کاترینا پارکر: مشارکت متقاضیان در شکایت نه تنها تبعات منفی ندارد که به نفع آنها خواهد بود
28 سپتامبر 2011 - 23:30
بازدید 326
5

خانم کاترینا پارکر مدیر و موسس شرکت حقوقی Parker Avocats Inc که وظیفه طرح دعوای حقوقی از سوی موکلین کنپارس را به عهده گرفته است در مصاحبه ای با سایت کنپارس به سوالات ما در زمینه این پروژه حقوقی پاسخ داده است. کنپارس: خانم پارکر ضمن تشکر از همراهی شما با شرکت کنپارس و نیز […]

ارسال توسط :
پ
پ

خانم کاترینا پارکر مدیر و موسس شرکت حقوقی Parker Avocats Inc که وظیفه طرح دعوای حقوقی از سوی موکلین کنپارس را به عهده گرفته است در مصاحبه ای با سایت کنپارس به سوالات ما در زمینه این پروژه حقوقی پاسخ داده است.

کنپارس: خانم پارکر ضمن تشکر از همراهی شما با شرکت کنپارس و نیز موافقت با انجام این مصاحبه؛ به عنوان اولین سوال بفرمایید موقعیت پرونده های متقاضیان لیست مشاغل فدرال ۳۸ گانه را چگونه ارزیابی می کنید؟ فکر می کنید مشکل کجاست؟

کاترینا پارکر:  در وب سایت اداره مهاجرت وظیفه این سازمان اینگونه توصیف شده است:

هر روز کارکنان وزارت مهاجرت و شهروندی با مردم از فرهنگهای مختلف در تعامل هستند. آنها وظیفه دارند به آنها عادلانه؛ موثر و برابر خدمت کنند. متقاضیان مهاجرت می توانند از ما انتظار رفتاری حرفه ای به دور از هر گونه نگاه مغرضانه و نا عادلانه داشته باشند و تصمیمات ما در مورد در خواست آنان باید روشن؛ شفاف و مسوولانه باشد.

متاسفانه رفتار فعلی اداره مهاجرت کاملا عکس آن چیزی است که باید باشد و مدعی آن هستند. از زمانی که آقای جیسن کنی به وزارت رسیده است یعنی از تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۰۸  متقاضیان مهاجرت از سراسر جهان عدم اعتماد و نا امیدی را در رابطه با این وزارتخانه کانادایی احساس می کنند. 

کنپارس: فکر می کنید آیا امیدی به تغییر شرایط و سیاستهای اداره مهاجرت هست؟

کاترینا پارکر: در شرایط فعلی و وضعیتی که الان بر روند رسیدگی به پرونده ها حاکم است و نیز رفتار غیر اصولی و دوگانه ای که این وزیر از خود نشان می دهد خیر من به تغییر خوش بین نیستم. به گمان من سیاستهای فعلی این دولت ادامه خواهد داشت تا سیاست اصلی حزب محافظه کار مخفی بماند. این حزب و این دولت به مهاجرین خوشامد نمی گوید اما نمی تواند به دلایلی این هدف اصلی را آشکارا بر زبان براند و از این راهها بهره می برد تا عملا نتیجه دلخواه را بگیرد.

کنپارس: آیا فکر می کنید وزیر مهاجرت فرد با صداقتی است؟

کاترینا پارکر: من نمی توانم در مورد ایشان به عنوان یک فرد قضاوتی داشته باشم چرا که او را شخصا نمی شناسم اما با سیاستهای او و توجیهات او کاملا مخالفم. به نظر من وقت آن است که این وزیر و این دولت به چالش کشیده شود و عدالت برقرار شود.

کنپارس: به نظر شما چاره کار چیست و چه باید کرد؟

کاترینا پارکر: به نظر من باید هر چه در توان است بکار گرفت. فضای سیاسی و فعالین سیاسی مخالف دولت کانادا باید از آنچه می گذرد مطلع شوند. این موضوع مهاجران است و به راحتی موضوع روز مردمی که در کانادا زندگی می کنند نمی شود بنابراین نمایندگان و احزاب دیرتر نسبت به این موضوعات آگاه می شوند. وظیفه ما اطلاع رسانی به جامعه سیاسی و نیز افکار عمومی است در اولین گام مطبوعات باید فعال شوند تا لابی سیاسی با احزاب مخالف قوی تر عمل کند. جامعه مهاجران و نیز خود متقاضیان نیز باید تا می توانند همراهی کنند و نارضایتی خود را اعلام کنند. می دانم که کنپارس در این زمینه ها اقداماتی داشته است و خود من نیز در بعضی از این اقدامات آقای مختاری را همراهی کرده ام. 

علاوه بر این راه ها طرح دعوای حقوقی نیز باز است و به عنوان یک راه حل موثر باید مورد توجه باشد زمانی که احساس شود فشار سیاسی و مطبوعاتی به دلایلی نمی تواند در زمان دلخواه موثر باشد.

کنپارس: چگونه می توان شانس موفقیت را در پروژه حقوقی بالا برد؟

کاترینا پارکر: ما معتقدیم که در کانادا قانون حاکم است و قدرتمداران تا جایی می توانند از قدرت سو استفاده کنند که در مقابل خود مقاوت نهادهای مدنی و نظارتی را نبینند. اگر ما تلاش خود را در ارایه یک کار حقوقی قوی بکار گیریم و متقاضیان نیز با انگیزه ما را حمایت کنند شانس موفقیت بسیار بالاست. تخلفات وزارت مهاجرت در این قضیه آنقدر واضح است که به سختی می توان در موفقیت چنین دعوایی شک کرد.

کنپارس: آیا به نظر شما تعداد بیشتر افراد و متقاضیان معترض چه تاثیری در موفقیت پرونده خواهد داشت؟

کاترینا پارکر: هر چه تعداد افرادی که در این شکایت ما را همراهی می کنند بیشتر باشد شانس موفقیت بالاست. می دانم که کنپارس تعداد قابل توجهی موکل دارد که تنها با همان تعداد نیز بزرگترین شکایت حقوقی علیه وزیر مهاجرت شکل می گیرد اما مطمین هستم بسیاری دیگر از قربانیان این سیاستها نیز با ما همراه خواهند شد.

کنپارس: فکر می کنید چه چیزی باعث شده است که اعتراض موثری در مقابل این اقدامات صورت نگیرد و در یک کشور دموکراتیک اینگونه اصول اولیه حقوقی و اخلاقی زیر پا گذاشته شود؟

کاترینا پارکر: رفتار اداره مهاجرت و بی پروایی وزیر فعلی مهاجرت در قانون شکنی نباید این تصور را در ذهن افراد ایجاد کند که کانادا کشور دولتمردان قانون شکن است. خیر چنین نیست. وزیر مهاجرت به خود جرات تخلف می دهد چون طرف مقابل خود را خارجیانی می بیند که در کانادا دستشان به وی نمی رسد. بسیاری از متقاضیان از حقوق خود بی اطلاعند و اطلاعات لازم و نیز توان مالی برای احقاق حقوق خود را ندارند. علاوه بر این از هم جدا هستند و صدایشان به جایی نمی رسد. مشکل آنان نیز به سادگی به مشکل روزمره مردم کانادا که می تواند توجه رسانه ها را جلب کرده و افکار عمومی را تحریک کند تبدیل نمی شود. پس طبیعی است که این وزیر خود را از بسیاری اعتراضات ایمن می بیند. این جرات در دیگر وزرای همین کابینه دیده نمی شود چرا که به محض تلاش در تضییع حقوق مردم سرو صدا آغاز می شود و نهادهای مدنی و احزاب مخالف سیاسی آن را در مطبوعات جار خواهند زد. نیاز دولت به حفظ آرای خود برای انتخابات اینده آنها را از اقدامات بی محابا بر حذر می دارد. 

حال اگر تعدادی از متقاضیان متحد شوند و به صورت یکپارچه و با اقدامات معقول و منطقی از ظرفیتهای سیاسی؛ مطبوعاتی و حقوقی کانادا استفاده کنند وزیر و سیاستهایش به چالش کشیده می شود و آنان مانعی بزرگ در برابر خود خواهند یافت. من به موکلین کنپارس تبریک می گویم که با مجموعه ای کار می کنند که هم خود را صرف دفاع از حقوق آنان کرده است و این ظرفیت را دارد که وزیر را به چالشی تاریخی بکشد.

کنپارس: بعضی از موکلین ما می پرسند آیا حضور و مشارکت آنها در این دعوی می تواند به ضرر آنها تمام شود. آیا چنین چیزی ممکن است؟ آیا جای نگرانی هست؟

کاترینا پارکر: متاسفم از اینکه این را می شنوم و آقای وزیر چنان چهره ای از کانادا به نمایش گذاشته است که برخی چنین تصوری در ذهن دارند اما خیر. جای نگرانی نیست و هیچ ضرری برای متقاضیان ندارد. در هر صورت پرونده آنها اگر رسیدگی شود بر اساس قانون خواهد بود. با وجود همه مشکلاتی که در مورد اداره مهاجرت می دانیم این سیستم فاسد نیست و کسی نمی تواند در سیستم اداری و حقوقی کانادا دستور خلاف قانون به زیر دستان خود صادر کند. بر عکس؛ تجربه نشان داده است که دولتهایی که ریگی به کفش دارند تلاش می کنند به نوعی معترضین را جری تر نکنند بنابراین تلاش برای کسب رضایت آن عده که در میدانند برای جلوگیری از تحریک بیشتر دیگران همیشه در دستور کار بوده است. آنها که مشارکت نمی کنند و منتظر می مانند قطعا ضرر می کنند.

کنپارس: خانم پارکر ممنون از اینکه وقت خود را در اختیار ما گذاشتید.

 کاترینا پارکر: از لطف و اعتماد شما به من و مجموعه حقوقی ما سپاسگزارم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar