انتخابات کانادا و تاخیر در اعلام لیست مشاغل مورد نیاز کانادا از سوی وزیر مهاجرت
29 سپتامبر 2008 - 2:14
بازدید 422
10

علی مختاری همانگونه که مطلعید در پی تصویب لایحه سی ۵۰ و دادن اختیارات ویژه به وزیر مهاجرت از سوی پارلمان، خانم دیان فینلی وزیر مهاجرت کانادا بایستی لیستی از مشاغل مورد نیاز کانادا را اعلام کند تا بر اساس آن در خصوص متقاضیانی که از طریق نیروی متخصص فدرال اقدام کرده اند تعیین تکلیف شود. […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری

همانگونه که مطلعید در پی تصویب لایحه سی ۵۰ و دادن اختیارات ویژه به وزیر مهاجرت از سوی پارلمان، خانم دیان فینلی وزیر مهاجرت کانادا بایستی لیستی از مشاغل مورد نیاز کانادا را اعلام کند تا بر اساس آن در خصوص متقاضیانی که از طریق نیروی متخصص فدرال اقدام کرده اند تعیین تکلیف شود. بر اساس اعلام قبلی دولت قرار بود تا نیمه سپتامبر یعنی اول پاییز این لیست منتشر شود ولی هنوز از انتشار آن خبری نیست. به نظر می رسد این تاخیر به دلیل استعفای  آقای استفان هارپر نخست وزیر و اعلام برگزاری انتخابات پیش هنگام است. بر اساس قانون اساسی کانادا اعضای کابینه از میان نمایندگان پارلمان انتخاب می شوند از اینرو اعضای دولت نیز اکنون سخت مشغول رقابتهای انتخاباتی هستند. خانم وزیر مهاجرت اگر در این انتخابات موفق نشود حتی در صورت پیروزی حزب متبوعش بایستی با وزارت خداحافظی کند بنابراین احتمالا بایستی تا برگزاری انتخابات ۱۴ اکتبر منتظر بمانیم.

آقای استفان هارپر استعفای خود را به این امید تقدیم کرده است که در انتخابات بعدی حزب محافظه کار کرسی های بیشتری در پارلمان بدست آورده وبا  قدرت بیشتری تشکیل کابینه دهد ناظران اما امیدوارند با توجه به خوب ظاهر شدن حزب ان دی پی، محافظه کاران نتیجه دلخواه خود را از این انتخابات نگیرند و باز هم دولت اقلیت تشکیل دهند. محافظه کاران معمولا نسبت به مهاجرین سیاستهای مثبتی در پیش نمی گیرند و قدرت گرفتن آنها معمولا با نگرانی در جامعه مهاجرین همراه است. از همین روست که کارشناسان سیاسی به لایحه سی ۵۰ نیز با دیده شک می نگرند و با وجود تاکید محافظه کاران بر اهداف مثبت آنان همواره نگران نیت واقعی مخافظه کاران از تصویب آن هستند.  

یاد آوری می شود که بر اساس لایحه مصوب وزیرمهاجرت  اختیاروسیعی یافت تا روند رسیدگی به پرونده های نیروهای متخصص را متناسب با نیاز بازار کار کانادا به تخصص آنها سرعت بخشد و  از انباشته شدن  پرونده ها جلوگیری کند. وی در مصاحبه های مورخ سوم و پانزدهم جولای اعلام نمود که قرار است لیستی از مشاغل مورد نیاز کانادا اعلام شود تا بر آن اساس  در مورد پرونده هایی که پس از تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۰۸ در قالب نیروی متخصص فدرال ثبت شده اند تعیین تکلیف شود. اطلاعات بیشتر در این خصوص را اینجا و اینجا بخوانید. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar