پنج نکته مهم که نباید در مصاحبه کاری فاش شود
12 نوامبر 2016 - 22:50
بازدید 254
9

 مصاحبه های کاری، به صورت مکالمه هایی هستند میان دو نفر برای شناخت یکدیگر تا متوجه شوند که آیا می توانند با یکدیگر ارتباط کاری داشته باشند یا نه. در این میان باید توجه داشت که صحبت های روزمره عادی که میان طرفین انجام می شود باعث نشود که فرد متقاضی گارد خود را پایین […]

ارسال توسط :
پ
پ

 مصاحبه های کاری، به صورت مکالمه هایی هستند میان دو نفر برای شناخت یکدیگر تا متوجه شوند که آیا می توانند با یکدیگر ارتباط کاری داشته باشند یا نه.

در این میان باید توجه داشت که صحبت های روزمره عادی که میان طرفین انجام می شود باعث نشود که فرد متقاضی گارد خود را پایین بیاورد و در تمام مدت این را به خاطر داشته باشد که او در حال قضاوت شدن  براساس تمام گفته های خودش است و بعضی نکات هیچ گاه نباید برای کارفرما عنوان شود، که در زیر 5 نمونه از مهمترین ها عنوان شده اند.

متقاضی به این کار به عنوان سکوی پرتاب برای پیشرفت حرفه ای نگاه می کند 

اکثر مردم هر چند سال یک بار شغل خود را تغییر می دهند بنابراین هر شغل جدید می تواند سکوی پرتابی برای فرد محسوب شود اما باوجود حقیقت بودن این ماجرا، هیچ کارفرمایی تمایل به شنیدن آن را ندارد.

بسیاری از متقاضیان علت تمایل خود به  شغل مورد نظر را ، ورود به این حرفه عنوان می کنند و این بدترین دلیلی ست که کارفرما در مصاحبه می تواند بشنود چون وقتی شما وارد این حرفه شدید و پیشرفتی در این کار داشتید آماده جهش برای فرصت های بهتر خواهید بود و کارفرما دوباره به وضعیت قبل برمیگردد و باید برای پر کردن جای خالی دوباره کارمند استخدام کند.

با اینکه کار کردن برای کارفرمایی که از پیشرفت شما خوشحال شود بسیار لذت بخش خواهد بود، اما در زمان استخدام آنها به دنبال اهداف پیشرفت طلبانه شما نیستند و ترجیح به استخدام کسی دارند که زندگی را برای آنها ساده تر بکند کارههایی که انها احتیاج دارند را انجام دهد.

فرد متقاضی باید نشان دهد که کار مورد نظر یک حرکت و پیشرفت حرفه ای بزرگ برای وی بوده و نه فقط یک سکوی پرتاب برای شغلی دیگری که واقعا می خواهد. 

نقاط ضعف واقعی

اکثر مصاحبه کنندگان از شما در مورد نقاط قوت و ضعفتان می پرسند تا متوجه شوند که آیا شما توانایی پاسخ به سوالات دشوار را دارید و چگونه از پس این کارزمانی که تحت فشار هستید برمی آیید و همچنین بدانند که آیا شما از توانایی های خودتان باخبر هستید و اصلا به این موضوع توجه کرده اید.

آنها مطمئنا انتظار شنیدن نقاط ضعف واقعی شما را ندارند و مخصوصا نکاتی که می توانند نشان دهنده عدم توانایی شما در انجام کار مورد نظر باشد.  از متخصص استخدامی اخیرا در مورد این سوال پرسیده شد و وی پاسخ داد که تنها علتی که او این سوال را از متقاضیان می پرسد این است که افراد احمقی که پاسخ واقعی این سوال را می دهند سریع بشناسد و از لیست متقاضیان حذف نماید!

دانستن نقاط ضعف واقعی، نکته ضروری برای استخدام نیست و تنها نشان می دهد که شما از توانایی های خودتان باخبرید و سعی در رفع نقاط ضعفتان دارید که این خود نشانگر انعطاف پذیری و تمایل برای آموختن و بهتر شدن شما می باشد.

رنجش و ناراحتی از کارفرما یا رئیس قبلی

  بسیاری از ما تجربه داشتن کارفرمای نامناسب و یا محیط کاری بد را داشته ایم که همین دلیل تغییر کارمان نیز ممکن است بوده باشد. اما باید به خاطر داشت که این مسئله ای نیست که در مصاحبه کاری عنوان شود.

صحبت منفی از کار قبلی تنها باعث می شود که شما فرد شاکی به نظر بیایید. بدون در نظر گرفتن شرایط بد تنها عنوان کردن اینکه کار قبلی تجربه خوبی برایتان بوده که باعث رشد و پیشرفت شما شده و در حال حاضر تمایل به تغییر شغل دارید.

مدیران تمایل با استخدام افراد مثبت اندیش، خوش بین و شاد دارند چون کسانیکه به صورت بالقوه  منفی نگر هستند امکان پایین اوردن روحیه بقیه تیم را دارند که مورد پسند هیچ کارفرمایی نیست. 

نیاز 

البته که نیاز مالی دلیل اصلی گرفتن کار و داشتن شغل می باشد و حتی کسی که صاحب یک ارث و دارایی کلان  و یا برنده لاتری  ست  باز هم برای تامین مخارج زندگی نیاز به کسب درآمد دارد و اگر غیر از این است شما در مصاحبه کاری چه می کنید! اما با همه ی این واقعیت ها، اجازه بدهید این مسئله در مصاحبه ناگفته باقی بماند چون کارفرمایان در مصاحبه تمایل به شنیدن این موضوع  ندارند که شما واقعا به این کار نیاز دارید چون زندگی اتان در حال پاشیده شدن است ، بیمه بیکاریتان رو به اتمام است، کس دیگری حاضر به دادن شانس کاری به شما نیست و …

چنین نیازهایی شما را فردی افسرده ، محتاج، منفی نگر و با اعتماد به نفس پایین نشان خواهد داد که هیچ کدام گزینه های خوبی برای استخدام چنین فردی نیستند.

در عوض شما باید تاکید داشته باشید بر کارهایی که می توانید برای آن کارفرما انجام دهید و نیاز های وی را برطرف کنید. 

 کمبود اعتماد به نفس

همه در مصاحبه کاری دچار استرس می شوند، بدون شک مصاحبه شرایط پر استرسی می باشدو و این به نوعی نکته مصاحبه است . در بسیاری از مشاغل شما  در شرایط پراسترس قرار خواهید گرفت و باید عکس العمل های مناسبس را در شرایط  تحت فشار انجام دهید، مکالمه دوستانه ای داشته باشید و رفتار حرفه ای از خودتان نشان دهید پس در مصاحبه می توانید این توانیی خودان را ثابت کنید.

شما باید توانایی اداره کردن این پروژه را بدست اورید پس شروع به تمرین برای صحبت از تجربیات گذشته خودتان، موفقیت ها و اهداف سازنده تان در این شغل بکنید و روی حرکات خودآگاه و ناخودآگاه بدن ، صورت و نگاهتان کنترل بدست آمورید.

در مصاحبه کاری شما باید ثابت کنید که به دلیل مهارت هایتان فرد باارزشی برای آن کارفرما  وبه دلیل شخصیت مثبت و برنده تان  بهترین فرد تیم وی خواهید بود و نشان دادن زوایای منفی، نیازمند و بدون اعتماد به نفس شما تنها باعثپایین آمدن شانس استخدام شما خواهد شد.

 توجه :  این مطلب پیش از این در تاریخ 27 اسفند 94 در همین وب سایت منتشر شده است

برای آگاهی بیشتر از خدمات مهاجرتی شرکت کنپارس اینجا را کلیک کنید 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar