کانادا به چه تعداد نیروی کار نیاز دارد؟
04 جولای 2017 - 19:37
بازدید 499
7

کانادا تا سال ۲۰۱۹ برای پر کردن کردن موقعیت های شغلیِ مورد نیازش در حوزه ی فناوری اطلاعات (IT) به ۱۸۲.۰۰۰ نیروی کار نیاز دارد. با توجه با عدم تطابق مهارت ها، عدم توازنِ عرضه و تقاضا، افزایش سن نیروی کار و دیگر عوامل، کانادا در پنج سال آینده با کمبود استعداد های مورد نیاز […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا تا سال ۲۰۱۹ برای پر کردن کردن موقعیت های شغلیِ مورد نیازش در حوزه ی فناوری اطلاعات (IT) به ۱۸۲.۰۰۰ نیروی کار نیاز دارد.

با توجه با عدم تطابق مهارت ها، عدم توازنِ عرضه و تقاضا، افزایش سن نیروی کار و دیگر عوامل، کانادا در پنج سال آینده با کمبود استعداد های مورد نیاز خود در عرصه ی فناوری مواجه خواهد شد.

در این راستا، کانادا برای پرکردن موقعیت های شغلیِ مورد نیازش، تا سال ۲۰۱۹ به ۱۸۲.۰۰۰ مشاور و تحلیل گرِ سیستم های اطلاعاتی، اپراتورِ کامپیوتر و شبکه، تکنسین وب، مهندس نرم افزار و سایر تخصص های وابسته نیاز خواهد داشت. در همین راستا مقاله ای نیز با عنوان «چرا کانادا با کمبود ۱۸۲.۰۰۰ متخصص IT مواجه است در حالی که بسیاری از متخصصانِ این حوزه بیکار هستند؟» منتشر شده است. در حال حاضر، حدود ۸۱۱.۲۰۰ متخصص در حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در کانادا مشغول به کار می باشند، اما استان های سراسر این کشور، تا سال ۲۰۱۹ نیازمند ۱۸۲.۰۰۰ نفر نیروی بااستعدادِ ICT خواهند بود. 

این پژوهش، با حمایت مالیِ دولت کانادا و ذیلِ «برنامه ی اقدامات منطقه ای»  به انجام رسیده، و گزارش آن را «شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات»  تهیه و منتشر کرده است. این شورا، متشکل از هیأتی است که با سرمایه ی دولت، به تحقیق درباره ی مهارت ها و استعدادهای مورد نیاز بازار کار کانادا می پردازد. بخش هایی از این گزارش به شرح زیر است:

«آخرین نوآوری ها در فناوری اطلاعات و ارتباطات (به خصوص امور اینترنتی نظیر شبکه های اجتماعی، تلفن همراه، تجزیه و تحلیل، برنامک ها (اَپ ها) و فناوری ابری (SMAAC) تبدیل به محرک های نوآوری، بهره وری و رشد شده اند. پیش بینی می شود که افراد مستعد و توانمند داخلی در زمینه ICT، پاسخگوی این حجم نیاز به نیروی کار نباشند و استخدام همه ی آن ها نیز برای رفع این نیاز کفایت نکند.»

اکثر کارفرمایان همچنان با مشکلاتی از قبیل استخدام افرادی دست و پنجه نرم خواهند کرد که هم مهارت های فنی لازم را داشته باشند و هم با اقتضائات کسب و کار آشنا باشند. «اگر نیروی کار کافی به این بازار کار تزریق نشود، رشد و رونق کانادا به مخاطره خواهد افتاد.» گزارش مذکور، در تایید این ادعا، اعلام می کند که «سطح بهره وری نیروی کار کانادا، از سال ۲۰۰۱ کاهش محسوسی پیدا کرده است.»

پژوهش گران اذعان داشته اند که «رشد اشتغال، در کنار عوامل دیگری چون جابجایی تقاضا (به دلیل عدم انطباق مهارت ها)، بازنشستگی و سایر عوامل خروج از کار، و عدم توازنِ عرضه و تقاضا، برخی مشاغل را بیش از شغل های دیگر تحت تاثیر قرار خواهد داد.»

 طبق گزارش مذکور، مشاغل زیر از جمله شغل هایی هستند که تقاضا و نیاز به آن ها بالا خواهد بود:

• مشاوران و تحلیل گران سیستم های اطلاعات

• اپراتورهای کامپیوتر و شبکه و کارشناسان فنی وب

• برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه های تعاملی

• مهندسین نرم افزار

• تصویرگران و طراحان گرافیک

• مدیران کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی

• تحلیل گران و مدیران پایگاه داده ها

مشاغل زیر از جمله شغل هایی هستند که تقاضا و نیاز به آن ها در حد متوسط خواهد بود:

• تکنیسین ها و کارشناس های مهندسی برق و الکترونیک

• توسعه دهندگان و طراحان وب

• مهندسین کامپیوتر

• مهندسین برق و الکترونیک

• تکنسین های پشتیبانی کاربران

• تکنیسین های تست سیستم ها

و مشاغل زیر از جمله شغل هایی هستند که تقاضا و نیاز به آن ها کم خواهد بود:

• مدیران حامل های مخابراتی

• تکنسین های پخش برنامه

عدم توازنِ عرضه و تقاضا، استان های زیر را تحت تاثیر قرار خواهد داد: 

بریتیش کلمبیا باید ظرف پنج سال آینده، حدود ۲۰.۹۰۰ موقعیت شغلی خالی در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات را پر کند. انتظار می رود تا سال ۲۰۱۹، نیاز به متخصص ICT در ونکوور به۱۵.۵۰۰، در ویکتوریا به۱.۷۰۰، و در سایر شهرهای استان بریتیش کلمبیا به ۳.۶۰۰ نفر برسد.

آلبرتا باید ظرف پنج سال آینده، حدود ۱۷.۳۰۰ موقعیت شغلی خالی در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات را پر کند. انتظار می رود تا سال ۲۰۱۹، نیاز به متخصص ICT در کلگری به ۱۰.۶۰۰، در ادمونتن به ۴.۰۰۰ و در سایر شهرهای استان آلبرتا به ۲.۵۰۰ نفر برسد.

ساسکاچوان باید ظرف پنج سال آینده، حدود ۳.۹۰۰ موقعیت شغلی خالی در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات را پر کند. انتظار می رود تا سال ۲۰۱۹، نیاز به متخصص ICT در رجینا به ۱.۴۰۰، در ساسکاچوان به بیش از  ۱.۱۰۰ و در سایر شهرهای این استان، به یش از ۱۳۰۰ نفر چوان برسد.

مانیتوبا باید ظرف پنج سال آینده، حدود ۴.۰۰۰ موقعیت شغلی خالی در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات را پر کند. انتظار می رود تا سال ۲۰۱۹، نیاز به متخصص ICT در وینپینگ به ۳.۳۰۰، و در سایر شهرهای این استان، به بیش از ۶۰۰ نفر برسد.

انتاریو باید باید ظرف پنج سال آینده، حدود ۷۶.۳۰۰ موقعیت شغلی خالی در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات را پر کند. انتظار می رود تا سال ۲۰۱۹، نیاز به متخصص ICT در تورنتوی بزرگ به ۵۳.۷۰۰، در اتاوا-گاتینیو به ۹.۷۰۰، در منطقه ی کیچنر- کمبریج- واترلو به بیش از ۳.۸۰۰، و در سایر مناطق این استان، به بیش از  ۹.۹۰۰ نفر برسد.

کِبِک باید باید ظرف پنج سال آینده، حدود ۴۹.۶۰۰ موقعیت شغلی خالی در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات را پر کند. انتظار می رود تا سال ۲۰۱۹، نیاز به متخصص ICT در مونترال به ۳۵.۶۰۰، در شهر کبک به بیش از ۹.۹۰۰ و در سایر شهرهای این استان، به  ۳.۹۰۰ نفر برسد.

نیوبرانزویک باید ظرف پنج سال آینده، حدود ۲.۲۰۰ موقعیت شغلی خالی در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات را پر کند. انتظار می رود تا سال ۲۰۱۹، نیاز به متخصص ICT در مانکتون به ۹۰۰، در فردریکتون به بیش از ۸۰۰، در سنت جان به ۳۰۰، و در سایر شهرهای این استان به ۱۰۰ نفر برسد.

نوا اسکوشیا باید ظرف پنج سال آینده، حدود ۳.۲۰۰ موقعیت شغلی خالی در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات را پر کند. انتظار می رود تا سال ۲۰۱۹، نیاز به متخصص ICT در هالیافاکس به ۲۹۰۰، و در سایر شهرهای این استان به ۳۰۰ نفر برسد.

جزیره پرنس ادوارد باید ظرف پنج سال آینده، حدود ۱.۵۰۰ موقعیت شغلی خالی در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات را پر کند. انتظار می رود تا سال ۲۰۱۹، نیاز به متخصص ICT در شارلوت تاون به ۹۰۰، و سایر شهرهای این استان، به بیش از ۵۰۰ نفر برسد.

نیوفاندلند و لابرادور باید ظرف پنج سال آینده، حدود ۳.۸۰۰ موقعیت شغلی خالی در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات را پر کند. انتظار می رود تا سال ۲۰۱۹، نیاز به متخصص ICT در سنت جونز به ۲.۴۰۰ و در سایر شهرهای این استان به بیش از ۱.۲۰۰ نفر برسد.

نویسندگان این گزارش بیان کرده اند که بسیار مهم است که کسب و کارها اقدام به «جذب و حفظ» زنان در شغل های مرتبط با حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات نمایند. نویسندگان مذکور به این نکته اشاره کرده اند که در حال حاضر، سه چهارم متخصصانِ حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات را مردان تشکیل می دهند.

یکی از راه های دیگر برای پر کردنِ خلاء مورد نظر، جذب جوانان به حرفه های فناوری اطلاعات و ارتباطات است. در حال حاضر، فقط یک بیستمِ مشاغلِ ICT در اختیار کسانی است که می توان آن ها را در جرگه ی جوانان قرار داد. 

در کنار این راه کارها، کسب و کارهای کانادایی باید برای جذب استعداهای مورد نیاز خود، چشم به آن سوی مرزهای کانادا بدوزند. با این حال، چشم انداز بازار کار برای مهاجرین هم چندان خوش بینانه نیست.

گزارشِ مورد بحث، تصریح می کند که «مهاجرینِ فاقد تجربه ی کار در بازار کانادا، از نظر تامین شغلِ متناسب با صلاحیت های خود در حوزه ی ICT، با مشکلات قابل توجهی مواجه اند. در این راستا، می توان به برنامه هایی متوسل شد که ترکیبی از آموزش در محل کار، و شیوه های کسب و کار و ارتباطات است. این برنامه ها می توانند زمینه سازِ فرصت هایی عالی برای کسانی باشند که تازه به کانادا آماده و به دنبال کار می گردند. این برنامه ها می توانند به چنین افرادی کمک کنند تا شغلی متناسب با مهارت ها و صلاحیت های خود بیابند.»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar