آموزش در کبک
23 دسامبر 2009 - 4:10
بازدید 254
9

  نشاط تهرانی   یکی از پرسش‌های مرسوم کسانی‌که خود را برای زندگی در استان کبک آماده می‌کنند موضوع تفاوت سیستم آموزشی این استان با سایر استان‌ها خصوصاً در زمینه نقش زبان فرانسه در این سیستم است. در اینجا نویسنده این سری از مقالات، نگاهی دارد به موضوع آموزش در کبک در مقاطع مختلف.     این مقاله از […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

نشاط تهرانی  

یکی از پرسش‌های مرسوم کسانی‌که خود را برای زندگی در استان کبک آماده می‌کنند موضوع تفاوت سیستم آموزشی این استان با سایر استان‌ها خصوصاً در زمینه نقش زبان فرانسه در این سیستم است. در اینجا نویسنده این سری از مقالات، نگاهی دارد به موضوع آموزش در کبک در مقاطع مختلف.     این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که مهاجرین و تازه‌واردین به کانادا دیر یا زود برای خود یا فرزندان‌شان با آن در ارتباط خواهند بود آموزش در مقاطع مختلف است. در استان کبک، به دلیل دوزبانه بودن (بخصوص در شرایطی که در بسیاری از موارد زبان فرانسه نقش اصلی و اساسی را بازی می‌کند) آشنایی با سیستم آموزشی و پیچیدگی‌های آن ضرورت بیشتری دارد. به همین دلیل در سلسله نوشتارهای آینده در نظر داریم به توضیح آموزش در مقاطع مختلف از مهدکودک تا دانشگاه بپردازیم. ادامه تحصیل در کانادا تا ۱۶ سالگی اجباری است (در اونتاریو و نیوبرانزویک این سن به ۱۸ سال می‌رسد). سال تحصیلی ۱۹۰ روز است و در سپتامبر، بعد از روز کارگر یا Labor Day آغاز می‌شود و تا پایان ماه جون ادامه می‌یابد.      این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

معمولا آموزش در کانادا در مقاطع تا دیپلم دبیرستان در هر استان تحت نظر وزارتخانه آموزش آن استان صورت می‌گیرد و تصمیم‌‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مربوط به سیستم آموزشی هم در این وزارتخانه و اداره‌های تابعه آن بر اساس قوانین مادر مجلس فدرال و قوانین و تنظیمات مصوب مجلس استان انجام می‌شود. تحصیلات در استان کبک از ۵ سالگی با پیش‌دبستانی شروع می‌شود و در دو دوره ۶ ساله ابتدایی و متوسطه ۵ ساله ادامه پیدا می‌کند.      این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

زبان در استان کبک

در استان کبک مدارس دولتی انگلیسی و فرانسه زبان وجود دارد. دو اداره تحت عنوان اداره آموزش انگلیسی و اداره آموزش فرانسه (English School Board and French School Board) در کبک فعال هستند. طبق قانونی که در ۱۹۷۷تصویب شد دانش‌آموزان در صورتی که بخواهند از مدارس دولتی استفاده کنند باید تا پایان دوره متوسطه در مدارس فرانسه‌زبان تحصیل کنند. مگر این که:    این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

  • بخش عمده تحصیلات ابتدایی یا متوسطه خود را در جای دیگری از کانادا به زبان انگلیسی گذرانده باشند.
  • پدر یا مادری داشته‌باشند که تحصیلات ابتدایی خود را کبک یا جای دیگری از کانادا به زبان انگلیسی گذرانده‌ است.
  • برادر یا خواهری داشته‌ باشند که تحصیلات متوسطه یا ابتدایی خود را به زبان انگلیسی طی کرده ‌است.
  • به طور موقت مقیم استان کبک هستند.    این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

برای همه این دلایل باید مدرک کافی در دست باشد.      این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

مدارس خصوصی

استان کبک بیشترین تعداد مدراس خصوصی را در سراسر آمریکای شمالی داراست. جالب این است که در استان کبک این تنها قشر مرفه جامعه نیستند که فرزندان خود را به مدراس خصوصی می‌فرستند. بلکه سطوح متوسط یا حتی کم‌درآمد جامعه نیز اصرار دارند فرزندانشان در مدارس خصوصی تحصیل کنند به طوری که در شهرهای بزرگ مثل مونترال این میزان به ۳۰ درصد می‌رسد و این نسبت سال به سال در حال افزایش است.      این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

این در حالی است که در استان‌های دیگر کانادا تنها خانواده‌هایی فرزندان خود را به مدارس خصوصی می‌فرستند که اصرار دارند فرزندانشان در مدارس خاص ملیت خود تحصیل کنند (مثل ایتالیایی‌ها یا یونانی‌ها) یا پیرو مذهب بخصوصی هستند و فرزندانشان را در مدراس مذهبی خاص ثبت‌نام می‌کنند. شاید دلیل این امر این است که دولت کبک معمولا یارانه خاصی برای افرادی که فرزندانشان را به مدارس خصوصی می‌فرستند تعیین کرده ‌است و بر اساس درآمد خانواده در آخر هر سال (یعنی زمان پرداخت مالیات) بخشی از شهریه‌ای که خانواده به مدرسه خصوصی پرداخت کرده‌ است را به آنها برمی‌گرداند به طوری که خانواده‌های کم‌درآمد غالبا حدود ۳۰ درصد از این شهریه را خواهند پرداخت. البته اغلب مدارس خصوصی متعلق به دوره آموزش متوسطه هستند و معمولا هر یک از مدارس، امتحان ورودی خاص خود را برای پذیرش دانش‌آموزان به اجرا می‌گذارند. مدارس دولتی کبک مخالف پرداخت یارانه برای شهریه‌های مدارس خصوصی هستند و آن را عاملی برای جداسازی دانش‌آموزان بااستعدادتر از بقیه می‌دانند اما این قانون هنوز به قوت خود باقی است.     این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

در کبک پس از آموزش متوسطه، دانش‌آموزان تحصیلات خود را در کالج (یا CEGEP) ادامه می‌دهند که یا به صورت دوره‌های فنی- حرفه‌ای و یا به صورت دوره‌های پیش‌دانشگاهی می‌باشد. دوره‌های فنی‌- حرفه‌ای معمولا سه سال و دوره‌های پیش‌دانشگاهی معمولا دو سال به طول می‌انجامد. لازم به ذکر است در استان‌های دیگر کانادا تحت شرایطی دانش‌آموزان می‌توانند بدون رفتن به کالج دانشگاه را شروع کنند اما در استان کبک این کار به جز در موارد استثنایی ممکن نیست. در عین حال دوره تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانش‌آموزانی که به کالج رفته‌اند یک سال کمتر (سه‌ ساله‌) است. کالج‌ها در کبک مانند مدارس دولتی و خصوصی هستند و به همین دلیل تحصیل در کالج ارزان‌تر از دانشگاه است. از این رو بسیاری از دانش‌آموزان ترجیح می‌دهند در کالج بمانند و قبل از ورود به دانشگاه تا حد ممکن واحدهای درسی خود را در کالج بگذرانند. بخصوص که شهریه‌ای که برای کالج‌های خصوصی پرداخت می‌شود مانند شهریه‌ مدارس خصوصی در آخر سال (با توجه به میزان درآمد خانواده) از طرف دولت به خانواده بازگردانده می‌شود.     این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

دانشگاه‌های استان کبک

تحصیل در دوره‌های ابتدایی، متوسطه و پیش‌دانشگاهی معمولا ۱۳ سال به طول می‌انجامد. دوره کارشناسی در دانشگاه‌های کبک برای کسانی که به کالج رفته‌اند سه سال است و کسانی که از خارج کبک برای ادامه تحصیل به این استان می‌آیند معمولا باید قبل از شروع تحصیلات دوره کارشناسی یک سال را برای دورهای آماده‌سازی صرف کنند. دانشگاه‌های کبک از دانشجویان سه نوع شهریه اخذ می‌کنند. شهریه برای دانشجویان خارجی، شهریه برای دانشجویان کانادایی و شهریه برای دانشجویان کبکی (که باید ثابت کنند یک سال اخیر در کبک اقامت داشته‌اند). دانشجویان کبکی کمترین شهریه را نسبت به دیگر دانشجویان پرداخت می‌کنند.    این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

در بخش‌های دیگر درباره مقاطع مختلف تحصیلی به تفصیل خواهیم نوشت



    این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar