلیسی ویژه تازه واردان دارد برای ثبت یک آدرس که نشان دهنده اقامت شما باشد نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و همین بعداً می تواند در مواردی به شما کمک کند.
 
اقدام برای دریافت بیمه خدمات درمانی موقت: اگر به چنین بیمه ای نیازمند هستید و از ایران هم آن را تهیه نکرده اید باید در چند روز اول برای دریافت این بیمه از شرکت های کانادایی اقدام نمایید. جزییات در پست جداگانه ای توضیح داده شده است.
 
تقاضای SIN: بعداً درباره اهمیت Social Insurance Number که به اختصار SIN نامیده می شود در موضع خود سخن خواهیم گفت. شما تقریباً هیچ کار مهمی از جمله استخدام در یک مکان معتبر را بدون داشتن این کد نمی توانید انجام دهید. به دلیل اهمیت این کد ملی، توصیه این است که در همان چند روز اولیه برای آن تقاضا دهید. دریافت این کد بسته به روشی که تقاضا کرده اید بین ۱۰ تا ۱۵ روز کاری (۲ تا ۳ هفته) طول می کشد.
 
فعال کردن یا گشایش حساب بانکی: این دیگر جای بحث ندارد. شما باید هرچه زودتر برای گشایش حساب و کارهای مرتبط بعدی اقدام کنید تا بتوانید راحت تر به حیات خود ادامه دهید! علاوه بر این صورتحساب ماهانه بانک یکی از بهترین مدارک اثبات آدرس اقامت شما در کانادا برای موارد ضروری دیگر چون گواهینامه رانندکی و کارت بهداشت است.
 
آغاز جستجو برای یافتن مکان اسکان دائم: چنین کاری باید به بدون فوت وقت آغاز شود اما میزان سرعت و همچنین مشخصات مکان مورد نظر به مشخصات مکان اسکان موقت و میزان روشن بودن برنامه های بعدی شما بستگی دارد. مثلاً اگر شما در یک هتل یا کاندو اسکان دارید و شبی ۷۰ تا ۱۰۰ دلار (و حتی بیشتر) پرداخت می کنید باید تلاش کنید تا حداکثر تا پایان هفته اول مکان دیگری را بیابید. حتی اگر این مکان برای اسکان دائم شما نباشد نباید بیش از شبی ۵۰ دلار برای آن پرداخت نمایید. این مکان البته باز هم موقت خواهد بود اما به شما امکان می دهد که جستجوی دقیق تری برای یافتن محل دائمی تر انجام دهید ضمن اینکه ممکن است شما هنوز برنامه روشنی برای آینده نداشته باشید و مجبور شوید اصلاً از شهری که در آن لندد شده اید بروید. هدف این است که نهایتاً برای اسکان دائم یک خانواده سه نفره (مثلاً در تورنتو) بسته به موقعیت و امکانات مکانی یافت شود که شما برای اقامت دائم بین۷۵۰ تا ۱۱۰۰ دلار برای آن پرداخت کنید. البته برای کاندوها رقم اجاره ممکن است ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار بیشتر باشد اما شخصاً اجاره کردن کاندو به عنوان مکان اسکان دائم برای تازه واردین فاقد کار را توصیه نمی کنم.
 
تهیه کارت تلفن: هیچ چیز مثل اولین تماس و اعلام شماره های ارتباطی شما، خانواده ها و دوستان شما در ایران و خود شما را خوشحال و راضی نخواهد کرد. برای این کار شناسایی و بکارگیری کارت تلفن های معتبر و کارا ضروری است.
 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar