آیا کانادا برای مهاجران بهتر از اروپا و آمریکاست؟
26 مارس 2018 - 22:06
بازدید 639
11

80% کانادایی معتقدند که مهاجران تاثیر مثبتی بر اقتصاد این کشور گذاشته اند. نتایج تحقیقات جدید در حوزه مهاجرت نشان می دهد که اکثریت کانادایی ها دیدگاه مثبتی نسبت به مهاجرت و تاثیرات مثبت آن بر اقتصاد کانادا دارند. در این تحقیق که از سوی موسسه روابط نژادی کانادایی انجام شده است، نظر سنجی از […]

ارسال توسط :
پ
پ

80% کانادایی معتقدند که مهاجران تاثیر مثبتی بر اقتصاد این کشور گذاشته اند.

نتایج تحقیقات جدید در حوزه مهاجرت نشان می دهد که اکثریت کانادایی ها دیدگاه مثبتی نسبت به مهاجرت و تاثیرات مثبت آن بر اقتصاد کانادا دارند.

در این تحقیق که از سوی موسسه روابط نژادی کانادایی انجام شده است، نظر سنجی از 2000 کانادایی بالای 18 سال نشان می دهد که علیرغم شرایط سخت مهاجران در آمریکا و اروپا در سال های اخیر، اما دولت و مردم کانادا نظر مثبتی نسبت به مهاجرت و مهاجران دارند.

در مجموع 60% از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، دیدگاه مطلوبی نسبت به مهاجرت داشته اند و 80% معتقد بودند که مهاجران تاثیر مثبتی بر اقتصاد کانادا دارند و تنها 16% از کانادایی ها با مهاجرت مخالف بودند.

نتایج این تحقیق درست همان روزی منتشر شد که سازمان آمار کانادا اعلام کرده بود که مهاجرت عامل اصلی افزایش جمعیت در نیمه دوم سال 2017 بوده است، همچنین در گزارش دیگری اعلام شده بود که مهاجران در بقای اقتصادی استان های آتلانتیک کانادا بسیار موثر بوده اند.

نگرانی ها درباره ملحق شدن مهاجران به جامعه کانادایی

نکته قابل توجه در نتایج این تحقیق این است که 51% افراد شرکت کننده در این نظرسنجی، در خصوص مهاجرانی که هنوز به جامعه کانادایی ملحق نشدند، ابراز نگرانی کردند.

در این نظرسنجی، استان بریتیش کلمبیا در میان سایر استان های کانادا، بالاترین نظر مثبت را نسبت به مهاجرت داشته است، به طوری که 66% از افراد رده سنی 18 تا 29 سال و همچنین نسل دومی ها و افراد دارای تحصیلات دانشگاهی موافق ورود مهاجران به کشورشان هستند.

در استان آلبرتا افراد بویژه رده سنی بالای 60 سال یعنی کانادایی های قدیمی تر و مسن تر، نظر منفی نسبت به مهاجرت و ورود مهاجران به کشورشان داشته اند که اکثر آنها دارای تحصیلات متوسطه بوده اند.

 نظرات درباره پذیرش پناهندگان، مثبت باقی مانده است

پذیرش 40 هزار پناهنده سوری از سال 2015 تاکنون و همچنین 50 هزار پناهجو در کانادا در سال گذشته، هیچ یک باعث توقف حمایت دولت کانادا نشده است. در همین نظرسنجی نیز 45% از افراد شرکت کننده نظر مثبتی به پناهندگان داشتند و 38% مخالف ورود پناهندگان به کشورشان بودند.

استان های انتاریو، منیتوبا و ساسکچوان دیدگاه مثبت تری نسبت به سایر استان ها داشته اند، اما در مجموع این دیدگاه مثبت درباره ورود مهاجران با افزایش سن رابطه معکوس دارد؛ بدین معنی که نسل های قدیمی تر کانادایی با ورود مهاجران مخالف هستند.

90% کانادایی ها معتقدند که کشورشان برای مهاجران مناسب است

بخش دیگری از این تحقیق به این موضوع اشاره می کند که 92 % کانادایی معتقدند که شهرهای کانادا برای مهاجران مناسب هستند و آنها آزادانه با هر فرهنگ و مذهبی در شهرهای کانادا زندگی می کنند. 

بر اساس نظرسنجی سالانه موسسه بین المللی گالوپ در سال 2017 که در آن 140 کشور دنیا مورد مقایسه قرار گرفتند، کانادایی ها بیشترین نظر مثبت را در خصوص شرایط شهرهای کانادایی برای مهاجران داشتند. این مثبت اندیشی کانادایی ها درباره افزایش مهاجران در کشورشان از سال 2006 تاکنون رو به افزایش بوده است، فقط ایسلند و نیوزلند در رتبه بالاتری از کانادا قرار گرفتند.

منبع خبر 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar