چهره‌های برجسته و مشهور کانادا- قسمت سوم
17 فوریه 2012 - 13:47
بازدید 191
8

 علی شریفیان   آیا می‌دانید مخترح تلفن و کاشف “انسولین” کانادایی هستند؟ آیا می‌دانید لئونارد کوهن، جیم کری، برایان آدامز، سلین دیون و جیمز کامرون، کارگردان فیلم‌های “تایتانیک” و “اوتار”، هنرمندان مشهور امروز جهان، کانادایی هستند؟ زنان و مردان بزرگ کانادا چه کسانی هستند؟    مارشال مک لوهان ۱۹۸۰ــ۱۹۱۱ مارشال مک‌لوهان نظریه‌پرداز بزرگ رسانه‌های جمعی […]

ارسال توسط :
پ
پ

 علی شریفیان

 

آیا می‌دانید مخترح تلفن و کاشف “انسولین” کانادایی هستند؟ آیا می‌دانید لئونارد کوهن، جیم کری، برایان آدامز، سلین دیون و جیمز کامرون، کارگردان فیلم‌های “تایتانیک” و “اوتار”، هنرمندان مشهور امروز جهان، کانادایی هستند؟ زنان و مردان بزرگ کانادا چه کسانی هستند؟ 

 

Marshall Mc Luhan - مارشال مک لوهان

مارشال مک لوهان ۱۹۸۰ــ۱۹۱۱

مارشال مک‌لوهان نظریه‌پرداز بزرگ رسانه‌های جمعی است که با عرضه نظریه‌های خود شهرتی جهانی پیدا کرد. هنوز نظریاتی که وی درباره رسانه‌های جمعی در آثارش عرضه کرده اعتبار بسیار دارند. با وجود اینکه سال‌هاست جهان وارد مرحله نوینی از ارتباطات که همان شبکه اینترنت جهانی باشد، شده، هنوز اصطلاحات “دهکده جهانی” و “رسانه پیام است” از مارشال مک لوهان، تعریف و معنای ویژه و قابل اطلاق و کاربری خود را دارد. وی در میان پژوهشگران و نظریه‌پردازان وسایل ارتباطات جمعی چهره‌ای کم‌نظیر است و نامش در تاریخ کانادا و جهان باقی خواهد ماند.

 

Rick Mercer - ریک مرسر

ریک مرسر: ــ ۱۹۶۹

کمدین و نویسنده. کمدینی که بویژه در طنز سیاسی از چهره‌های متشخص تلویزیون کاناداست. وی با برنامه‌های ابتکاری خود و با نوشته‌ها و بازی کمیک خود یکی از نقادان محبوب مسائل سیاسی در برنامه‌های تلویزیونی است. وی در برنامه‌هایی چونThis hour has ۲۲ Minutes, Made in Canada  و Talking to Americans، “گزارش ریک مرسر” که همگی شوهای کمدی بسیار موفقی بوده و یا هستند، یکی از چهره‌های اصلی بوده و به عنوان بازیگر و نویسنده در این برنامه‌ها از ذوق سرشار و قدرت طنز خود استفاده برده و این برنامه‌ها را محبوب صدها هزار بیننده تلویزیون در کانادا کرده است.

 

Bryan Mulrony - برایان مالرونی

برایان مالرونی ــ ۱۹۳۹

برایان مالرونی در تاریخ کانادا نخست وزیری است که توانست دو دوره پیاپی رهبری کانادا را با حزب محافظه‌کاران پیشرو برعهده بگیرد. وی تنها نخست وزیری است که توانست با رهبری خود شمار زیادی نماینده محافظه‌کار از استان کبک را برای به دست گرفتن قدرت حکومتی به مجلس کانادا بفرستد. و در زمان نخست وزیری‌اش قرارداد تجاری مشهور “نفتا” (موافقت‌نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی) را با آمریکا و مکزیک به امضاء رساند. نفتا اقتصاد کانادا را دچار دگرگونی بنیادی کرد.

 

Jean Vanie - ژان وانیه

ژان وانیه ــ ۱۹۲۸

ژان وانیه تمام عمرش مددیار مردم فقیر و کسانی که توانایی کار کردن ندارند، بوده است. وی برای آنها که نقص عضو دارند، مراکز توانبخشی ساخت تا این گروه بتوانند با یادگیری کارهای گوناگون استعدادهای خود را کشف کرده و از آنها استفاده کنند. این مراکز به L’ARCHE معروفند. از روی اولین مرکزی که ژان وانیه ساخت اکنون بیش از صد مرکز به همین نام در سراسر جهان برپا شده است. کالج مشهور”وانیه” در مونترال به نام این مرد خیراندیش و مردم‌دوست نامگذاری شده است.

 

Tecumseh

۱۸۱۳ــ ۱۷۶۸ Tecumseh

رهبر بزرگ سرخپوستان کانادا. این رئیس بزرگ را با مارتین لوترکینگ رهبر نهضت آزادیخواهی سیاه‌پوستان امریکا مقایسه می‌کنند. او نیز رویای بزرگی برای سرخپوستان کانادا داشت که تمام زندگی‌اش را برای تحقق آن تلاش کرد.

 

جان مولسون

جان مولسون ۱۸۳۶ــ۱۷۶۳

جان مولسون کودکی یتیم بود که در سن ۱۸ سالگی به کانادا مهاجرت کرد. در اولین قدم در مونترال یک کارخانه کوچک آبجوسازی خرید و از سود فروش آبجو بعدا توانست در زمینه‌های مختلف تجاری از جمله کشتیرانی، هتلداری و بانکداری سرمایه‌گذاری کند. جان مولسون کسی است که ماشین بخار و استفاده از قوه بخار را به صنایع کانادا آورد. نام جان مولسون به یکی از مارک‌های مشهور آبجوی کانادا شهرت جهانی داده است. کارخانه‌های آبجوسازی مولسون که هنوز از بزرگترین تولیدکنندگان آبجوی کبک، کانادا و آمریکای شمالی است از میراث این تاجر و صنعتگر مبتکر و خلاق است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar