پنج باور نادرست درباره اقدام برای ویزای نیروی متخصص از طریق کبک
10 جولای 2010 - 22:08
بازدید 388
11

    افراد زیادی درباره ابعاد مختلف ویزای نیروی متخصص از طریق کبک کنجکاو هستند خصوصا که این نوع ویزا الان یکی از بهترین و عملی‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا برای بسیاری از افراد است. متاسفانه در باره این ویزا باورهای نادرستی وجود دارد. در اینجا به پنج قول خیلی مشهور اما نادرست درباره این […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

افراد زیادی درباره ابعاد مختلف ویزای نیروی متخصص از طریق کبک کنجکاو هستند خصوصا که این نوع ویزا الان یکی از بهترین و عملی‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا برای بسیاری از افراد است. متاسفانه در باره این ویزا باورهای نادرستی وجود دارد. در اینجا به پنج قول خیلی مشهور اما نادرست درباره این ویزا یا شرایط استان کبک اشاره کرده‌ایم.

 

 

باور اول: پروسه ارزیابی مدارک در کبک خیلی طولانی است

این باور حتی در مقایسه با سیستم جدید فدرال هم چندان موثق نیست. هم اکنون زمان اعلام تاریخ مصاحبه کبک برای کسانی که دارای رشته‌های اولویت‌دار هستند کمتر از ۵ ماه (در موارد متعددی حدود سه ماه) و برای سایر رشته‌ها کمتر از ۱۰ ماه (معمولا ۷ یا ۸ ماه) است. در واقع، بعد از این زمان و انجام مصاحبه تکلیف متقاضی مبنی بر رد یا قبول مشخص می‌شود و او با خیال راحت می‌تواند به تنظیم سایر امور نظیر آمادگی‌های بیشتر برای زندگی در کانادا و یا جمع‌آوری تدریجی کارهای نیمه‌کاره ایران اقدام کند.

 

آنچه بعد از این تاریخ به وقوع می‌پیوندد در واقع، زمان اعلام نظر و انجام پروسه‌های معمول قانونی در سطح فدرال تا مرحله صدور ویزا است که همگی جنبه اداری و تشریفاتی دارند. به این معنا که تقریبا غیرممکن است که نتیجه مصاحبه کبک کسی مثبت بوده باشد و او در این مرحله جواب منفی بگیرد. در واقع، تصمیم‌گیری نهایی در باره انطباق شرایط متقاضی با قوانین و مقررات در کبک انجام شده است و تنها مواردی مثل کنترل‌های امنیتی در سطح فدرال انجام می‌شود. انتظار در این بخش بستگی به زمان انتظار پرونده‌ها در صف فدرال دارد که برای همه متقاضیان کم یا بیش یکسان است. در واقع زمان انتظار خود کبک در بدترین حالت به ده ماه نمی‌رسد که در نتیجه از ویزای نیروی متخصص از طریق فدرال کوتاه‌تر است. به معنای دیگر کسی که از طریق کبک تقاضا می‌دهد زودتر از فرد مشابهی که از طریق فدرال اقدام کرده از قطعیت مهاجرتش به کانادا اطمینان کسب می‌کند.

 

البته این برآوردها از متوسط زمان انتظار مربوط به کسانی است که قبل از این گشایش پرونده کرده‌اند. برای افرادی که در حال حاضر چنین قصدی دارند تا آرامش یافتن شرایط جدید نمی‌توان برآورد دقیقی ارائه داد اما به دلیل تغییرات فعلی و استقبال بیشتر افراد از ویزای نیروی متخصص از طریق کبک، افزایش این زمان عجیب نیست. البته مشابه این وضعیت در مورد ویزای از طریق فدرال هم طبیعی است. با همه اینها زمان انتظار کبک برای امر مهمی چون مهاجرت و در مقایسه با پرونده‌های قدیمی فدرال (با متوسط زمانی حدود ۷ سال) اصلا طولانی به نظر نمی‌رسد خصوصا که با تعیین تکلیف فرد در همان ماه‌های اول، وی می‌تواند امور زندگی را به شکل مناسبی سامان دهد و برنامه‌ریزی کند، فرصتی که برای دیگران چندان فراهم نیست. بدیهی است که هر چه زودتر برای کبک اقدام شود احتمال طولانی‌تر شدن پروسه ارزیابی کاهش بیشتری پیدا می‌کند.

 

باور دوم: آمادگی برای مصاحبه به زبان فرانسه خیلی دشوار و زمانبر است

مدت فراگیری هر زبان جدید بسته به شرایط، استعداد و فرصتی که زبان‌آموز برای این کار صرف می‌کند متفاوت است. برخی زبان‌ها برای فراگیری به زمان بیشتری نیاز دارند و برخی سریع‌تر انجام می‌شوند. زبان فرانسه از آن مواردی است که به نظر می‌رسد زمان بیشتری نیاز دارد اما واقعیت عملی این است که هم اکنون اکثر مشتریان کنپارس در کلاس‌های ویژه‌ای که برای آنها و با مدد گرفتن از یکی از برترین اساتید آموزش زبان فرانسه در ایران برپا شده در فاصله‌ای حدود ۵ ماه و در حالیکه هیچ شناختی از این زبان نداشتند به سطحی می‌رسند که می‌توانند جلسه مصاحبه را با موفقیت پشت سر گذارند. حالا اگر فرد آشنایی پیشینی با این زبان داشته باشد این مدت کوتاه‌تر می‌شود.

 

البته یک دلیل مهم این است که بخشی از زمان‌های این کلاس منحصرا به آمادگی برای مصاحبه و تمرین پرسش و پاسخ‌های احتمالی می‌گذرد. مسئله دیگر این است که برای رشته‌های دارای اولویت به دلیل امتیاز بالای فرد متقاضی از موارد دیگر، نیاز به امتیاز زبان فرانسه کاهش می‌یابد و فرد می‌تواند به راحتی امتیاز مورد نیاز را کسب کند ضمن اینکه افسر مربوطه هم با چنین رشته‌هایی با اغماض بیشتری برخورد می‌کند و همین که متقاضی بتواند در مصاحبه ارتباط خوبی با افسر برقرار کند و حداقل امتیاز را کسب کند موفق خواهد شد. برای رشته‌های غیراولویت‌دار هم که امتیاز زبان مهم‌تر می‌شود به دلیل فرصت بیشتری که افراد تا زمان مصاحبه دارند آمادگی برای آن دشوار نیست.

 

البته بدیهی است که برای آمادگی برای کار و زندگی به این زبان زمان بیشتری لازم است که متقاضی با اختصاص دادن یک مدت زمان معقول تا قبل از پرواز به کانادا می‌تواند به این حد از توانایی دست پیدا کند و اگر تسلط خوبی هم به انگلیسی داشته باشد با قابلیتی دو چندان به جامعه کانادا پا خواهد گذاشت.  

 

باور سوم: مصاحبه کبک خیلی دشوار است

مصاحبه کبک قطعا دشوارتر از مصاحبه فدرال نیست. برعکس، به دلایلی شاید ساده‌تر هم باشد چون توقع افسر بررسی‌کننده پرونده از توانایی‌های زبانی شما کمتر افسر فدرال است. همچنین به دلیل اینکه خود افسر هم دارای امتیاز ویژه خاص خودش است در صورتی که روی وی تاثیر خوبی گذاشته باشید می‌توانید روی این امتیاز هم حساب کنید. البته شرکت موفق در این مصاحبه نیازمند توجه به ظرایفی است که ما به تفصیل در جزوه آمادگی برای مصاحبه ویزا که هم اکنون روی کتابخانه کنپارس قرار دارد به آنها پرداخته‌ایم. همچنین مجموعه متنوعی از پرسش‌های معمول این مصاحبه در جزوه دیگری در کتابخانه موجود است. به هر حال آن دسته از مشتریان کنپارس که از این خدمات بهره برده‌اند و سپس در مصاحبه ویزا شرکت کرده‌اند با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و تلاش‌های خودشان با دشواری زیادی روبرو نبوده‌اند و به راحتی این مرحله را پشت سر گذاشته‌اند. برای آشنایی از خدمات متنوع کنپارس در این حوزه می‌توانید با دفتر شرکت تماس گرفته و از مشاوره رایگان همکاران و کارشناسان ما بهره ببرید.

 

باور چهارم: با چنین ویزایی باید در کبک ماندگار شویم و نمی‌توانیم برای کار یا تحصیل به نقاط دیگر کانادا برویم

همچنان که بارها پیش از این توضیح داده‌ایم بعد از ورود به کانادا حالا چه با ویزای نیروی متخصص از طریق فدرال باشد و چه ویزای نیروی متخصص از طریق کبک، شما این حق را دارید که در هر کجای کانادا که صلاح دانستید اقامت کنید. البته تاکید ما این است که برای بهره‌برداری احتمالی از حمایت‌های متعدد دولت کبک در آینده بهتر است که حداقل سه ماه در این استان ساکن باشید. در صورتیکه فرصت‌های شغلی یا تحصیلی دیگری در جای دیگری فراهم باشد کسی مانع شما برای بهره‌گیری از آنها نخواهد شد. البته برای تحصیل شاید هیچ استانی به خوبی کبک نباشد و این استان نه تنها معتبرترین مراکز آموزشی به زبان فرانسه در کانادا را داراست بلکه مراکز تحصیلی انگلیسی‌زبان آن نیز از جمله بهترین‌ها در کشور هستند.

 

باور پنجم: فرصت‌های شغلی در کبک خیلی محدود است

آمار و اطلاعات رسمی چنین چیزی را تایید نمی‌کند. کبک از نظر نرخ بیکاری همواره در میان استان‌های با وضعیت خوب قرار داشته است و هر چند در دوران رونق اقتصادی، وضعیت آن به خوبی انتاریو، البرتا یا بریتیش‌کلمبیا نبوده اما فاصله‌اش با این استان‌ها خیلی زیاد و معنادار هم نبوده است. ضمن اینکه در دو سال گذشته که رکود شدید در استان‌های بزرگ و ثروتمند کانادا حاکم بوده این استان از شرایط نسبتا تثبیت شده‌تری برخوردار بود و ساکنان آن کمتر از دیگر استان‌ها با امواج اقتصادی بالا و پایین شدند. به دلیل سیستم‌های حمایتی قوی‌تر دولت کبک برای اقشار کم درآمد جامعه، نوسانات اقتصادی و مالی تاثیر خفیف‌تری بر روی این افراد داشته و خواهد داشت.

 

توجه داشته باشید که استان کبک یکی از استان‌های بسیار مهم کانادا است. تا چهار دهه پیش این استان مهم‌ترین استان کانادا محسوب می‌شد و هنوز هم در برخی حوزه‌ها نظیر حوزه‌های سیاسی مهم‌ترین استان کشور است. معنای همه این سخنان یعنی فرصت‌های شغلی در این استان در حد قابل توجهی است. بدیهی است تسلط به هر دو زبان انگلیسی و فرانسه این فرصت‌ها را افزایش می‌دهد.

 

در صورت ابهام یا پرسش می‌توانید به ما ایمیل بزنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar