پایتخت زیبای کانادا را بهتر بشناسیم: قسمت دوم
01 می 2012 - 21:33
بازدید 235
11

جاذبه‌های شهری اتاوا شهر اتاوا متشکل از مردمی با ملیت‌های گوناگون است که از لحاظ فرهنگی و قومی متفاوت می‌باشد. ترکیب برگزیده پیچیدگی‌های شهری در مرکز شهر و آرامش و صفا درحومه شهر، همیشه ساکنان و بازدیدکنندگان را شگفت زده و خرسند می نماید. بسیاری از نقاط شهر چشم و گوش را تلطیف نموده و […]

ارسال توسط :
پ
پ

جاذبه‌های شهری اتاوا

شهر اتاوا متشکل از مردمی با ملیت‌های گوناگون است که از لحاظ فرهنگی و قومی متفاوت می‌باشد. ترکیب برگزیده پیچیدگی‌های شهری در مرکز شهر و آرامش و صفا درحومه شهر، همیشه ساکنان و بازدیدکنندگان را شگفت زده و خرسند می نماید. بسیاری از نقاط شهر چشم و گوش را تلطیف نموده و چیزهای قابل کشف زیادی ارائه می کنند.

ByWard

قدم زدن در اطراف بازار ByWard فعالیتی لذت‌بخش و آرامش‌بخشی برای همه است. محله ByWard به عنوان یکی از اولین محله‌های این شهر تاریخچه جالبی دارد. بازار فعلی ByWard یک مکان زیبا و درجه یک برای زندگی، خرید و شام خوردن است. در حال حاضر ByWard به عنوان یکی از پربیننده‌ترین نقاط اتاوا معروف است.

تنها چند قدم دورتر از پارلمان‌هیل (Parliament Hill) و مرکز خرید ریدو (Rideau)، شاهد بازار دستفروش‌ها شامل میوه‌های تازه و سبزیجات، پنیر اروپایی خوشمزه، گوشت و سایر مواد خوراکی خاص خواهید بود. در ساختمان بازار ByWard و در خیابان ویلیام، می‌توانید فروشگاه‌های مواد غذایی منحصر به ‌فردی برای تهیه غذا و فروشگاه‌های دیگری برای تهیه صنایع دستی، جواهرات منحصر به فرد و اقلام ایده‌آل برای سوغاتی پیدا کنید.

اطراف خیابان‌های کلارنس (Clarence)، یورک (York)، موری (Murray) و جورج (George) شامل ترکیبی از بوتیکها، رستوران‌ها و محله‌های دلنشین سنگفرش شده است که اوقات خوبی را برای تمام روز هر بیننده‌ای فراهم می‌کنند. برخی از بهترین رستوران‌های این شهر و تفریحات شبانه در این محل واقع هستند که به راستی ارزش دیدن را دارند.

 خیابان ساسکس (Sussex) شامل تعداد زیادی از فروشگاه‌های آخرین مد لباس، لوازم خانگی، کتاب، جواهرات و سایر کالاهای جذاب است که پاسخ‌گوی هر سلیقه‌ای می‌باشند. در این خیابان گالری ملی کانادا، بنای یادبود حفظ صلح و پارک دیدنی Major’s Hill نیز قرار دارند.

مرکز شهر

مرکز شهر اتاوا ترکیبی از جاذبه‌های دیدنی برای کسانی است که علاقه‌مند به تاریخ، سیاست و معماری هستند.

درست در قلب این شهر، پارلمان هیل(Parliament Hill) ، مقر دولت فدرال کانادا، با پشت بام‌های سبز متمایز آن، که از مس ساخته شده قرار دارد. سبک معماری خیره‌کننده گوتیک‌نو (New-Gothic) ساختمان پارلمان هیل (Parliament Hill)، برج صلح، شعله گرامیداشت صدمین سالگرد تأسیس و کتابخانه مجلس از نقاط دیدنی برای هر توریستی می‌باشد. دیدار از مراسم تعویض پست نگهبانی و همچنین نمایش نور و صدا نیز به توریست‌ها توصیه می‌شود.

یکی دیگر از مشخصه‌های مرکز شهر اتاوا کانال تاریخی ریدو (Rideau) است. این کانال قرن ۱۹ حدود ۲۰۲ کیلومتر از رودخانه‌های Rideau و Cataraqui را در بر می‌گیرد و یکی از میراث‌های جهانی یونسکو است. نه تنها تاریخ و فن‌آوری کانال جذاب است، بلکه پیاده‌روی در کنار آن نیز دل‌نشین و لذت‌بخش است.

نقاط دیدنی و جاذبه‌های دیگر در مرکز شهر اتاوا شامل بنای یادبود ملی جنگ، آرامگاه سرباز گمنام، فروشگاه‌های خیابان اسپارکس (Sparks) جهت خرید، خیابان Elgin برای خرید و ناهارخوری، و همچنین هتل با شکوه  Château Laurier می‌باشند. چیزهای زیادی برای دیدن در این منطقه از اتاوا برای همه وجود دارد.

ایتالیای کوچک (Little Italy)

خیابان پرستون (Preston)، محله ایتالیایی تاریخی اتاوا است که گذرگاه طاقدار مدخل جنوبی خیابان کاملا مشخص است. این مکان مسیر رژه و جشن، و محل ملاقات ایتالیایی‌های ساکن اتاوا می‌باشد.

ایتالیای کوچک به طور ویژه برای غذاهایش معروف شده است:Gelato ، شیرینی‌های نفیس و کیک عروسی، پاستای تازه، اسپرسو، و بسیاری دیگر. شما قطعا می‌توانید چیزی مطابق سلیقه خود در یکی از متعدد رستوران‌های خوب و بارهای این محله پیدا کنید؛ چه شما بدنبال آن باشید که در فضای آزاد یک رستوران و در یک بالکن، نوشیدنی خود را در حالیکه پرتوی نور خورشید از آن عبور کرده بنوشید، یا بدنبال صرف یک شام کامل در نور شمع باشید.

علاوه برغذا و نوشیدنی عالی، شما می‌توانید اجناس خریدنی و تاریخی نیز در این خیابان پیدا کنید. مغازه‌هایی که قاشق و چنگال، ظروف شراب، و اشیای فلزی می‌فروشند، همه از شخصیت دوستانه و جذاب این محله حکایت می‌کنند. وقتی که در حال راه رفتن خیابان پرستون هستید می‌ارزد که به نقاشی دیواری زندگی ایتالیایی نگاه کنید.

خیابان پرستون همچنین محل برگزاری تعدادی از جشنواره‌ها و رویدادها، مانند هفته ایتالیا و جشن La Vendemmia شراب و غذای ایتالیایی است.

ادامه دارد…

این مطلب توسط www.persianottawa.com تهیه شده است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar