گزینه‌‌های «اجازه کار» کانادایی برای کارآفرینان مهاجر
03 آوریل 2021 - 15:00
بازدید 454
8

شاخه «مالک/ اپراتور» سابق دیگر فعالیت ندارد. شاخه «مالک/ اپراتور» اجازه کار از تاریخ 1 آوریل 2021، از «برنامه نیروی کار موقت خارجی» (TFWP) حذف شده است. این شاخه به متقاضیان اجازه می داد بدون نیاز به تبلیغات موردنیاز برای «ارزیابی میزان تاثیر بر بازار کار» (LMIA)، درخواست «اجازه کار» دهند.   تغییرات امسال به […]

ارسال توسط :
پ
پ

شاخه «مالک/ اپراتور» سابق دیگر فعالیت ندارد.

شاخه «مالک/ اپراتور» اجازه کار از تاریخ 1 آوریل 2021، از «برنامه نیروی کار موقت خارجی» (TFWP) حذف شده است. این شاخه به متقاضیان اجازه می داد بدون نیاز به تبلیغات موردنیاز برای «ارزیابی میزان تاثیر بر بازار کار» (LMIA)، درخواست «اجازه کار» دهند.

 

تغییرات امسال به طور خاص روی کارآفرینان مهاجر تأثیرگذار بوده است. از تاریخ 1 ژانویه، کانادا درخواست متقاضیان انگلیس را تحت «توافق نامه جامع اقتصادی و تجاری» (CETA) ، پردازش نمی کند. این درخواست ها هم اکنون تحت توافق نامه جدید تجارت کانادا و انگلیس، پردازش می شوند.

 

برای شروع کار در کانادا، اتباع خارجی باید «اجازه کار» دریافت کنند. نوع این مجوز به محل زندگی افراد، نقش آنها در شرکت، یا میزان تأثیر بیزینس آنها بر بازار کار کانادا بستگی دارد.

 

گزینه های جایگزین برای دریافت «اجازه کار» به شرح زیر است:

 

انتقال درون شرکتی (ICT)

اجازه کار انتقال درون شرکتی برای کارآفرینانی است که قصد گسترش یک بیزینس خارجی را در کانادا دارند. این برنامه معمولاً توسط شرکت های چند ملیتی برای انتقال مدیریت و کارکنان اصلی بین شعب بین الملل مورد استفاده قرار می گیرد، اما همچنین می تواند گزینه ای برای کارآفرینانی باشد که می خواهند در کانادا مغازه خود را باز کنند.

 

از طریق این «اجازه کار»، صاحبان مشاغل می توانند زمان خود را بین مدیریت بیزینس فعلی خود در خارج از کشور و افتتاح شعبه، شرکت تابعه، یا شرکت وابسته کانادا تقسیم کنند.

 

برخی از معیارهای اساسی برای واجد شرایط بودن، در زیر آمده است:

  • بیزینس های جدید کانادایی باید «تست ماندگاری» (viability test) را پشت سر بگذارند؛ که می تواند با ارائه اطلاعات مالی، شواهدی مبنی بر امنیت مکان موردنظر، و یک بیزینس پلن که حداقل یک کانادایی را در اولین سال فعالیت استخدام می کند، به دست آید.
  • شرکت خارجی و بیزینس کانادایی باید در مالکیت با یکدیگر ارتباط داشته باشند، به این معنا که باید یا دارای یک شعبه یا شرکت تابعه منبع، یا شرکت وابسته باشند.
  • شخصی که برای مدیریت مشاغل جدید کانادایی انتخاب می شود، باید در بیزینس خارجی استخدام شده باشد که قصد دارد شخص را حداقل برای یک سال در یک سمت مدیریتی یا اجرایی حفظ کند.

 

 

سرمایه گذاران «CUSMA»

شهروندان آمریکا یا مکزیک که در مشاغل جدید یا فعلی در کانادا سرمایه گذاری می کنند، می توانند واجد شرایط درخواست «مجوز کار» تحت برنامه «توافق نامه سرمایه گذاران کانادا، آمریکا، و مکزیک»(CUSMA)  باشند. سرمایه گذاران واجد شرایط، سهامداران عمده، یا مالکان می توانند از این برنامه برای توسعه و هدایت بیزینس خود از داخل کانادا استفاده کنند.

 

برای ارسال درخواست، سرمایه گذاران باید یک بیزینس پلن با جزئیات کامل در خصوص سرمایه موردنیاز برای ایجاد یا خرید بیزینس تهیه کنند. آنها همچنین باید نشان دهند که بخش قابل توجهی از این بودجه قبلاً به پروژه موردنظر اختصاص داده شده است. به علاوه، این بیزینس ها باید مزایایی مانند اشتغال زایی برای اقتصاد محلی داشته باشند.

 

سرمایه گذاران «CETA»

سرمایه گذاران اروپایی که واجد شرایط برنامه «سرمایه گذاران CETA» هستند، می توانند به مدت یک سال، بدون نیاز به «LMIA»، در کانادا بمانند.

 

در صورتی که سرمایه گذاران در یک موقعیت نظارتی یا اجرایی، توسط سازمانی که سرمایه قابل توجهی را به مشاغل کانادایی اختصاص داده است، استخدام شده باشند، واجد شرایط درخواست خواهند بود.

 

مفاد مورد نیاز این برنامه مشابه «CUSMA» است؛ سرمایه گذاران به یک بیزینس پلن و بودجه قابل قبول نیاز دارند، و بیزینس موردنظر آنها باید به نفع اقتصاد کانادا باشد.

 

 

کارآفرینان/ افراد خود اشتغال

«مجوز کار کارآفرینان/ افراد خوداشتغال» برای کارآفرینانی در نظر گرفته شده است که حداقل 50 درصد از بیزینس های فصلی کانادا را در اختیار دارند. این شرط در مواردی که صاحب بیزینس کانادایی قصد زندگی در خارج از کانادا را داشته باشد، نیز اعمال می شود. در چنین مواردی، «اجازه کار» می تواند بدون نیاز به «LMIA» باشد.

 

این افراد ممکن است به دنبال اقامت موقت یا دائم باشند. متقاضیان باید نشان دهند که بیزینس آنها برای کانادایی ها منافع اقتصادی، اجتماعی، یا فرهنگی قابل توجهی به دنبال خواهد داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar