کنپارس در برابر چه کمیته‌ای شهادت خواهد داد؟
14 اکتبر 2011 - 15:33
بازدید 484
5

همانطور که مدیریت کنپارس اعلام کرده‌اند، در تاریخ ۲۷ اکتبر به همراه خانم کاترینا پارکر در برابر اعضا کمیته مهاجرت و شهروندی مجلس فدرال حضور یافته و درباره وضعیت پرونده‌های ۳۸رشته‌ای گزارش خواهند داد. به همین منظور در این نوشتار به معرفی اعضا این کمیته و شرح وظایف آن پرداخته‌ایم. در ابتدا ترجمه فارسی متن […]

ارسال توسط :
پ
پ

همانطور که مدیریت کنپارس اعلام کرده‌اند، در تاریخ ۲۷ اکتبر به همراه خانم کاترینا پارکر در برابر اعضا کمیته مهاجرت و شهروندی مجلس فدرال حضور یافته و درباره وضعیت پرونده‌های ۳۸رشته‌ای گزارش خواهند داد. به همین منظور در این نوشتار به معرفی اعضا این کمیته و شرح وظایف آن پرداخته‌ایم. در ابتدا ترجمه فارسی متن معرفی رسمی این کمیته را مطالعه بفرمایید. اصل مطلب از وبسایت مجلس فدرال است.

کمیته دائمی مهاجرت و شهروندی مجلس فدرال

وظیفه کمیته مهاجرت و شهروندی در مجلس فدرال، بررسی مواردی است که از سوی مجلس به آنها ارجاع می‌شود. این ارجاعات ممکن است به لوایح، اعتبارات یا قوانینی که در نوبت بررسی شورا قرار دارند مرتبط شوند. در برخی موارد نیز کمیته بنا به صلاحدید خود به انتخاب و بررسی موضوعات مورد نظر می‌پردازد.

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا و هیئت مهاجرت و پناهندگی کانادا

علاوه بر این، کمیته مذکور کار بررسی و ارائه گزارش درباره کلیه موضوعات مرتبط با احکام، نحوه مدیریت و اجرای کار در اداره شهروندی و مهاجرت کانادا یا CIC و هیئت مهاجرت و پناهندگی کانادا یا IRB را نیز بر عهده دارد. این موضوعات می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • قانون یا قوانین موضوعه مربوط به دو نهاد CIC و/ یا IRB؛
  • برنامه‌ها و اهداف سیاست‌های دو نهاد CIC و/ یا IRB و میزان موثر بودن و موفقیت آنان در اجرای این برنامه‌ها و رسیدن به اهداف؛
  • برنامه‌ هزینه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دو نهاد CIC و/ یا IRB و نیز بررسی میزان موفقیت آنها در اجرای این برنامه‌ها؛ 
  • تحلیل موفقیت نسبی دو نهاد CIC و/ یا IRB با اندازه‌گیری نتایج به دست آمده و مقایسه آن با ادعاهای آنها در مورد اجرای هر برنامه؛ و
  • موضوعات دیگر در ارتباط با احکام، نحوه مدیریت، سازمان‌دهی یا عمکلرد دو نهاد CIC و/ یا IRB به هر نحوی که کمیته متناسب بداند.

سیاست‌های چندفرهنگی دولت فدرال

متعاقب قانون موضوعه (b)(۳)۱۰۸  مجلس فدرال، این کمیته علاوه بر وظایف فوق باید بر امر اجرای صحیح سیاست‌های چندفرهنگی از سوی دولت مرکزی کانادا نیز نظارت داشته باشد تا بدین ترتیب به تحقق موارد زیر کمک شود:

  • تشویق ادارات و نهادهای دولت مرکزی برای انعکاس موضوع تنوع فرهنگی ملت کانادا؛ و
  • بررسی برنامه‌های موجود و نیز برنامه‌های جدید ادارات و نهادهای وابسته به دولت مرکزی به منظور تشویق و ترغیب آنان به حساسیت بیشتر در زمینه تنوع فرهنگی و حفظ و ارتقای واقعیت چندفرهنگی در کشور کانادا.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید. [پایان متن رسمی وبسایت]

اعضا کمیته چه کسانی هستند؟

اسامی اعضا کمیته را می‌توانید در این صفحه مشاهده نمایید. این کمیته ۱۲ عضو دارد، ۷ محافظه‌کار، ۴ عضو NDP و یک عضو لیبرال که سمت معاونت کمیته را دارد. رییس کمیته از نمایندگان قدیمی محافظه‌کار است که پیشتر هم ریاست این کمیته را برعهده داشته و قاعدتا باید با موضوعات مطرح شده آشنا باشد. تحلیل ما این است که وی تلاش خواهد کرد تا با کنترل جلسه، اجازه ندهد فضای این کمیته کاملا برعلیه وزیر و سیاست‌های او شود. در مقابل باید دید ۵ عضو مخالف محافظه‌کاران تا چه حد می‌توانند در جهت پیشبرد بحث‌ها موفق عمل کنند و به ریاست کمیته اجازه ندهند که سکان بحث را به دست بگیرد. اگر به محورهای وظایف کمیته توجه کنید در چند مورد که جنبه بررسی و نظارت دارد، پرونده آقای کنی بسیار سیاه است. فقط باید به نمایندگان کنپارس اجازه داده شود تا موارد مشخصی را که قطعا هیچ‌گونه منطقی نمی‌تواند آنها را توجیه کند نظیر گزارش‌های خلاف‌ واقع به مجلس، برتری دادن متخصصین از یک رشته شغلی مشابه در فهرست جدید بر فهرست قبلی و بلاتکلیف گذاشتن ده‌ها هزار نفر که به آنها قول بررسی زیر یک سال داده شده بود و از همه برتر و سخیف‌تر، تغییر محتوای نامه‌های ارسالی CIC درست بعد از اکثریت یافتن محافظه‌کاران در مجلس که نمونه بارز سواستفاده از قدرت است در برابر اعضا کمیته مطرح کرده و سپس رسانه‌ای کنند.

اینکه اکثریت اعضا کمیته محافظه‌کار هستند عجیب نیست و انعکاسی از تقسیم‌بندی کرسی‌های نمایندگی است اما یک نکته مثبت در مورد نمایندگان طیف محافظه‌کار کمیته وجود دارد. حدود نیمی از آنها از حوزه‌های انتخابیه بسیار داغ در انتخابات آمده‌اند یعنی از مناطق «تورنتو و حومه» و «ونکوور و حومه» و تقریبا همگی برای اولین بار نماینده مجلس هستند. به عبارت دیگر این افراد از طریق همان ۱۴ کرسی حساس که اکثریت ساکنان مناطق مربوط به آنها، مخالف محافظه‌کاران بوده‌اند رای آورده‌اند و برای این نمایندگان خیلی مهم است که به گونه‌ای عمل کنند که نوبت دیگر هم رای بیاورند چرا که برخلاف امثال آقای هارپر و جیسون کنی که با بیش از ۸۰ درصد آرا مناطق خود و اختلاف ده‌ها هزار رای از البرتا وارد مجلس شده‌اند و تا هر زمان هم که کاندید شوند، نماینده مجلس خواهند بود امثال آقای کوستاس منگاکیس از شهر ریچموندهیل، چانسن لنگ از ناحیه ویلودیل تورنتو و تد اپیتز از ناحیه اتوبیکوک تورنتو که همگی برای اولین بار و با اختلاف بسیار ناچیز از رقبای لیبرال و NDP به مجلس راه یافته‌اند می‌دانند که هر جنجالی که بر علیه محافظه‌کاران در نواحی مهاجرنشین آنها برپا شود به معنای این است که دوره ۴۱‌ام مجلس فدرال، اولین و آخرین دوره حضور آنها در مجلس فدرال خواهد بود. این واقعیتی‌ست که کنپارس بر روی آن متمرکز است و می‌تواند برای کسانی‌که تمایل دارند در جریان‌سازی رسانه‌ای و مکاتبه با اعضا پارلمان فعال باشند یک برگ برنده باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar