پاسخ به تعدادی از پرسش‌های تازه‌واردان درباره مالیات و فصل مالیاتی
25 مارس 2015 - 19:34
بازدید 367
7

با توجه به اینکه در فصل مالیاتی قرار داریم دوستان زیادی در این باره پرسش می کنند. پیشتر مطالب متنوعی هم به صورت تالیف و هم ترجمه در سایت پارس کانادا و وبلاگ آقای مختاری و نگارنده منتشر شده که به بسیاری از پرسش ها پاسخ می دهد اما چون به نظرم آمد که یک […]

ارسال توسط :
پ
پ

با توجه به اینکه در فصل مالیاتی قرار داریم دوستان زیادی در این باره پرسش می کنند. پیشتر مطالب متنوعی هم به صورت تالیف و هم ترجمه در سایت پارس کانادا و وبلاگ آقای مختاری و نگارنده منتشر شده که به بسیاری از پرسش ها پاسخ می دهد اما چون به نظرم آمد که یک بخش عمده ای از پرسش هایی که تازه واردان و یا آن دسته از مهاجرانی که به دلایلی اقامت طولانی نداشته و به سرعت به ایران بازگشته اند مطرح می کنند به مقدمات بحث مربوط می شود در اینجا سعی کرده ام مقدماتی ترین و ابتدایی ترین این پرسش ها را پاسخ دهم. اگر مورد دیگری به ذهن تان می رسد که در قالب همین توصیف یعنی «پرسش های مقدماتی» بگنجد می توانید یادآوری نمایید تا بحث به مرور تکمیل شود. نیاز به تاکید و تکرار ندارد که مقوله حساب و کتاب مالیاتی به ویژه در کشوری چون کانادا یک بحث تخصصی است که برای آگاهی از جزییات آن در موارد پیچیده مراجعه به یک حسابدار خبره، امین و قانون دان توصیه می شود.

 

فصل مالیاتی چه زمانی است؟

کانادایی ها برای انجام مالیات شخصی personal tax هر سال، از ابتدای سال یعنی روز اول ژانویه تا پایان ماه ایپریل سال بعد (در واقع 4 ماه) فرصت دارند (این فرصت برای خویش فرماها self-employer تا نیمه جون است). به عبارت دیگر الان که در اواخر ماه مارچ سال 2015 قرار داریم داخل فصل مالیاتی مربوط به سال 2014 شده ایم. البته چون دریافت فرم ها و T-slipهای مختلف و همچنین خرید RRSP که اطلاعات آنها برای کارهای مالیاتی ضروری است از کارفرماها و موسسات مالی و نظایر اینها معمولا تا پایان ماه فوریه زمان می برد اکثر کانادایی ها بعد از دریافت همه این مدارک و رسیدها و در فاصله ماه های مارچ و ایپریل کارهای مالیاتی خود را انجام می دهند اما تازه واردانی که به دلیل وضعیت شغلی یا مالی مطمئن هستند چنان مدارکی برای شان نخواهد آمد می توانند در همان هفته های اولیه کارهای مالیاتی خود را انجام دهند.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar